CYNE - Evolution Fight (2005)

Label: City Centre Offices

1. Plight About Now (2:23)
  2. Soapbox (2:56)
  3. Evolution Fight (3:24)
  4. Haze (3:25)

12. Up Above (3:14)
  13. Deferred (2:15)
  14. Moonlight (3:35)
avatar van Shelter
Haze is echt een super vet nummer ..

avatar van prodi9y9
deze heb k nu ook al lang genoeg om te stemmen. heerlijk sfeertje op dit album. draai deze regelmatig, zonder tracks te skippen. persoonlijk vind ik dit hun beste album.

egt een van de toppertjes die k heb! 4.5

dion_odinot
Rhythm & Poetry schreef:
Heb hem net weer beluisterd en ik vind deze plaat net als Boordappel beter dan zijn voorganger.

vandaar dat de voorganger op 3 in je top10 staat

avatar van MJ_DA_MAN
Je bent nog niet op de hoogte van het feit dat je je top 10 kan wijzigen en ook je mening kan veranderen (het bericht is een klein jaartje oud)? Bij deze dan.

avatar van BoordAppel
Onderhond schreef:
Dit vind ik jammer genoeg totaal niks.

Running Water valt nog goed mee, hier en daar nog wat leuke ideetjes, maar een heel album is moeilijk uit te zitten. 1.5*

Van een 1,5 naar een 2 naar een 3. Merkwaardige verhoging. Zin om deze toe te lichten?

avatar van Rhythm & Poetry
Ik heb mijn mening inderdaad wat moeten bijspijkeren, dat neemt niet weg dat ik ook dit album meer dan geniaal vind. Time Being vind ik momenteel van een nog hoger niveau omdat daar nog meer hoogtepunten op te vinden zijn en ook omdat ik dat album wel origineel heb (het mocht wat kosten). Evolution Fight blijft echter een album dat ik erg graag beluister en waar toptracks als Haze, Growing en Running Water opstaan.

Mijn smaak zal nog steeds veranderen, kijk maar naar mijn top 10. Vorig jaar stond deze nog helemaal vol met hiphopalbums en nu zijn het er nog maar 4.

dion_odinot
Rhythm & Poetry schreef:

1) het zijn inderdaad beide geniale albums, ik zelf kan neit echt kiezen welke ik beter vind.
2) waar heb je hem gekocht, als ik vragen mag?
3) ik heb inderdaad door dat je top10 radicaal veranderd. (Ik bekijk hem wel eens om nieuwe dingen te ontdekken. (ben nu ook mezzanine aan het luisteren) )
maar charizma &bpw stonden lange tijd op #1, en plotseling helemaal uit je top 10.

avatar van Onderhond
BoordAppel schreef:

Zou het wel willen maar is alweer een dik jaar geleden.

Heeft in ieder geval wel te maken dat Arrow of God en Running Water wel kleine favorietjes zijn geworden, de laatste jaren ook iets meer appreciatie gekregen voor rustigeren, loungey klanken. Maar verder zal ik je het antwoord toch echt schuldig moeten blijven, aangezien ik mij amper kan herinneren hoe het album klinkt buiten twee eerdergenoemde nummertjes om.

avatar van thomzi50
Niek schreef:
Bijzonder lekker albumpje. Toch mist er iets waar ik me vinger niet op kan leggen.

Mee eens. Heerlijke beats, lekker, ontspannen sfeertje, maar toch mist er iets, het trekt me nog niet honderd procent. Hopelijk komt dat als ik het vaker check.

Social_Mask
Beetje jammer van een nummer als Fuck America..

avatar van J.M.
Blijft een lekker album, maar vindt het toch wat te onsamenhangend voor een 4,5*.

Rene1979
Ben dankzij R&P helemaal Cyne fan geworden.
Helaas heb ik nog maar twee albums origineel.
Deze en Pretty dark things...
Ik wil ze allemaal.
Deze krijgt iig een 4.5

|Joël|
De video van Running Water vind ik prachtig. Misschien wel de mooiste muziekvideo die ik heb gezien. Maar helaas vind ik dit album minder sterk dan Time Being uit 2003.
Bevat Arrow of God overigens een sample uit Mos Def's Next Universe? Ik vind laatstgenoemde nummer in ieder geval beter uitgewerkt en ze hebben instrumentaal iets van elkaar weg.

Dit album heb ik pas dit jaar ontdekt. Eigelijk heb ik Cyne pas dit jaar helemaal ontdekt door het album 'water for mars'. Ik vind dit een van de betere hip-hop die ik al te horen kreeg, echt een dope album.

Rene1979
pitter88 schreef:

Wacht maar tot je Time Being hoort

Rene1979 schreef:

Wacht maar tot je Time Being hoort

Inderdaad...die is echt heel goed!
Ik vind dat album ook beter dan deze.

avatar van hiphopmaster
Erg jammer van het nummer Fuck America. Ook Up Above vind ik niet echt goed. Want voor de rest kan ik dit wel heel erg waarderen. Alle nummers zijn gewoon heerlijk met Running Water, Growing, Automaton en Haze als absolute toppers. CYNE maakt al geruime tijd hiphop van een zeer hoog nivo en ook zeer constant. Dat maak je niet veel mee tegenwoordig. Helaas. Maar ik ben fan! 4* met kans op nog een kleine verhoging.

avatar van thgryda
Vet album, tot nog toe is alles wat ik van hen al hoorde steengoed, ik wou een vier geven maar eigenlijk ik heb het album net weer een keer geluisterd en het is toch een 4.5 waard. Time being is nog net iets beter maar ook de nieuwe is gewaagd aan deze...

avatar van MAS
MAS
Deze maar een keer goed gaan luisteren en ook dit is een erg vet album van CYNE. Ik vind Up Above trouwens een prima nummer!

avatar van -marco-
Damn Damn en Damn, heb cyne pas net ontdekt maar kan nu al niet meer zonder. Heerlijke rauwe en oprechte hiphop, die je deze tijd niet veel meer hoort.

Running water

avatar van Shelter
nou rauw is het toch niet, verder wel mee eens hoor

avatar van Elohim
wat een heerlijk album is dit toch
begint zo GRUUUUWELIJK met soapbox, aw damn, die bassline in combinatie met die piano, ik zit klaar te komen hier (niet letterlijk nemen hea)
praktisch hetzelfde effect geeft automaton bij me... wauw

njaa... hier kan ik eigenlijk weinig over zeggen, elke track heeft een niet normaal lekkere beat, Akin en Cise Starr brengen echt lekkere verses hier, ik ben verliefd op dit album

avatar van MJ_DA_MAN
Soapbox, Haze (vooral die), Arrow of God en Running Water: (alhoewel de laatst genoemde om de paar seconden een irri geluid bevat, verpest het best wel).

De rest is helaas minder (een paar halen net niet het niveau van de topnummers, dat dan weer wel), waardoor het een ruime 3,5* wordt i.p.v. een hoger cijfer. Stel je eens voor dat ze bepaalde ''restjes'' van Water for Mars hier op hadden gezet i.p.v. een aantal mindere nummers .

avatar van TheFunkyM
Ik heb dit album op de goeie gok gekocht bij cdwow. Ik vind Time Being erg goed, maar deze is nergens te koop. Nu heb ik deze besteld en nog niet beluisterd, alleen de clips, die erg goed zijn.
Is deze cd te vergelijken met zijn voorganger en is hij ongeveer van het zelfde niveau, want hij is op het net ook nergens te beluisteren.

P-DawG
Volgens mij kan je zo'n beetje alle nummers wel tjekken op youtube. Even een afspeellijstje maken en klaarr.. Of het te vergelijken is kan je dan zelf beslissen.

avatar van TheFunkyM
Dankje. Je hebt inderdaad gelijk.
Ik denk dat ik een hele goede aankoop heb gedaan.
Tot nu toe klinken de nummers heel relax en laid back.
Hip Hop vind ik het lekkerst als het lekker laid back is, een lekkere rustgevende beat, met een goed flowende stem van een MC.
Ik dacht dat ik die alleen in Atmosphere had gevonden, maar CYNE voldoet ook aan die eisen. Nu ben ik goed op zoek gegaan, naar dit soort hip hop en heb al een aantal andere cd's gevonden (nujabes, blu & Exile etc.)

Denk dat dit een erg goede beoordeling kan worden, de eerste 4 nummers vind ik in iedergeval al heerlijk!

Yes eindelijk binnen!!
Op cd is het toch lekkerder dan op youtube!

avatar van TheFunkyM
Jongens wat een ontzettende chille cd!
Ik vind echt ieder nummer goed en het klinkt lekker in elkaars verlengde. Dit is echt een cd die je op zet en helemaal afluistert om hem vervolgens weer op te zetten. Heb hem vandaag al 5 keer in zijn geheel gehoord. Beoordeling komt snel! Gaat zeker een goede worden!

avatar van TheFunkyM
Ik reageer weer even op dit album.
Dit is echt een album voor na het werk of de studie. Je gaat liggen op bed, zet de cd op, maar dan niet te hard. Hierna lekker wegdromen op de muziek van CYNE. Geweldig album waarbij ik begin met een **** maar wat zeker kan stijgen!

avatar van Elohim
één van de drie albums die ik origineel heb van CYNE, en ik ben er trots op, dit album blijft me gewoon verbazen, elke keer als ik em opzet