Peace - In Love (2013)

Label: Columbia

1. Higher Than the Sun (4:10)
  2. Follow Baby (3:02)
  3. Lovesick (2:12)
  4. Float Forever (3:55)
  5. Wraith (3:16)
  6. Drain * (6:15)
  7. Delicious (3:08)
  8. Waste of Paint (4:06)
  9. Step a Lil Closer * (3:23)
  10. Toxic (4:02)
  11. Sugarstone (3:48)
  12. California Daze (3:58)
  13. Scumbag * (3:29)
  14. Bloodshake * (4:12)
Kijk hier erg naar uit.

De EP Delicious is al een tijdje een heerlijk voorproefje; melodieuze Indie, met soms flarden Foals, Vampire Weekend en zelfs Pulp.

Hiervan verschijnen Delicious en California Daze op dit nieuwe album, en is Bloodshake op de Deluxe uitvoering toegevoegd.
Weet trouwens niet zeker of Delicious dezelfde versie is als 1998 (Delicious) van de EP, wat een prachtige post-rock cover is van Binary Finary's tranceklassieker.

avatar van Mark17
Nu te streamen vanaf NME: Peace - In Love

avatar van Outlaw104
Delicious blijkt dus een heel ander nummer te zijn dan 1998 (Delicious), welke op de Delicious EP staat.

avatar van Mctijn
Outlaw104 schreef:

Nope, het is een andere versie. Wel jammer, maar de "1998 (Delicious)" zal te lang zijn geweest voor het album. (Dan hadden ze 'm als slottrack moeten gebruiken.)

edit: Wat Outlaw104 dus al zegt

avatar van Libertine
Heb 'm net beluisterd via op de site van NME. Follow Baby, Calfornia Daze en Wraith zijn op dit moment de nummers die er voor mij uitspringen, maar alle drie waren ze al te beluisteren voordat het album uit was. Misschien waren mijn verwachtingen ook te hoog; de schuld leg ik trouwens bij NME die deze 'lads' bijna wekelijks in hun blaadje publiceerde, maar ook bij de EP van vorig jaar die in één woord delicious was.

Oke, ik klink een beetje zuur nu. In Love is een prima album waarmee de mannen uit Birmingham hoge ogen zullen gooien bij het festivalpubliek. Maar de verfrissende Foals/WU LYF/Maccabees-sound houden ze niet het hele album vol.

avatar van Norrage
Wat een deceptie na die fantastische EP zeg

avatar van Outlaw104
Hij valt mij ook lichtelijk tegen na een drietal draaibeurten en dan hou ik het netjes.
Het enthousiasme na de EP van vorig jaar is behoorlijk getemperd.

avatar van Norrage
Na de initiele deceptie (geen nummer is zo goed als 1998 (Delicious)) valt het album me toch wel weer mee. Het is gewoonweg een erg pakkend album wat zeker live hoge ogen gaat gooien. Een 4tje wil ik het toch maar geven

avatar van DjFrankie
Op het eerste gehoor een lekker cd-tje. Kende de E.p. niet dus was niet bevooroordeeld, Follow Baby was mijn eerste kennismaking en die lijn hoor ik hierop wel terug.

avatar van DjFrankie
Lovesick daar wordt ik erg vrolijk van, erg aanstekelijk nummer.

avatar van pet
pet
Wat bepaald of een band doorbreekt of dat het een klein onbekend bandje blijft? In ieder geval een goed album, maar ook goede recensies vanuit het thuisland en een hype waardoor buitenlandse media het oppakken, zodat de band echt doorbreekt. Nu kreeg ik de tip om het album van Peace eens te luisteren. Volgens kenners gaat dit dé band worden van 2013. Vanuit de UK komen alleen maar positieve recensies, dus dat is alvast één van de boxen aangetikt.

Maar is het ook een goed album? Hier ben ik nog niet echt over uit. Aan de ene kant wel. Het zijn allemaal leuke nummers. De meeste duren iets onder de 4 minuten en zijn daardoor erg geschikt voor de radio. Ieder liedje kan bijna een single zijn, doordat overal wel een leuk melodietje of hooky refrein in zit. Dat is aan de ene kant een absoluut sterk punt: het luistert allemaal lekker vlot weg.

Als je het album echter in zijn geheel luistert begint je toch het gevoel te bekruipen dat het te veel is. Te veel leuke refreintjes, te veel hit-gevoeligheid, te veel van alles. Ik hoor stukjes van The Beatles, Oasis, Kinks, Stone Roses, en zo blijft het door gaan. Het lijkt of ze soms te veel willen doen, waardoor het allemaal net over de top is. In plaats van lekker hun eigen ding te doen, wordt het een beetje te voorspelbaar.

Dan de grote vraag: gaat dit de ontdekking van 2013 worden? Voor mij persoonlijk in ieder geval niet. Daarvoor vind ik het album niet sterk genoeg. Nu wordt populariteit vaak gemeten door de singles, en daar zijn ze wel erg sterk in. Of het in Nederland gaat doorbreken, hangt af van de radio: als ze het op pikken gaat dit ook hier erg hip worden. Is dat dan erg? Neuh, leuke muziek hoor! Alleen is een heel album nog te lang.

Overgenomen van mijn blog: pat-sounds.blogspot.nl

avatar van musician
Sympatieke band, sympathiek rockalbum.
Puntige nummers, rechttoerechtaan. Niet al te lang, er is geen moment dat je je kunt vervelen.

Ik heb op musicmeter kennisgemaakt met de sterke singles Follow Baby en Wraith en dan kun je je ook gelijk een voorstelling maken van de rest van het album.

Prima debuut van deze Engelse indierockers, echt een band om eens op de langere termijn in de gaten te houden.

avatar van DjFrankie
Scumbag heeft wel erg veel weg van All The Day and All of the Night van The Kinks / Stranglers

avatar van Matthijs72
Ook hier eerst de teleurstelling na hun briljante debuut-EP, maar trekt toch steeds meer bij. Delicious heeft niets met "1998 (Delicious)" van de EP te maken maar is wel langzaamaan 1 van de favoriete tracks aan het worden. Live ook prima band.

avatar van DjFrankie
Een van de beste albums van het jaar en slechts 16 stemmen, dit moet toch zeker naar de 20 toe