CYNE - Evolution Fight (2005)

Label: City Centre Offices

1. Plight About Now (2:23)
  2. Soapbox (2:56)
  3. Evolution Fight (3:24)
  4. Haze (3:25)

14. Moonlight (3:35)
P-DawG
Deferred

avatar van JLjuju
Arrow of God is zo'n heerlijk nummer, ook zonder Cise.

avatar van Silky & Smooth
Het lichtelijk mysterieuze tintje van Time Being is er hier wel af, maar Evolution Fight doet niet veel onder voor zijn voorganger. Het album kent een beetje onwennig begin, maar al vanaf Haze ligt het niveau weer torenhoog. Geweldig album vol met positieve en stimulerende hi-hop gecreeerd door twee top MC's en twee zeer kundig producers.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Eternity isn't some later time. Eternity isn't a long time. Eternity has nothing to do with time. Eternity is that dimension of here and now which thinking and time cuts out. This is it! If you don't get it here, you won't get it anywhere, and the experience of eternity right here and now is the function of life.

Interessante theorie .

avatar van Elohim
Hahah jah, luister ook zelf ook vaak naar, die theorie. Ik vind het zeker interessant heheh. Sowieso is dit natuurlijk een pracht van een album. Blij dat ik deze origineel heb!

avatar van discipline
Haze is echt geweldig. Jammer dat de cd's van Cyne zo moeilijk te vinden zijn.

avatar van discipline
Deze bevalt me al stukken beter dan Water For Mars.
Gaat denk ik een 4 of 4,5* worden.

avatar van Elohim
Cyne moeilijk te vinden? Valt mee hoor, volgens mij is deze simpel te krijgen via UGHH =D

avatar van discipline
Ik heb deze ook al gevonden.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Ik heb deze alweer een tijd in mijn top tien staan, wat een meesterlijk album is het ook. Een constant belachelijk hoog niveau, near-perfect raps van Cise en Akin en heerlijk subtiele producties van Speck en Enoch... Hier valt haast niets op aan te merken. Haast, want er is een minputje, Fuck America, dat een beetje te amelodisch is en daarmee het enige moment is waarop ik het gevoel heb dat er 'iets niet klopt'. De subtiliteit van nummers als Arrow of God en Haze, waar je de beat voor een groot deel zelf bij moet bedenken, is ongeëvenaard .

avatar van kobe bryant fan
Mooie CYNE plaat, die redelijk begint maar vanaf Growning erg sterk wordt.
Het tweede deel zorgt er voor dat Evolution Fight toch nog een 3,5* verdiendt.
De plaat heeft een lekkere relaxte sfeer maar het donkere randje dat rond Time Being hangt doet me voorlopig toch wat meer. Arrow of God, Deferred en Up Above zijn mijn 3 favorieten.

avatar van ThingMan
Soapbox!! Wat een heerlijk nummer. Die komt regelmatig langs. Moet nog veel luisteren van CYNE maar dit vind ik echt een super relaxt nummer.

avatar van KILLERBEE99
Het 2de album wat ik nu geluisterd heb van de mannen, wat maken die muziek zeg !

avatar van niels94
Ik ben weer eens heel erg fan van een nummer: Running Water

De rest van het album één maal gehoord, maar het kan bijna niet anders dan dat dit minstens 4* krijgt, heb ik al gehoord. Gewoon kwalitatief ijzersterk.