The Cats - Greatest Hits (2002)

Label: EMI

1. What a Crazy Life (2:35)
  2. Sure He's a Cat (2:32)
  3. What's the World Coming To (3:29)
  4. Turn Around and Start Again (3:00)
  5. Times Were When (3:07)
  6. Lea (3:45)
  7. Why (4:02)
  8. Scarlet Ribbons (3:17)
  9. Marian (4:02)
  10. Magical Mystery Morning (2:38)
  11. Where Have I Been Wrong (4:11)
  12. Don't Waste Your Time (3:32)
  13. One Way Wind (3:37)
  14. Let's Dance (3:27)
  15. Vaya Con Dios (3:21)
  16. There Has Been a Time (3:49)
  17. Let's Go Together (3:45)
  18. Maribaja (3:09)
  19. Rock 'N' Roll (4:58)
  20. Be My Day (3:00)
  21. Come Sunday (2:32)
  22. The End of the Show (4:29)
EVANSHEWSON
Polderpop op zijn allerbest. I love the Cats! Heel leuk overzicht van deze toch wel kanjers!

****1/2

avatar van dix
dix
wendyvortex schreef:
Piet Veerman is de Nederlandse Scott Walker.

Ik zie Piet Veerman nog niet direct een ' Cockfighter' opnemen.

avatar van Mjuman
wendyvortex schreef:
Piet Veerman is de Nederlandse Scott Walker.

Is dit een tongue-in-cheek omgekeerd understatement, of probeert u ons een beentje te lichten?

Ik herinner me The Drift van Scott Walker en dat muziekje zullen Volendammer vissers vast niet draaien bij het vissen, uit angst om de grote Krake op te roepen.

avatar van bikkel2
Ik heb een zwak voor The Cats. Het enige Volendamse muziek produkt wat mijn goedkeuring kan dragen.
De liedjes hebben iets tijdloos over zich en geweldenaars als Lea, Marianne , Why en One Way Wind hebben die geweldige emotionele lading.
Piet Veerman was natuurlijk een zanger met een fabelachtige stem en Arnold Muhren de man die al die pracht deuntjes fabriceerde.
De palingsound in optima-forma.
De reguliere albums zijn overigens een stuk moeilijker door te komen.

avatar van wendyvortex
Luister maar eens goed naar een nummer als Marian. Zit echt geen greintje cynisme in mijn opmerking.
Dat er een wereld van verschil zit tussen Tilt van Scott Walker en Sailin' Home van Piet Veerman is een gemiste kans voor Piet Veerman.

avatar van dix
dix
Is dat verschil niets anders dan de weigering versus de neiging om behaagzieke muziek te maken ?

avatar van wendyvortex
Misschien moeten we Piet Veerman maar eens Tilt of The Drift opsturen.

avatar van FunkStar
The Cats, ben er mee opgegroeid. Mijn vader had alles van ze en draaide ze dus ook vaak. Heb deze CD ook en moet zeggen, alle bekende hits staan erop!

Mijn favorieten zijn Sure He's A Cat, There Has Been A Time, Come Sunday en Be My Day.

avatar van teus
Deze week zomaar zin om deze weer eens te beluisteren,en het blijft goed,vooral de periode dat Arnold Muhren songs schreef,ik zeg wel eens dat nog steeds al het andere uit de volendam/palingsound nog niet in de schaduw mag/kan staan van the Cats'
BZN ,Smit,Nick & Simon het is niet vergelijkbaar natuurlijk en ook smaken verschillen
Vind het allemaal niet te verteren
The Cats' hebben de palingsound op een voetstuk gezet,met hun klasse apart
Er is ooit een CD boxje verschenen met hun eerste originele albums uit de mooiste periode
Daar ben ik nog naar op zoek,heb nu alleen deze prima verzamelaar met de mooiste/grootste hits
Mijn favorieten zijn nog steeds in chronologische volgorde;
Times Where When / Lea / Why / Scarlet Ribbons / Marian / Magical Mystery Morning / Where Have I Been Wrong /en There Has Been A Time

avatar van caravelle
Best wel een gave band, hier en daar wat gladjes en vanaf de periode One way wind steeds minder tot niet meer aan te horen want dan wordt het wel heel erg MOR. Ook de periode tot Times where when zeg maar is niet hoogstaand. Ik luister liever naar deze band zonder beelden erbij want de uitstraling was eigenlijk ook nihil. Waarom dan toch positief ? Omdat ze wel heel geweldige nummers gemaakt hebben zoals I gotta know what's going on, Marian, Why, Magical mystery morning, I walk through the fields en misschien wel het allermooiste nummer uit de geschiedenis van de Nederlandse muziek here have I been wrong. Dit is niet te geoven godsgruwelijk mooi. En is het nu Jan Akkerman die we hier horen? Het woordje palingsound is ook nietszeggend.

avatar van bikkel2
En het fantastische gitaarwerk van Jan de Hont op One Way Wind.......wow.

The Cats hebben bij mij wel het voordeel van de twijfel. De zang was gewoon erg goed en met name de singles van pakweg eind jaren 60 tot pak 'm beet 1974 , zijn gewoon prima.
De reguliere albums zijn een ander verhaal. Strontvervelend op ten duur- omdat er gewoon ook heel veel troep werd opgezet.

Eigenlijk een prima bandje, maar de lp's werden meestal door sessiekrachten ingespeeld.
De voortreffelijke zangpartijen waren natuurlijk wel door de volendammers gedaan.