Ozzy Osbourne - Under Cover (2005)

Label: Epic

1. Rocky Mountain Way (4:32)
  2. In My Life (3:30)
  3. Mississippi Queen (4:11)

met Leslie West

4. Go Now (3:42)
  5. Woman (3:45)
  6. 21st Century Schizoid Man (3:53)

met Robert Randolph

7. All the Young Dudes (4:34)

met Ian Hunter

8. For What It's Worth (3:20)

met Joe Bonamassa

9. Good Times (3:45)
  10. Sunshine of Your Love (5:10)

met Paul Santo

11. Fire (4:08)
  12. Working Class Hero (3:22)
  13. Sympathy for the Devil (7:11)

met Robert Randolph

14. Changes * (4:07)

met Kelly Osbourne

avatar van Sinner
0,5
Hoe het komt dat deze plaat een bovengemiddelde score heeft gekregen snap ik echt niet want dit is het zwakste wat Ozzy in jaren heeft gedaan. Zwakke covers met een werkelijk verschrikkelijk slecht zingende Ozzy. Tijd dat de heer Osbourne eens op pensioen gaat of zich beperkt tot het clown spelen op televisie. Rommel!

Luister liever naar de originelen of een ouder Ozzy album dan hier je tijd mee te verdoen.

Bobiej
Complete cover albums zijn dan ook zelden goed...

tja... waardeloos wat mij betreft..

MetalDex
Hier worden toch wat geweldige nummers verkracht, zeg
21st Century Schizoid Man, All the Young Dudes, Sunshine of Your Love

Fire en Sympathy for the Devil vind ik nog wel aan te horen, voor de rest:

1,5
Het is inderdaad een matig coveralbum, zoals vaak met coveralbums.
Als het op geslaagd coveren aankomt en er een eigen sfeer aan toevoegen, denk ik aan Bryan Ferry.
Welke nummer (nummers eventueel) was de single van dit album?

1,5
Van welk jaar en welk album is 'Changes' origineel?

Empyrium
Vol. 4, ik meen 1972.

1,5
Thanks! Het is dus een oud Sabbath-nummer...
Het wordt dringend tijd dat ik me eens in Black Sabbath verdiep.

avatar van Stijn_Slayer
1,5
Een heel slecht album. De Rolling Stones cover is nog wel aardig, maar verder is het slecht. Met als absolute dieptepunt (het overgeproduceerde) Mississippi Queen.

avatar van wizard
1,0
Hier kwam ik niet doorheen toen ik het beluisterde. Halverwege afgezet.

avatar van Stijn_Slayer
1,5
Nog eens opgezet, maar het is een drama. John Lennon heeft de hoofdrol hier, dat is helemaal een foute beslissing. Die man had een hele gevoelige stem, en Ozzy komt dan met zijn dramatische stem alles om zeep helpen.

For What It's Worth is ook waardeloos, wat heeft Buffalo Springfield hem misdaan dat ze dit verdienen?

avatar van Killeraapje
1,0
Ik heb de man hoog zitten maar dit is een kwelling.

avatar van Metalhead99
1,0
Met dit volledige cover album bereikte Ozzy zijn volledige dieptepunt in zijn carriere tot nu toe. Trieste plaat, er zitten zelfs geen covers tussen die nog redelijk te pruimen zijn.

avatar van rock-rick
Ik heb 21st Century Schizoid Man van Ozzy eens beluisterd en ben niet van plan mezelf verder te kwellen met meer van dit album, wat een gedrocht, die cover.

avatar van Edwynn
Ik sluit mij volledig bij bovenstaande berichten aan. Ik heb het hele ding gehoord en het is een marteling.

Under Cover is een uitstekend instrument om verdachten mee te doen laten doorslaan in de verhoorkamer.

PriestMaiden
Draak van een cover-album

avatar van Ducoz
1,5
Vind het wel jammer dat dit gewoon niet goed is, de "list of covers" was leuk om te zien, de uitvoering wat minder. Al vind ik het gemiddelde wel wat overdreven, sommige zijn nog wel te doen.

De Beatle/Lennon songs zijn nog te doen, Woman gaat toch wel?

avatar van rock-rick
Ducoz schreef:
Al vind ik het gemiddelde wel wat overdreven, sommige zijn nog wel te doen.

Het gemiddelde ligt hoger dan jouw stem...

avatar van Ducoz
Ja eigenlijk wou ik 2 stemmen, maar dat was m net niet

avatar van Germ
Germ (crew)
Belachelijk slecht album. Ongeïnspireerd de nummers afgeraffeld.

Laten liggen!

avatar van goldendream
Changes staat hier toch niet op?

avatar van Rockfan
goldendream schreef:
Changes staat hier toch niet op?

Nee. Maar waarom vraag je dat ? Changes is van Black Sabbath en staat op Vol.4

avatar van HugovdBos
1,5
Dit is echt schrikken geblazen, bekende nummers worden hier volledig kapot gemaakt. Van klassiekers als For What It's Worth, 21st Century Schizoid Man en Sunshine of Your Love blijft niks meer overeind. Het enige waarvoor dit album goed is, is om even flink te kunnen lachen want dat ga je zeker doen.

avatar van Supersid
Geen quotering hier, want ik moet toegeven dat ik bijna elk nummer halfweg "geskipt" heb. Foute boel dit, sowieso, en naar mijn mening een dieptepunt in een oeuvre dat ik qua solo materiaal maar niet in de vingers krijg.

Ik moet toch benadrukken dat dit echt wel tenenkrommend slecht is...

avatar van fanpurple
1,0
Wat een ellende is dit...

avatar van Mssr Renard
Deze is inderdaad vreselijk. Wel jammer, want Jerry Cantrell is een erg interessante gitarist, en Mike Bordin een gave drummer. Ik zou eigenlijk wel een plaat willen horen van die twee, maar dan zonder covers en zonder Ozzy.

avatar van namsaap
Mssr Renard schreef:

Die plaat is er al: Jerry Cantrell - Degradation Trip (2002) - MusicMeter.nl

avatar van Mssr Renard

Oh maar die ken ik al jaren. Wat stom van mij...

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Heerlijk, zo slecht dat het leuk wordt. Heb deze bij Dodax aangeschaft nog net voor de huidige prijsstijgingen. Vooral van Changes draait mijn maag om want dat beschouw ik van oudsher als een klassieker (vond ik dus ook minder leuk, deze versie met dochterlief). Moeilijk favorieten aan te wijzen als het voornamelijk dikke meuk is. Ga denk ik voor Go Now, Good Times en de Rolling Stones cover als minst verprutst.