New Order - Singles (2005)

Rock / Dance
Label: London

1. Ceremony (4:39)
  2. Procession (4:29)
  3. Everything's Gone Green (4:10)
  4. Temptation (5:24)
  5. Blue Monday (7:26)
  6. Confusion (4:56)
  7. Thieves Like Us (3:57)
  8. Perfect Kiss (4:51)
  9. Subculture (3:26)
  10. Shellshock (4:24)
  11. State of the Nation (3:32)
  12. Bizarre Love Triangle (4:22)
  13. True Faith (5:54)
  14. 1963 (4:21)
  15. Touched by the Hand of God (3:43)
  16. Blue Monday '88 (4:09)
  17. Fine Time (3:10)
  18. Round and Round (4:00)
  19. Run 2 (4:31)
  20. World in Motion (4:32)
  21. Regret (4:10)
  22. Ruined in a Day (3:58)
  23. World (Price of Love) (3:40)
  24. Spooky (3:45)
  25. Crystal (4:21)
  26. 60mph (3:50)
  27. Here to Stay (3:57)
  28. Krafty (3:47)
  29. Jetstream (3:44)
  30. Waiting for the Sirens' Call (3:52)
  31. Turn (4:13)
  32. I'll Stay with You [‘Lost Sirens’ LP Version] *
Een mooi overzicht van alle singles!
Er staan uiteraard een paar klassiekers tussen, maar ook moet ik zeggen dat sommige nummers nogal gedateerd klinken inmiddels.
Desalnietemin een aardige verzamelaar voor diegenen die niet echt interesse hebben voor alle reguliere albums.

avatar van Nanne
aERodynamIC schreef:
Een mooi overzicht van alle singles!

Zeg je bent Turn vergeten, laatste track van disc 2. Vreemd genoeg geen single geweest.

avatar van cYNIC
Zo hoort een verzamelaar te zijn;
Overzichtelijk,met single-uitvoeringen en een leuk boekje met alle hoezen.
Ondanks enkele mindere nummers ('World In Motion','Jetstream'),een prima overzicht van een innovatieve band.

avatar van CWTAB
De zoveelste verzamelaar alweer voor deze band, na iedere album brengen ze een best of uit..

Niettemin een goeie verzameling maar niet echt faire ten opzichte van de fans...

Hummm een actieve groep met meer verzamelalbums dan officiële albums.....

Da's niet helemaal waar. Op de eerste verzamelaar (Substance) stonden geen albumtracks: dat was een verzameling van singles en de bijbehorende b-kanten.

Daarna kwam er (twee albums later denk ik) inderdaad een soortgelijke verzamelaar (The Best Of), maar qua materiaal was er niet zo gek veel overlap (bv. de 1988 versie van Blue Monday die nog niet gemaakt was toen Substance uitkwam).

En op deze verzamelaar staan dan weer min of meer dezelfde tracks, maar aangevuld met de singles van de laatste 3 albums.

Er is ook nog New Order International, maar da's uitgegeven door een ander label denk ik? Da's ook niet zo'n bijzondere CD, lag al meteen voor maar 8 euro in de winkel.

avatar van VanDeGriend
Tis inderdaad dan wel de tigste verzameling maar allez zeg.....wat een verzameling klassenummers

avatar van Nanne
herman schreef:

nou, als purist dan toch even. Op Substance stonden een aantal remixen (o.a. temptation) en op the best of stonden veel remixen (o.a. BLT 94)

Neemt niet weg, dat ze de laatste tijd wel veel verzamelgeneuzel uitbrengen. Erger, het lijkt of ze alles uitmelken wat mogelijk is. Hou ik niet zo van. Vroegah, ging dat wel anders, maar ja.

Een verzamelaar zoals een verzamelaar bedoeld is.

avatar van andré
aERodynamIC schreef:

Vele nummers op dit album staan niet op de reguliere albums, zoals een paar van hun beste nummers (Ceremony, True Faith, Confusion). Daarom is het ook zeker een aanrader voor mensen die wél de reguliere albums hebben en sommige singles niet.

avatar van Droid
Goeie recht toe recht aan singles verzamelaar.
Hun jaren '80 werk is klassiek, maar het is mooi om te horen dat ze daarna nog vele prima nummers hebben gemaakt. Kortom, ook CD2 is uitstekend.

avatar van Premonition
Ik wacht even op volgend jaar, na hun nieuwe album....

avatar van MartinoBasso
Dit is volgens mij de meest complete en logische New Order verzamelaar.. Maar ik had liever 12" versies gehad van The Perfect Kiss en State Of The Nation ipv deze edits. Die staan wel op Substance, maar die is dan weer minder compleet (typisch New order, zo'n band die altijd moet kunnen wringen).
****

avatar van Ollie
Ben wel benieuwd naar dit concept, vond Blue Monday namelijk gelweldig!

avatar van Gert P
Als ik dit lees is het wel een aanrader maar mis ook nog wel mooie nummes maar die zullen dan wel geen singles geweest zijn.
Zoals age of consent, the village, mesh, in a lonely place, your silent face ed.

dVTB
Een complete verzamelaar die eigenlijk in elke platenkast thuishoort. Ik heb zelf wat minder met het werk uit de begintijd van de band, want dat klinkt me nogal knullig en muzikaal matig in de oren, maar in de jaren '90 hebben ze veel fraais gedaan. Dat geldt ook voor klassiekers als Bizarre Love Triangle, 1963 en True Faith uit de eighties.

Republic springt eruit qua goede singles: Regret, World en Spooky horen bij de beste nummers op de totale verzamelaar. Krafty en Turn, van de laatste cd, trouwens ook.

avatar van Thuurke
Mooie verzamelaar vanaf de eerste EP 1981- 1982 (nummers 2, 3, 4 in de korte versie) t/m de laatste studioplaat Waiting for the Sirens' Call uit 2005.

Mijn New Order ontdekkingstocht is nog lang niet ten einde.

Hij is een paar jaar geleden in ieder geval definitief begonnen met deze verzamelaar.

Voorheen kende ik de band enkel van Blue Monday, True Faith en Regret.

Dus dit album opende mijn oren en mijn ogen. Fantastisch.

sebas schreef:
Dus dit album opende mijn oren en mijn ogen. Fantastisch.

Op naar Power Corruption & Lies (1983) en Low Life (1985).
Twee fijne albums waarmee het nooit mis kan gaan.

dazzler schreef:
[Op naar Power Corruption & Lies (1983) en Low Life (1985).Twee fijne albums waarmee het nooit mis kan gaan.

Doen we.

deric raven
Dit jaar gestoord aan het geluid van de vuvuzela tijdens de voetbalgekte.
Maar als ik World In Motion hoor, verlang ik daar graag naar terug.
Het kan dus nog erger.
Ongelovelijke misstap van deze grote band.

SINGLES 2005

Alle singles van New Order chronologisch.
Maar allemaal in hun 7" versie weliswaar.

Maar schijn bedriegt. Niet alle 7" versies zijn originele edits.
Van sommige singles gebruikte men latere remixen (gemaakt nav vorige compilaties).
Andere heeft men kunstmatig geëdit omdat ze in principe zo niet verschenen zijn.
Ik denk aan promo edits die nooit echt in de handel verschenen.

Blue Monday wordt gelukkig wel integraal weergegeven.

Zeker geen slechte investering als kennismaking.
Maar voor de fan zit er te veel figuurlijke "ruis" op de gekozen versies.

avatar van Madjack71
pffff...ondoenlijk om deze singles in een rit uit te zitten. Matigheid is troef. Op een gegeven moment is het allemaal inwisselbaar en maakt het maar eens pijnlijk duidelijk dat Blue Monday een eenmalige treffer is gebleken waar de rest allemaal in een donkere schaduw omheen danst. Nee, deze singles had van mij gerust ingekort mogen worden met zo'n pakweg 20 nummers.

avatar van dazzler
En hoeveel sterren zou je aan die 20 nummers gegeven hebben?

avatar van Madjack71
Het is -voor mij- toch wel een grote tegenvaller, ik had er gewoon meer van verwacht. Wat donkerder en met minder obligate synths ertussen. De zang vind ik ook tegenvallen. Als het goed samenvalt en dan met name de bas i.c.m. electro, kan ik er heus wel van genieten en dan met de rest van de nummers die dan over zouden blijven, zou de waardering ook voldoende uitvallen. Maar dit is gewoonweg teveel van het matige, naar mijn smaak.

avatar van dazzler
Het probleem met deze collectie is dat de meeste New Order singles
(zeker de eerste 20 tracks van deze compilatie) in hun 12" versie beter tot hun recht komen.
Heel wat van deze single versies zijn onhandige edits die de song in kwestie verminken.

Daarnaast heb je New Order op album.
Zoek je meer donkere nummers dan moet je hun drie eerste albums een kans geven.
Zowel in hun postpunk als in hun electro gedaante komt New Order op album krachtiger over
dan op deze inderdaad veel te lange compilatie die maar één doel dient: alle singles verzamelen.

avatar van Madjack71
Dan zal ik eens kijken of ik het vroegere werk van New Order eens kan uitpluizen....thanx.

avatar van Premonition
Hou het bij Movement, EP 1981-1982 en eventueel nog Power Corruption & Lies. De rest heb je niet nodig.

Premonition schreef:

Hoho - gij zijt een een ENOL (Early New Order Lover); een echte GNOL (Generic New Order Lover) - en dan ben ik bereid te dispensatie te verkrijgen/verlenen voor de mindere in het latere werk - beveelt de dual disk collector's edition aan van de eerste 5 albums - heb je én album én gelijktijdige 12"s - regelmatig te koop 2ehands voor onder de 10 euro ieder. Is een betere investering dan die hap-snap singles of andere collecties (Best of, Substance, Retro etc.). Al zou je alleen de dual disk van Power Corruption & Lies kopen - tenzij je natuurlijk net als Premo ENOL bent en/of in een early doom mood verkeert

Alternatief voor de visuali ware natuurlijk de dvd van het live concert in Glasgow 2005.

Als OW'er ben ik inderdaad een ENOL, die de NO-nummers apprecieert met een EDM

Ik vind juist de integratie van dance-elementen, het frequent hanteren van sequencers, het stapelen mbv samples heel mooi passen bij de Zeitgeist en het tempo van de gestresste 30er die zijn geld aan het verdienen is

Je begrijpt wel dat in Mjuhouse de dancing shoes nog niet onder het stof zitten

Overigens gaat doomen ook heel goed op Coltrane of Mingus

avatar van rebjuh