Slash's Snakepit - It's Five O'Clock Somewhere (1995)

Label: Geffen

1. Neither Can I (6:46)
  2. Dime Store Rock (4:56)
  3. Beggars & Hangers-On (6:17)
  4. Good to Be Alive (4:53)
  5. What Do You Want to Be (6:19)
  6. Monkey Chow (4:14)
  7. Soma City Ward (3:52)
  8. Jizz da Pit (2:50)
  9. Lower (4:57)
  10. Take It Away (4:46)
  11. Doin' Fine (4:19)
  12. Be the Ball (5:18)
  13. I Hate Everybody (But You) (4:43)
  14. Back and Forth Again (5:55)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat enkele nummers op deze CD aanvankelijk voor Guns N' Roses golden, maar ze zouden volgens Axl niet geschikt zijn voor de richting van de band.
Later bleek dat dit muzikale vervolg van gitarist Slash goed zou uitpakken. Hij heeft nu, tien jaar later, zowel meer podiumervaring als een nieuwe band: Velvet Revolver. Natuurlijk is deze CD niet echt geschikt voor groot publiek, maar dat was Slash's bedoeling ook niet. Simpel gezegd wilde hij gewoon weer 'gitaar'-muziek maken ipv jengelende, populaire meedeiners als (sorry dat ik het zeg) November Rain.
Ik luister deze CD als ik in een relaxte bui ben, op bed, na werk- en schooltijden. Heerlijk!

november rain was ook de trots van slash..... maar goed.

avatar van meyer
lekker rock'n roll album maar misschien wat eentonig op de duur.
vind neither can I, het eerste nummer, het beste eigelijk.
een heel goede zanger ook (en gitarist...) maar axl vind ik meer mijn ding. 3,5*

jdb
Goed album van Slash!
Veel beter dan de rommel die geproduceert wordt door Velvet Revolver!

avatar van miss_gnr
Geweldig album! Ik heb de cd niet zo lang nog maar ik ben egt helemaal verslingerd hieraan. Wat een heerlijke gitaar muziek. Ik vind dit zeker 4,5* waard. Goed werk van Slash. Maar ook Guns N' Roses en Velvet revolver zijn super.

avatar van Dielie
uit nostalgie moet ik deze ook nog aanschaffen

waar is den tijd joh

Mojo Pin
Het is hier nu 3 voor half 6.

avatar van Dielie
hehe, ik lees nu pas dit uiterst ongrappige grapje

heb de plaat in bestelling

avatar van Gatver
1,0
Viel me behoorlijk tegen, dit album. Alleen 'Neither Can I' kon en kan me bekoren! Het verhaal, hoe hij aan de titel van het album kwam, was dan wel weer leuk. Het schijnt dat 'ie in een bar zat en dat 'ie zich kl*te voelde en toen zei de barman 'It's Five O'Clock Somewhere', m.a.w. er zijn mensen die het zwaarder hebben dan jij...

Dit is simpelweg de opvolger van Use Your Illusion II, zonder Axl Rose dan. De nummers en guitar riffs zijn waarzinning zoals van Slash gewend alleen is de zang van Jelly Fish matig. Het is niet slecht, maar ook niet goed.
Hoe dan ook, ik vind het een leuk album.
Monkey Chow is een gaaf nummer ... geschreven door Gilby Clarke.

avatar van James Douglas
Credits voor Slash. Die in muzikaal arme tijden, de Seattle-storm was alweer gaan liggen, gewoon een Rockplaat recht vanuit het hart maakte. Eric Drover bleek een goede greep als zanger.

Mr_White
Briljant album. Slash laat zich gewoon los op zijn gitaar zonder de bemoeizuchtigheid van andere bandleden (moet vast een verademing zijn geweest na Guns N' Roses) en dat levert heel wat mooie nummertjes op met als hoogtepunt What Do You Want To Be.

avatar van wizard
Een jaar of 10 geleden heb ik deze plaat gekocht, maar een paar jaar later ook weer van de hand gedaan.
Ik vond deze cd veel te lang. De nummers leken allemaal redelijk op elkaar en de zang vond ik erg saai. Deze combinatie maakte het voor mij erg moeilijk om de cd helemaal uit te luisteren.

Monkey Chow staat trouwens ook op '99 Live van Gilby Clarke.

avatar van barrett
Het album heeft wel enkele rockers maar zoals al reeds gezegt hierboven duurt de plaat te lang. Het begint sterk met Neither Can I en Good to Be Alive. Deze eerste song met zo'n 7 minuten speel tijd is wel al naar de lange kant toe.

Verder begint de plaat wel wat in herhaling te vallen en de overige songs blijken dan ook allemaal op elkaar te lijken. De zanglijn komt hierdoor ook niet meer overtuigend over en de plaat sleept zich naar zijn einde.

Score zal dus een 2,5 a 3 sterren zijn voor dit album, ik zal het toch op 2,5 houden.

avatar van Rockfan
Heb er een half puntje eraf gehaald, vind de zanger niet echt denderend. Jammer

avatar van Fathead
Monkey Chow

avatar van Germ
Germ (crew)
Uitstekende rock n' roll plaat blijft dit toch.
Axl had zich niet hoeven schamen als hij (het gros van) deze nummers had ingezongen en het zou zijn uitgebracht als Guns N' Roses plaat!

avatar van gigage
Men komt nog wel eens een vergeten juweeltje tegen as je de cd kast opnieuw gaat indelen. En dit is er ook eentje om in te lijsten. Op en top hard rock met bluesy inslag. Pastte indertijd niet echt met wat er op de markt gevraagd werd. Er staat geen paradise city op en menigeen zal dan ook de plaat teleurgesteld weggelegd hebben. Het voordeel van dit genre is dat het nooit uit of in is. Een lekkere rauwe bluesrock plaat gaat er altijd wel in op zijn tijd. Met de begeleiding van de GNR toppers clarck, sorum en reed en alice in chains bassist mike inez laat Slash zijn gitaar ongepolijst zijn werk doen.
Volgens mij werd Beggars & hangers on op single uitgebracht, en laat dat nou net niet de energie uitstralen die de rest van de plaat wel draagt. Neither can I, good to be alive en monkey chow zijn erg meeslepend. Voor sommige zal dit album ook wat te lang duren en dat komt door dat het weinig vernieuwend is en de zang kan wat eenzijdig overkomen. Maar he, it's only rock & roll and me like it. Dikke 4 ×

avatar van gigage
Slash bouwde een geweldige band om zich heen maar kan hier maar op weinig steun rekenen. Dit is toch van hetzelfde niveau (of hoger) als wat hij met Myles Kennedy uitspookt?

avatar van wizard
Minstens vijftien jaar geleden heb ik deze cd al eens in bezit gehad, en weer verkocht.
Sindsdien ben ik dit album eigenlijk vergeten. Naar aanleiding van Germs topic Wat als Axl
Rose had willen luisteren
heb ik It’s Five O’Clock Somewhere eens op Youtube opgezocht.

Na een keer of drie luisteren is de conclusie dat ik de afgelopen jaren weinig gemist heb.
Slash en consorten komen met 70 minuten muziek, maar een flink deel daarvan had
weggelaten kunnen worden zonder dat de kwaliteit van het album daardoor was verminderd.
Slechte nummers zijn er weinig, maar veel nummers zijn te lang. Toen ik It’s Five O’Clock
Somewhere in twee delen luisterde, beviel het me prima, maar als geheel kan het mijn
aandacht niet volhouden. Daarbij ligt de stem van Eric Dover me niet echt.

Hoogtepunten van deze plaat zijn voor mij Neither Can I, Beggars and Hangers-On, Be the
Ball. Lower viel me ook op. Het zou, denk ik, een goed nummers zijn geweest voor Alice in
Chains. Bij Slash’s Snakepit werkt het iets minder goed.

Concluderend is dit een redelijk album, dat geen diepe indruk heeft gemaakt, en de
komende vijftien jaar weer gewoon onbeluisterd (door mij) op Youtube kan blijven staan.