Muziek / Toplijsten en favorieten / Wat als Axl Rose had willen luisteren...
zoeken in:
3
Germ (crew)
geplaatst: 10 oktober 2020, 16:48 uur
Toen begin jaren 90 Guns N' Roses nog een relevante en belangrijke rockband was, werd er veel gesproken over een opvolger van de succesvolle Use Your Illusion albums. Ook destijds al werd er vaak tevergeefs nieuw plaatwerk aangekondigd (een trend die in het nieuwe millenium nieuw leven werd ingeblazen), totdat vanaf 1996 de band definitief uit elkaar begon te vallen.
Over Chinese Democracy is veel gescheven. Het positiefst is te stellen dat de GNR incarnatie destijds niets meer van doen had met vroeger.
Nadat ik vanochtend toevallig een song van toenmalig GNR-lid Gilby Clarke voorbij hoorde komen bedacht ik me dat het ook anders had kunnen lopen. Ieder Guns N' Roses bandlid bracht in de eerste helft van de jaren 90 solowerk uit. Deze albums bevatten allemaal songs die ongetwijfeld zijn bedoeld voor, en niet hadden misstaan op een GNR album, als Axl er maar naar had willen luisteren.
Izzy Stradlin - Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds (1992)
Duff McKagan - Believe in Me (1993)
Gilby Clarke - Pawnshop Guitars (1995)
Slash's Snakepit - It's Five O'Clock Somewhere (1995)
Mijn idee is om twaalf songs (de gemiddelde album lengte) te selecteren uit bovenstaande vier albums, er zijn geen regels met betrekking tot het aantal nummers per album. Met wat rekenwerk hebben we dan straks een extra volwaardig Guns N' Roses album. Axl's stem moet je er dan maar bij bedenken.
Edit:
een aantal users getagd die recent nog iets bij de albums hebben gepost.
gigage RockfanwizardEdwynnmatthijsThekillers87327milesdavisjrwestlennonFaalhaasHans BrouwerricardovielipFunky Bookie TEQUILA SUNRISE
Over Chinese Democracy is veel gescheven. Het positiefst is te stellen dat de GNR incarnatie destijds niets meer van doen had met vroeger.
Nadat ik vanochtend toevallig een song van toenmalig GNR-lid Gilby Clarke voorbij hoorde komen bedacht ik me dat het ook anders had kunnen lopen. Ieder Guns N' Roses bandlid bracht in de eerste helft van de jaren 90 solowerk uit. Deze albums bevatten allemaal songs die ongetwijfeld zijn bedoeld voor, en niet hadden misstaan op een GNR album, als Axl er maar naar had willen luisteren.
Izzy Stradlin - Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds (1992)
Duff McKagan - Believe in Me (1993)
Gilby Clarke - Pawnshop Guitars (1995)
Slash's Snakepit - It's Five O'Clock Somewhere (1995)
Mijn idee is om twaalf songs (de gemiddelde album lengte) te selecteren uit bovenstaande vier albums, er zijn geen regels met betrekking tot het aantal nummers per album. Met wat rekenwerk hebben we dan straks een extra volwaardig Guns N' Roses album. Axl's stem moet je er dan maar bij bedenken.
Edit:
een aantal users getagd die recent nog iets bij de albums hebben gepost.
gigage RockfanwizardEdwynnmatthijsThekillers87327milesdavisjrwestlennonFaalhaasHans BrouwerricardovielipFunky Bookie TEQUILA SUNRISE
0
Germ (crew)
geplaatst: 10 oktober 2020, 17:32 uur
1. Neither Can I (Slash)
2. Believe In Me (Duff)
3. The Majority (Duff)
4. Shuffle It All (Izzy)
5. Beggars & Hangers On (Slash)
6. Be The Ball (Slash)
7. Good To Be Alive (Slash)
8. Train Tracks (Izzy)
10. I Love You (Duff)
11. Monkey Chow (Slash/Gilby)
12. Soma City Ward (Slash)
2. Believe In Me (Duff)
3. The Majority (Duff)
4. Shuffle It All (Izzy)
6. Be The Ball (Slash)
8. Train Tracks (Izzy)
10. I Love You (Duff)
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 19:52 uur
Die van Izzy heb ik, die van Slash heb ik gehad en ook weer verkocht. De andere twee ken ik niet, maar ik zal proberen ze de komende tijd te beluisteren en met mijn lijstje te komen.
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 21:42 uur
Leuk idee! Ik ken geen solo-albums, maar ik ben benieuwd wat hier uit komt!
1
geplaatst: 10 oktober 2020, 22:28 uur
Leuk idee! Echter ben ik niet goed ingevoerd in het solo werk van de individuele leden van de band.
Zal eens e.e.a gaan beluisteren.
Zal eens e.e.a gaan beluisteren.
1
geplaatst: 11 oktober 2020, 09:56 uur
Mooi en leuk initiatief Ik ken de solo albums echter op dit moment niet goed (genoeg) om nummers aan te dragen of te beoordelen. Ik ga de komende dagen de albums proberen te luisteren. !
1
Germ (crew)
geplaatst: 11 oktober 2020, 10:28 uur
Het gaat in dit geval om de periode dat de band formeel nog bij elkaar was. Ain't Life Grand kwam daar net na.
0
geplaatst: 11 oktober 2020, 13:15 uur
Je kan er altijd (ook) nog wat tracks van The Spaghetti Incident? (1993) aan toevoegen, op de beide 'Use Your Illusion' albums stonden immers ook covers.
0
Germ (crew)
geplaatst: 11 oktober 2020, 15:43 uur
Poles Apart schreef:
Je kan er altijd (ook) nog wat tracks van The Spaghetti Incident? (1993) aan toevoegen, op de beide 'Use Your Illusion' albums stonden immers ook covers.
Zeker! Maar in dat geval zou ik gaan voor de Stones cover Dead Flowers, op Pawnshop Guitars. Op dat nummer zingt Axl zelfs al mee.
0
geplaatst: 11 oktober 2020, 16:30 uur
Germ schreef:
Zeker! Maar in dat geval zou ik gaan voor de Stones cover Dead Flowers, op Pawnshop Guitars. Op dat nummer zingt Axl zelfs al mee.
(quote)
Ken/heb de overige drie albums die je noemde, zal die van Gilby ook eens opsnorren. Net wat stukjes beluisterd op YouTube, toch wel benieuwd.
0
geplaatst: 13 oktober 2020, 21:22 uur
Je bent nummer 9 overgeslagen. Ik maar tellen hoeveel nummers van elke artiest je had, kwam steeds op 11 uit

0
Germ (crew)
geplaatst: 14 oktober 2020, 23:39 uur
wizard schreef:
Je bent nummer 9 overgeslagen. Ik maar tellen hoeveel nummers van elke artiest je had, kwam steeds op 11 uit
(quote)
Haha, dat is inderdaad niet zo snugger. Dit is de complete versie. Dank!
1. Neither Can I (Slash)
2. Believe In Me (Duff)
3. The Majority (Duff)
4. Shuffle It All (Izzy)
6. Be The Ball (Slash)
8. Train Tracks (Izzy)
9. Tijuana Jail (Gilby)
10. I Love You (Duff)
2
geplaatst: 20 oktober 2020, 22:08 uur
Het is lang geleden dat ik drie nieuwe albums in een week heb beluisterd. Eigenlijk twee, want die van Slash’s Snakepit heb ik lang geleden al een tijdje in bezit gehad. Destijds vond ik er weinig aan, en na een paar jaar heb ik de cd weer ingeruild. De solo-debuutalbums van Duff en Gilby kende ik niet.
Die van Izzy wel, die heb bijna twintig jaar geleden al eens op een platenbeurs in Leeuwarden gekocht. Aanvankelijk viel Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds me tegen, maar tijdens een vakantie vielen alle stukjes wat betreft die plaat op z’n plek. Dat is deze weken niet gelukt met de andere albums.
Wat alle albums gemeen hebben, is dat ze zowel qua geluid als qua kwaliteit niet in de buurt komen van de albums van Guns n’ Roses. Het smerige van Appetite for Destruction hoor ik weinig terug, noch het grootse geluid en de ambitieuze nummers van de Use Your Illusions. Ook Axls stem wordt node gemist. Geen van de albums staat vol met nummers die op dezelfde manier blijven hangen als de albums van Guns n’ Roses, dus deze oefening maakt duidelijk dat GNR meer was dan de som van de delen.
Hier mijn lijstje:
1. Neither Can I (Slash)
2. Believe In Me (Duff)
3. Somebody Knocking (Izzy)
4. Man In The Meadow (Duff)
5. Be The Ball (Slash)
6. Train Tracks (Izzy)
7. Shuffle It All (Izzy)
8. Beggars and Hangers-On (Slash)
9. Tijuana Jail (Gilby)
10. Cuttin’ The Rug (Izzy)
11. Take A Look At The Guy (Izzy)
12. Just Not There (Duff)
Die van Izzy wel, die heb bijna twintig jaar geleden al eens op een platenbeurs in Leeuwarden gekocht. Aanvankelijk viel Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds me tegen, maar tijdens een vakantie vielen alle stukjes wat betreft die plaat op z’n plek. Dat is deze weken niet gelukt met de andere albums.
Wat alle albums gemeen hebben, is dat ze zowel qua geluid als qua kwaliteit niet in de buurt komen van de albums van Guns n’ Roses. Het smerige van Appetite for Destruction hoor ik weinig terug, noch het grootse geluid en de ambitieuze nummers van de Use Your Illusions. Ook Axls stem wordt node gemist. Geen van de albums staat vol met nummers die op dezelfde manier blijven hangen als de albums van Guns n’ Roses, dus deze oefening maakt duidelijk dat GNR meer was dan de som van de delen.
Hier mijn lijstje:
1. Neither Can I (Slash)
2. Believe In Me (Duff)
3. Somebody Knocking (Izzy)
4. Man In The Meadow (Duff)
5. Be The Ball (Slash)
6. Train Tracks (Izzy)
7. Shuffle It All (Izzy)
8. Beggars and Hangers-On (Slash)
9. Tijuana Jail (Gilby)
10. Cuttin’ The Rug (Izzy)
11. Take A Look At The Guy (Izzy)