Jurassic 5 - Power in Numbers (2002)

Label: Interscope

1. This Is (0:53)
  2. Freedom (3:19)
  3. If You Only Knew (3:51)
  4. Break (3:16)
  5. React (0:56)
  6. A Day at the Races (4:02)

met Percee P en Big Daddy Kane

7. Remember His Name (3:44)
  8. What's Golden (3:08)
  9. Thin Line (4:45)

met Nelly Furtado

10. After School Special (2:41)
  11. High Fidelity (3:07)

met Juju

15. Hey (4:25)

met Boy Wonder

16. I Am Somebody (4:05)
  17. Acetate Prophets (6:31)
avatar van Kos
Kos
Tja..deze moet ik nog eens in het geheel beluisteren, is er tot op heden niet van gekomen

avatar van BoordAppel
Snel doen! Vond je de eerste goed dan vind je deze ook goed. Misschien iets te veel van hetzelfde maar ik vind het wel lekker en dan hoor je mij niet klagen.

avatar van Kos
Kos
Ja, ik vind Jurassic 5 ook erg goed, De tracks die ik ken van dit album zijn prima, dus moet inderdaad snel eens gebeuren.

Goed album , moderne maar toch nergens overladen producties met goede mc's.

geweldig album, voor de echte hip-hop
en de beste MC

ProZak schreef:
'van dik hout zaagt men planken-hiphop'
vervelen....

wat?!?!?!

avatar van Jordy
Beste J5 album geloof ik. Vooral tracks als A Day At The Races, Remember His Name en What's Golden zijn smullen geblazen.

ahyeah ga naar J5! 23 augustus, paradiso

avatar van Reijersen
Heb deze plaat vandaag gekocht. En niet zo maar. Heerlijke CD. Maar nog even wat aandachtiger luisteren voor een beoordeling.

avatar van Reijersen
Wat is dit een heerlijk album zeg. De funk zit er weer lekker in bij de heren en ze kunnen gewoon erg goed rappen. De producties zijn heerlijk en goed strak. Deze CD zal zeker nog vaak in mn CD speler verdwijnen (of vastroesten). 4,5 Ster.

avatar van Collect Call
Goeie cd, ze rappen lekker goed. De beats zijn ook lekker, chill om te luisteren, vind het nummertje samen met Nelly Furtado ook erg leuk.
Is een leuke groep! pCe Out..

Absoluut bovenste beste plaat... Volgens mij is het zo bedoeld, geen ho's, money en weet ik wat voor trivialiteit in de raps, maar gewoon een klasse tekst met inhoud.

Thin Line met Nelly Furtado is meesterlijk, en van Hey krijg je gewoon goeie zin!

4*...

avatar van MJ_DA_MAN
Wat voor soort hiphop is dit? Dark, soul-achtig, East, West,.....? Ben n.l. na een tip van een vriend bij J5 terecht gekomen. Misschien kunnen jullie me meer vertellen over deze groep.

avatar van Justinx
Ik vind het meer een combinatie van pop en hip-hop. Lekkere vrolijke coole hip-hop nummers.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik hoort het nu. Beetje ATCQ-achtig, lekker rustig. Zal het wat meer moeten luisteren komende tijd.

avatar van Justinx
Zou je eens moeten doen ja

avatar van Reijersen
Het is in ieder geval geen pop/hiphop. Jurassic 5 is naar mijn mening hiphop met veel soul, hier en daar ene funky inslag.

ProZak schreef:
Maar live zijn ze dope!

Live zijn ze zeker vet. Ook gezien in Paradiso, afgelopen jaar?

avatar van MJ_DA_MAN
Vaak genoeg beluisterd nu, conclusie: gewoon een leuk album. Begin was ie beetje saai, maar keer op keer wordt ie beter en beter. A Day at the Races is leuk gedaan, Thin Line, If You Only Knew, Break en vooral I Am Somebody
vind ik ook goed. Een matige of slechte nummers kom ik niet tegen, alleen het laatste nummer vind ik overbodig en sommige nummers vind ik iets te eentonig. Ik vind een 3,5 te laag, een 3,75 lijkt me het juiste punt maar omdat dat niet kan, én omdat ik het gemiddelde op pijl wil houden (op dit moment precies een 4*), krijgt ie dan ook 4 sterren van mij. Leuk album.

Relax
Die kerel met die zware stem, perfecte flow heeft hij, heeft hij trouwens ook een Solo album ??

avatar van BoordAppel
Alleen een mixtape geloof ik.

Chali 2na ging (dacht ik) wel een album maken, het stond in ieder geval op een releaselijst voor 2006.

zou er ook niet een nieuw album van J5 komen?

avatar van luc011190
Als je één J5 zou kopen, zou dat dan deze zijn? Ik heb van alle 4 wat losse mp3'tjes en volgens mij verschillen zeker de eerste 3 weinig in kwaliteit, of heb ik het mis?

Relax
Ja zowiezo met deze beginnen, Feedback vind ikzelf ook nog redelijk relaxed.

avatar van Cath
Heerlijke cd, ga zeker naar hun optreden!:) GOeie mix van Relaxed en toch dansable ofzo..

avatar van Steez
Zeer goed album.
Relaxte flow afgewisseld met tekstueel prima nummers.
Gewoon een goed album, aanrader!

4/5

avatar van Niek
Steez schreef:

Gewoon een goed album, aanrader!

4/5

Gewoon een goed album ben ik het mee eens. Maar ik vind 'gewoon een goed album' geen 4/5 sterren... >3,5*

Ben geen fan van de hendendaagse 50cent bitches and money hiphop maar Jurassic 5 en De La Soul etc. heb ik altijd wel kunnen waarderen heerlijke flow en teksten die ergens over gaan een aanrader voor iedereen die wat anders zoekt dan de standaard "kill the nigga" teksten en image.
3.5*

avatar van Steez
Album verhoogd naar een 5. Gewoon een heerlijke cd dit. Nummers als Hey, If You Only Knew en Thin Line klinken zó relaxt. One of Them weer wat rouwer en gericht tegen de commercie. Het album vormt een harmonieus geheel. Ben blij dat ik het origineel heb. Klasse cd.