Small Black - Limits of Desire (2013)

Pop / Electronic

8. Limits of Desire
  9. Shook Loves
  10. Outskirts
avatar van feebl
Leuke dream/pop achtige muziek. Duidelijk een andere weg in geslagen. Vraag me af hoeveel invloed het succes van de remix van Washed Out van het nummer Despicable Dogs heeft gehad (die stond namelijk op de Project X soundtrack) op de richting die de heren hebben ingeslagen. Eerst was het namelijk een beetje low-fi/chillwave wat de klok sloeg, nu is het veel gepolijster. Desalniettemin, leuk, sferisch album.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Lichtvoetige lekker in het gehoor liggende pop. New Order meets Gary Numan. Met natuurlijk als hoogtepunt het geweldige Free At Dawn.
Dit niveau wordt echter nergens verder gehaald, maar het album verveelt ook niet.
Enige punt van kritiek is de zangstem, die wat eentonig blijft doorklinken .

Maar weinig mis met dit album.

Ozric Spacefolk
Ik begin met een hoge 3,5* maar het kan zowel een 3* of een 4* worden, want ik ben er nog niet uit.
In de kern klinkt het allemaal best lekker, maar ik heb niet echt het gevoel met iets heel spannends te maken hier.

Het mist allemaal een beetje dat extra. De synths klinken erg mooi, maar nergens spring ik op uit mijn stoel.

Ozric Spacefolk
Sophie is in elk geval wel een hele mooie, dromerige indie-song. Lekker.