Atmosphere - You Can't Imagine How Much Fun We're Having (2005)

Label: Rhymesayers

1. The Arrival (4:28)
  2. Panic Attack (4:37)
  3. Watch Out (4:14)
  4. Musical Chairs (3:52)
  5. Say Hey There (4:29)
  6. Hockey Hair (2:53)
  7. Bam (2:14)
  8. Pour Me Another (4:51)
  9. Smart Went Crazy (3:38)
  10. Angelface (4:00)
  11. That Night (2:43)
  12. Get Fly (4:46)
  13. Little Man (4:14)
avatar van Elohim
pff... dit is tot nu toe het beste Atmosphere album voor mij (heb alleen nog maar deze en WLGYL geluisterd eigenlijk... Seven's Travels ben ik ook aan begonnen, maar ik klik trying to find a balance altijd weer terug, dus ben nog nooit verder gekomen dan dat) maar dit is echt een gruwelijk album

begint met een gruwelijke binnenkomer, They arrive is zo'n nummer wat je keihard opzet en gewoon lekker mee gaat schreeuwen: They Arrive!. heerlijk om je ochtend mee te beginnen, meteen wakker.
Verdergaande met de grappige stem van het beginsampletje van Panic Attack, kom je in een nummer wat het beste wordt beschrijft met het woord: contrast. Slug brengt zijn raps op een lekker luchtige manier, toch is het, zoals meestal serieus. Leuke track, neemt de hype van They Arrive een beetje met zich mee, wat het een lekkere track maakt om te luisteren.
Voor ik ook maar door kan krijgen dat het volgende nummer begonnen is, knallen de lekkere boombap drums al in mijn oren, heerlijk. Dit keer wel een luchtigere track, leuke battleraps, slugtstijl natuurlijk. aangename track met goede productie van Ant die een perfecte oldskool vibe neerzet.
Musical Chairs... ik heb nog maar weinig aandacht besteed aan deze track, maar hij klinkt toch eigenlijk een stuk aangenamer dan ik me hem kan herinneren, magistrale productie van Ant, met een in ieder geval goed klinkende slug.
Say Hey There is toch eigenlijk al een klassieker denk ik. Geniale productie van Ant in combinatie met een Slug op zn best (nee? niet op zijn best? zeker een goede slug)
Ook Hockey Hair heb ik nog maar weinig beluisterd, klinkt lekker, leuke samples, nette mix.
Bam! het volgende nummer knalt mn hoofdtelefoon binnen en schud me wakker. Uptempo beat, lekker flowende Slug over een goede beat. Weer zo'n lekkere oldskool vibe erin.
Pour me another (another poor me), leuke tweede titel dit. Goede Track, liefdesverhaal? anyhow, goede track en hij brengt zijn lyrics erg lekker over een gruwelijke beat.
ach... eigenlijk is deze review al te lang, elk nummer is hetzelfde verhaal, heerlijke productie van Ant, met echt lekkere raps van Slug.

Favorieten zijn toch wel: Little Man, Panic Attack, That Night (in die volgorde, Little man vind ik zo'n goede track, heb nog maar weinig tracks gehoord die daaraan kunnen tippen)

avatar van Illmaticly Ill
Ik voel 'm nu toch wat beter dan eerst, toen ik 'm pas net had ontdekt; halfje erbij dus. Het album is eigenlijk overal constant en van hoog niveau. De uitschieter is dan toch wel Little Man denk ik. Wát een prachtig nummer blijft dat. Echt zo'n track die ik over jaren nog steeds zal luisteren.

Voor de rest vind ik Pour Me Another en Angelface ook echt geweldig. Slug rijmt toch zó lekker op bepaalde delen van Angelface, damn.