Atmosphere - You Can't Imagine How Much Fun We're Having (2005)

Label: Rhymesayers

1. The Arrival (4:28)
  2. Panic Attack (4:37)
  3. Watch Out (4:14)
  4. Musical Chairs (3:52)
  5. Say Hey There (4:29)
  6. Hockey Hair (2:53)
  7. Bam (2:14)
  8. Pour Me Another (4:51)
  9. Smart Went Crazy (3:38)
  10. Angelface (4:00)
  11. That Night (2:43)
  12. Get Fly (4:46)
  13. Little Man (4:14)
avatar van Elohim
Ik moet eerlijk zeggen dat The Arrival mij nooit echt is opgevallen en dat ik hem vaak heb geskipt om snel naar mijn favoriete track Panic Attack te gaan.

Eigenlijk wel een heel vette track ja. Zou je tegenwoordig nooit meer horen op een Atmosphere release. =]

avatar van Ernie
Moet nog veel leren kennen van Atmosphere dus vergelijken met andere albums kan ik nog niet Deze en De Lucy Ford EP's zijn mijn eerste kennismakingen maar dat The Arrival nu al een favo is kan ik wel zeggen! Die beat

avatar van Oortrommel
Ik vind het toffe aan deze plaat dat er naast de tekstuele, inhoudelijke rijkdom ook samplegebruik is van eerdere hiphop-platen. En natuurlijk het begin van het album, met The Arrival wordt deze plaat echt gruwelijk goed begonnen.

Ook de afwisseling qua sound, terwijl het toch als één geheel klinkt, is erg knap gedaan door Ant. Dit is trouwens iets wat je de laatste jaren niet veel meer hoort binnen hiphop, sinds men begonnen is met een handvol verschillende producers te werken per album, die elk hun eigen kunstje kunnen doen. Iedere keer als ik oudere albums luister, verlang ik naar wat meer consistency binnen nieuwere albums. Het is denk ik daarom dat ik projecten als The Stimulus Package van Freeway en Jake One of Atmosphere zo erg kan waarderen.

Nee, er is weinig aan te merken op dit album, alleen dat dit toch nét iets minder is dan hun beste plaat God Loves Ugly.

Sinds kort is ook hier een limited 10th anniversary vinyl editie van verschenen op Groen / Rood, met daarbij the instrumentals: in totaal 4 LP's. De gevraagde prijzen verschillen nogal, dus kijk even rond (tot nu verreweg het goedkoopst op the marketingplace van amazon.fr).

En oh, wat is die mooi! Een schitterende uitvouwbare boxset. Zeer aan te raden voor alle Atmosphere vinyl liefhebbers.