Alice Cooper - Dirty Diamonds (2005)

Label: New West

1. Woman of Mass Distraction (3:59)
  2. Perfect (3:30)
  3. You Make Me Wanna (3:30)
  4. Dirty Diamonds (4:03)
  5. The Saga of Jesse Jane (4:16)
  6. Sunset Babies (All Got Rabies) (3:28)
  7. Pretty Ballerina (3:02)
  8. Run Down the Devil (3:29)
  9. Steal That Car (3:17)
  10. Six Hours (3:24)
  11. Your Own Worst Enemy (2:15)
  12. Zombie Dance (4:27)
  13. Stand (4:04)

met Xzibit

14. The Sharpest Pain * (4:00)
avatar van E-Clect-Eddy
Herkansing voor Alice. Stond destijds in Platenboef verwachtingsvol te luisteren naar dit album op de koptelefoon. Doe ik bijna nooit. Ik koop een album en hoor thuis wel of het bevalt of ik koop het niet. Vroeger zou ik nooit twijfelen over Alice, kopen die handel, tot Da Da. Ook omdat andere rock acts me meer bevielen maar sindsdien is er twijfel over wel of niet aanschaffen van een nieuw release van Alice. Ook toen in de platenzaak veel zitten skippen op zoek naar een nummer dat me meteen bij de keel zou grijpen maar niet kunnen vinden. Daarna nooit meer het album gehoord tot vandaag.

Vanaf Da Da merk ik dat de eerst luisterbeurt meestal tegenvalt, vooral de eerste nummers. Moet dan wennen aan de Alice post Da Da sound ten opzichte van de pre Da Da tijd. Heeft volgens mij vooral te maken met de band- en productieleden rond hem die de sound bepalen en meeschrijven en mijn inziens minder zijn. Echt slecht is het niet maar komt niet ver boven de middelmaat uit.

Nu ik het album eindelijk volledig hoor valt het mee alleen de eerste nummers vallen de eerste keer tegen, het is even wennen. De intro van Dirty Diamond (song) is mooi, ballad Jesse Jane is bijna een crooner, Sunset Babies lijkt op Alice anno 1974, Pretty Ballerina heeft een 60s pop-rock gevoel, Run Down The Devil heeft een lekker drive maar weinig om het lijf, Steal That Car zou op Flush The Fashion kunnen staan.

Stand heeft een rapper, waarom ook niet, J.Lo wordt ook al aangehaald in een ander nummer waardoor het niet tijdloos kan zijn. Alice flirt met veel stijlen door de jaren heen dus waarom ook niet hip hop/rap. Hij krijgt alsnog 3,5 sterren want heb niet meer de neiging om te skippen.