Neal Morse - Live Momentum (2013)

Label: Inside Out

1. Momentum (8:14)
  2. Weathering Sky (4:58)
  3. Author of Confusion (10:13)
  4. The Distance to the Sun (5:47)
  5. Testimony Suite (Sleeping Jesus, Prince of the Power of the Air, the Promise, Wasted Life) (20:54)
  6. Thoughts Part 5 (8:16)
  7. The Conflict (26:55)
  8. Question Mark Suite (The Temple of the Living God, Another World, Entrance, Inside His Presence) (21:04)
  9. Fly High (5:55)
  10. World Without End (33:15)
  11. Crazy Horses (4:48)
  12. Sing It High (9:09)
  13. King Jesus (6:16)
avatar van da dude
Opnieuw een monsterpackage van Mr. Morse & friends, met 2 DVD's en 3 CD's waarop het concert van 11 oktober 2012 in New York met 10 HD camera's is vastgelegd. Interessant verschil met voorgaande uitgaves is dat deze ook als BluRay beschikbaar komt en dat zowel de DVD als de BR variant 5.1 surround ondersteunt. Een voorproefje is alvast veelbelovend.

avatar van Mindscapes
Jaja wat kijk ik toch alweer uit naar deze progstravaganza, met Mike Portnoy alweer! Blij dat-ie volgende maand ook meekomt naar Europa. Altijd weer topkwaliteit en alhoewel Testimony en ? al in tientallen verschillende versies circuleren, blijft het toch altijd zeer indrukwekkend, vooral omdat Neal hier met alweer een nieuwe liveband speelt waar het geheel alweer veel meer is dan de som der delen, hoe doet-ie het toch. Besteld (niet de blu-ray) en wanhopig 19 februari afwachtend... Wel een groot prijsverschil heb ik gemerkt, tussen de blu-ray en de reguliere editie, zo'n 20 dollar!

Edit: en gisteren geüpload, een tweede promo trailer van Author of Confusion

avatar van Mindscapes
En als we deze en deze recensent mogen geloven, krijgen we meer dan waar voor ons geld.

avatar van Mindscapes
Nog een rake recensie hierzo

avatar van Goldhand
Nou de recensenten hebben gelijk hoor, wat een fantastisch pakket. Geweldig mooi geschoten live dvd met de bijbehorende live cd's. Waarschijnlijk ook de beste muzikanten waarmee Neal ooit heeft samengewerkt, want deze mannen kunnen echt alles, prachtig om te zien!

3 uur lang genieten!

avatar van djrobvansoest
Godsamme wat een live registratie, wat een top band en wat een prachtige beelden ! Heb de bluray besteld via Radiant Records en de HD kwaliteit is fantastisch.... Helemaal niks mis mee... Morse mag van mij nog wel een paar jaar doorgaan, krijg daar geen genoeg van...

avatar van Brunniepoo
Wat is deze man live toch ontzettend goed, wat een uitstraling en wat een energie. O ja, en wat een begaafde band heeft hij deze keer om zich heen verzameld.

World without End vind ik in de studioversie niet bijster boeiend maar live komt het stuk veel meer tot leven en dat geldt eigenlijk ook in mindere mate voor de twee openers. Dan nog eens twee lange medleys en het hoogtepunt van Sola Scriptura en een paar keer de beroemde meerstemmige zang... Zelfs Crazy Horses vind ik eigenlijk wel geslaagd (hoewel leuker om te zien dan om te horen).

Neal mag ook van mij nog wel even doorgaan en nog vaak in Nederland optreden.