Leftfield - A Final Hit (2005)

Alternatieve titel: Greatest Hits

Dance / Electronic
Label: BMG

1. Release the Pressure (3:58)
  2. Afro-Left (7:33)

11. A Final Hit (3:16)
  12. Swords (5:08)
  13. Shallow Grave (4:28)
  14. Snakeblood (5:39)
  15. More Than I Know (5:46)
avatar van Kos
Kos
Hmz.. beetje vroeg voor een greatest hits album..

avatar van gemaster
Wat een idiote release zeg. 2 albums en dan al een greatest hits.

avatar van VanDeGriend
idd apart. Een keer per 5 jaar een album. Daarmee het ontzagwekkende totaal van 2 bereiken en vervolgens dit ?. Voor wie er niks van heeft een leuke cd natuurlijk maar toch..

Het is nu of nooit. Het is niet alsof er ooit nog een derde album komt, ze zijn al een tijdje uit elkaar.

Bovendien staan er ook 6 singles op die niet op een album zijn verschenen.

avatar van VanDeGriend
Doe dan maar nooit zou ik zeggen. gemiste kans op mythevorming

Mja, ik ben er toch wel blij mee, sommige van die nummers zijn nauwelijks te vinden. En Leftfield is toch al wel een grote naam in het genre, dat verandert echt niet door zo'n verzamelaar.

avatar van andré
herman schreef:

Bovendien staan er ook 6 singles op die niet op een album zijn verschenen.

Niet op een Leftfield-album inderdaad, dat bedoel je waarschijnlijk. Maar Snakeblood, A Final Hit en Shallow Grave stonden al op diverse soundtracks. Dat zijn overigens fantastische nummers, wat dat betreft is dit wel een voorbeeldige compilatie.

Ja, dat bedoelde ik inderdaad. Ik heb A Final Hit wel op de Trainspotting soundtracks, maar die andere soundtracks ben ik nooit tegen gekomen. En ik ben ook weer niet zo'n Leftfield-fan dat ik ze enkel voor hun nummers zou kopen.

avatar van Kos
Kos
Mooi dat Shallow Grave er op staat idd.

herman schreef:

Snakeblood komt van "The Beach". Die soundtrack is los van Leftfield nogal de moeite waard met non-album tracks van Faithless, New Order, Underworld en verder mooie nummers van artiesten als Unkle (met zang van Richard Ashcroft), Moby, Orbital , Blur enzovoort.

Je hebt gelijk inderdaad (ik lees net je bericht bij The Beach), maar ik draai dat soort verzamelCDs toch nooit... Als ik ze al tegen kom.

Pauper
Album komt heel erg, heb laatst voor eerst gehoord toen ik knetter waus was van een sticky, deze is ernstig

avatar van FunkStarr
Als je van Leftfield houdt is deze wel leuk, heb je in 1 klap al hun hits te pakken.
Shallow Grave is een geweldig nummer inderdaad en Not Forgotten vind ik ook 1 van de betere.
Enige minpuntje vind ik de eerste 2 nummers, die hadden er wat mij betreft niet op gehoeven, dit zijn naar mijn mening de slechtste nummers van dit album.
Om dan uitgerekend die twee nummers als opening te gebruiken vind ik dan ook heel vreemd.
Had liever een Black Flute of iets dergelijks gezien maar dan nog is dit album een must have voor Leftfield fans.

avatar van FunkStarr
Gisteren in z'n geheel geluisterd...
Wat is er toch zo bijzonder aan Release The Pressure en Afro-Left? Dit zijn naar mijn mening echt de zwakste Leftfield nummers ooit.
Release The Pressure is om te janken en Afro-Left klinkt als 1 of andere rimboe stam.
En dan op zowel Leftism als deze verzamelaar deze twee nummers erop zetten, en dan ook nog als eerste en tweede, echt ongelofelijk jammer...
De rest van de nummers zijn stuk voor stuk zeer goed te pruimen (zowel op dit album als ook op Leftism), maar dit kan ik echt niet begrijpen.
Maar goed alsnog ben ik zeer blij met een album als dit Leftfield is niet de minste in het genre.

avatar van Hans Brouwer
VanDeGriend schreef:
Doe dan maar nooit zou ik zeggen....
"A Final Hit (2005): greatest Hits" is het perfecte verzamelalbum. Jammer dat Leftfield het na twee studio albums voor gezien hield en dat "A Final Hit (2005)" reeds een overzichtsalbum van Leftfield moest zijn. Maar allemachtig........ wat is "A Final Hit (2005)" verschrikkelijk goed. 79 minuten volop genieten. 5***** en sinds vandaag in mijn persoonlijke HB MuMe album top 10.

avatar van Shelter
Storm 3000, Dusted en Phat Planet

De rest ook meer dan goed hoor, maar die tracks daaaamn