Dire Straits - Making Movies (1980)

Label: Vertigo

1. Tunnel of Love (8:11)
  2. Romeo and Juliet (6:01)
  3. Skateaway (6:40)
  4. Expresso Love (5:12)
  5. Hand in Hand (4:48)
  6. Solid Rock (3:27)
  7. Les Boys (4:08)
avatar van Rogyros
Briljante plaat.

Beste Dire Straits plaat.

Hahaha!!! Ik heb even geteld. Sinds 2008 is dit de tiende keer dat je vertelt dat dit de beste Dire Straits plaat is. Alleen al bij dit album. Deze neergepende mening de andere Dire Straits albums heb ik buiten beschouwing gelaten!!

Respect!!

(Ik ben het overigens nog steeds niet met je eens, maar dat doet niets af aan mijn waardering voor jouw enthousiasme!)

avatar van Running On Empty
Rogyros schreef:

Respect!!

Volgens mij maar 9 keer

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nauwelijks nog naar Dire Straits luister en ik heb de tournees van Knopfler al enige jaren aan mij voorbij laten gaan. Maar ik blijf erbij dat deze Making Movies in zijn geheel beschouwd voor mij hun sterkste plaat is. Platen hierna bevatten echt geweldige nummers maar ook enorme draken en opvullers. Het debuut is natuurlijk ook echt ijzersterk en ik ben een van de weinigen die Communique ook ijzersterk vindt. De eerste 3 platen van deze band zijn dus Dire Straits op hun best wat mij betreft met deze Making Movies als hoogtepunt, plus nummers als Telegraph Road en (iets minder want overal stuk gedraaid) Brothers In Arms. Maar zo af en toe moet je de boodschap even herhalen.

Scherp opgelet hoor !! Chapeau

avatar van gaucho
Running On Empty schreef:

En dat brengt de score dan toch op tien...!

(Sorry, inkopper. Ik kon het niet laten )

Ik ben het nog steeds niet met je eens, maar ook ik waardeer je enthousiasme en gedrevenheid. Ik vind zelf kant A subliem, maar kant B nogal een tegenvaller. Die vier nummers halen het niveau van kant A bij lange na niet.

Maar dat had ik hierboven ook al eens gemeld, zie ik nu...

avatar van Rogyros
Running On Empty schreef:

Ik vind Communiqué ook een van hun betere albums. Erg fijn album.
Nu vind ik ook niet dat er slechte of matige albums op naam van Dire Straits staan.

avatar van Minneapolis
Briljante plaat.

Beste Dire Straits plaat.

Maar wel overbodig als je ook Alchemy hebt. En dat geldt niet voor de twee voorgangers vind ik.
Ook vind ik de hoes wat saai, maar dat terzijde.

avatar van Running On Empty
Minneapolis schreef:

Nee zeker niet, tenzij je het verschil tussen live en studio niet hoort. Verder vind ik de gitaarsound op Alchemy in het algemeen echt veel te dun. Een nummer als Telegraph Road komt bijv. live op Swinging Golden Hearts veel beter tot zijn recht.