Crowded House - Crowded House (1986)

Australiƫ / Nieuw-Zeeland
Label: Capitol

1. Mean to Me (3:14)
  2. World Where You Live (3:07)
  3. Now We're Getting Somewhere (4:07)
  4. Don't Dream It's Over (3:58)
  5. Love You 'Til the Day I Die (3:34)
  6. Something So Strong (2:54)
  7. Hole in the River (3:58)
  8. Can't Carry On * (3:57)
  9. I Walk Away (3:31)
  10. Tombstone (3:30)
  11. That's What I Call Love (3:39)
  12. Something So Strong [Home Demo] * (1:22)
  13. Hole in the River [Studio Demo] * (4:05)
  14. Love You 'Til the Day I Die [Home Demo] * (0:54)
  15. That's What I Call Love [Studio Demo] * (3:34)
  16. Can't Carry On [Studio Demo] * (3:34)
  17. Walking on the Pier [Studio Demo] * (3:20)
  18. Does Anyone Here Understand My Girlfriend [Studio Demo] * (3:23)
  19. Oblivion [Studio Demo] * (3:36)
  20. Walking on the Spot [Studio Demo] * (3:44)
  21. Something So Strong [Studio Demo] * (2:12)
  22. Now We’re Getting Somewhere [Studio Demo] * (4:31)
  23. Stranger Underneath Your Skin [Home Demo] * (2:48)
  24. Don’t Dream It's Over [Home Demo] * (3:14)
  25. Left Hand [Live] * (4:22)
  26. Grabbing by the Handful [Live] * (3:32)
  27. World Where You Live [Writing Demo] * (1:16)
  28. Recurring Dream * (2:58)
avatar van rkdev
Nee, mijn ding is het ook niet, al doet Ariana Grande het nog wel prima. Miley Cyrus daarentegen...

avatar van Shangri-la
Mag ik de kots smiley terug...

avatar van TEQUILA SUNRISE
Fraai debuut van Crowded House en het werd hierna alleen maar beter.
Beatles zijn niet ver weg, gewoon 11 mooie popsongs.
Don"t Dream It"s Over is buitencategorie evenals Something So Strong voor mij.
Geluidskwaliteit had wat beter gemogen.

WPE
Alleen al de moeite waar om aan te schaffen voor het wonderschone "Don't Dream It's Over". Wat een prachtige song! Maar de rest is ook van een behoorlijk hoog gehalte. Net als hun drie opvolgers. Gaat me nooit vervelen.

Matig debuut

Don't dream it's over is van ongekende schoonheid. Dat niveau wordt niet meer gehaald op deze plaat.
Woodface is een album wat wel mijn constante aandacht houdt. Deze plaat verliest die aandacht toch te vaak.

Ik vind Neil zijn zang ook iets teveel te schreeuwerig op sommige tracks.

Woodface en een best of.. daar kan ik meer mee. Naar mijn idee heeft deze band het tanden Neil en Tim nodig om te grote hoogtes te stijgen. Nu varieert het me net iets te vaak. Een krappe voldoende.

Together Alone is ook de moeite waard lennon.
Is wat donkerder, maar bevat prima materiaal.

avatar van dazzler
lennon schreef:

Van de vier vintage Crowded House albums is het debuut de minst constante plaat.
Het klopt dat Neil het hier moeilijk heeft om een langspeler lang te boeien. Tim wordt gemist.
Voor mij start het album met vier voltreffers op rij. Kant 2 kan me niet zo erg bekoren.

De opvolger doet het voor mij beter en Tim zingt in de achtergrond een paar stemmen mee.
Woodface kennen we allemaal en voor het vierde album geldt wat bikkel2 hier treffend schrijft.

avatar van Rudi S
Neil had al flink warm kunnen draaien op de "stage plaats " in de band van zijn broer.
Toen het tijd was om op eigen benen te staan begon hij maar meteen een eigen band, Crowded House.

Dit debuutalbum laat meteen een volwassen songschrijver en uitstekende zanger horen.

Een handvol goede liedjes en enkele echte pareltjes maken dit voor mij een ruime 4 sterren album vol met glorieuze refereinen.
Prachtig vind ik het gedreven Now we're getting somewhere, het langzaam onder de huid kruipende Hole in the rivier, meezinger pur sang Tombstone en natuurlijk pronkstuk Don't Dream It's Over.
Prima debuut en dan moest het beste nog komen.