Jurassic 5 - Power in Numbers (2002)

Label: Interscope

1. This Is (0:53)
  2. Freedom (3:19)
  3. If You Only Knew (3:51)
  4. Break (3:16)
  5. React (0:56)
  6. A Day at the Races (4:02)

met Percee P en Big Daddy Kane

7. Remember His Name (3:44)
  8. What's Golden (3:08)
  9. Thin Line (4:45)

met Nelly Furtado

10. After School Special (2:41)
  11. High Fidelity (3:07)

met Juju

15. Hey (4:25)

met Boy Wonder

16. I Am Somebody (4:05)
  17. Acetate Prophets (6:31)
avatar van Ernie
what's golden is echt een enorme oorwurm. heb de plaat nu 4 dagen en op nog geen enkel moment ben ik een filler tegengekomen of een minder nummer. Lekker album om nu te ontdekken ( heerlijk lenteweer hier in belgie )

avatar van Timmie
daarom is het eigelijk ook 4,5* waard .

avatar van principal2000
Oerdegelijke hip-hop. Eigenlijk staat er maar 1 echt supernummer op dit album: One Day At The Races. Dat nummer is echt van begin tot eind top. De rest is gewoon fijne, redelijk simpele recht-voor-je raap hip-hop. Het sample-gebruik is leuk. De wijze lessen tussendoor, het gescratch, de breaks en Afrikaanse invloeden zijn allemaal van toegevoegde waarde. Dit is voor mij geen album wat ik dagen achter elkaar op repeat kan luisteren, maar wel een album dat ik om de zoveel tijd opzet en dan me dan weer bedenk: Damn, dit is toch eigenlijk wel een goede groep die eigenlijk te weinig credits krijgt in hip-hop land (ze krijgen wel waardering en erkenning, maar in mijn ogen te weinig).

avatar van Shelter
het super nummer is If you only knew hoor hahaha
de rest is gewoon heel goed, behalve "Hey" dan.
Ik vind niet dat je dit album kan zien als fijn en redelijk, kom op man alle hiphop elementen zitten erin...goede mc's die soms als 1 stem kunnen klinken, dope beats, dope sampling en echt top scratches niet van die pisscratches die nergens over gaan.

avatar van principal2000
Ik heb het over redelijk simpele recht-voor-je raap hip-hop. Daarmee bedoel ik dus dat het niet zo simpel is als bijvoorbeeld Group Home (hoewel ik dat ook erg goed vind).

avatar van Shelter
Group Home ja dat is echt een voorbeeld van klinkt nice maar is echt simpel en de teksten zijn echt van laag niveau en de rappers flowen niet...en toch is het nice!
Goed voorbeeld hahaha

avatar van Harderwiek
Kwam hem vandaag in een winkeltje hier om de hoek tegen. Ben erg benieuwd, ken eigenlijk alleen What's Golden, wat erg lekker klinkt

avatar van Harderwiek
Verhoog hem een halfje. Klinkt echt heerlijk! Luistert echt super goed weg! Weet iemand of ze aan de overkant van de oceaan erg bekend zien, aangezien ze track met nelly furtado hebben?

avatar van Timmie
Volgens mij zijn ze niet heel erg bekend hoor.

avatar van Weirdo Wizzy
Ik denk dat ze al wel grote naam waren in het alternatieve hiphopcircuit aangezien ze al twee albums hadden uitgebracht die best hoog werden aangeslagen. Qua mainstreamsucces niet natuurlijk. Nelly Furtado was ook nog niet zo groot destijds als dat ze later zou worden natuurlijk. Volgens mij had ze net haar doorbraak gehad.

avatar van Flipm0de
Goed album, maar op What's Golden na nergens grote uitschieters voor mij.

avatar van WeztSide
A Day At The Races?

avatar van Ernie
Break en Thin line ook nog

avatar van Shelter
if you only knew....vind het zelf wellicht het beste nummer

avatar van Harderwiek
Dit hele album is één grote uitschieter

avatar van Ernie
+20graden = Jurassic5 in de auto Klinkt een klein jaar na aanschaf nog altijd even goed. gewoon goede hiphopbeats met perfect flowende Mc's, vooral de afwisseling tussen de rappers onderling doet het album ver boven de middelmaat pieken. Het sterktepunt van de plaat ligt wel in nummers 1 tot 9, daarna wordt het wat minder met high fidelity, some of us en I am somebody nog als uitschieters maar de nr's 10 tot 17 vind ik algemeen gezien wat minderwaardig aan de ongelofelijke sterke eerste helft van de schijf.

avatar van Nr.4
Heerlijke plaat voor bij dit veel te warme weer. What's golden als absolute klassieker, verder is het ook genieten geblazen. BDK featuring is altijd nice.

avatar van Niek
Ernie schreef:
perfect flowende Mc's
Hmm, hier ben ik dus precies niet mee eens. Ik hoor weinig echt fijne raps op deze plaat. Veel nummers beginnen lekker omdat de productie in orde is, maar de rappers kunnen mijns inziens vervolgens de aandacht maar moeilijk vasthouden. De vele fletse refreintjes doen het geheel ook weinig goed. Kom niet verder dan kleine voldoende.

avatar van Kos
Kos
Niek schreef:

oef, draai A Day at the Races nog een keer..

avatar van Niek
@Kos: laat dat nu net een track zijn met twee gastartiesten

avatar van Ernie
Het is vooral de afwisseling tussen de MC's die ervoor zorgt dat de verveling niet toeslaat bij mij.

Een heel album enkel Chali2Nali zou idd wel wat saai kunnen worden....

avatar van jurado
Ernie schreef:
Het is vooral de afwisseling tussen de MC's die ervoor zorgt dat de verveling niet toeslaat bij mij ....
..én de verschrikkelijk lekkere beats, funky!! ❤️