KISS - Alive II (1977)

Label: Casablanca

1. Detroit Rock City (3:58)
  2. King of the Night Time World (3:05)
  3. Ladies Room (3:12)
  4. Makin' Love (3:13)
  5. Love Gun (3:34)
  6. Calling Dr. Love (3:32)
  7. Cristine Sixteen (2:46)
  8. Shock Me (5:51)
  9. Hard Luck Woman (3:07)
  10. Tomorrow and Tonight (3:21)
  11. I Stole Your Love (3:35)
  12. Beth (2:24)
  13. God of Thunder (5:16)
  14. I Want You (4:15)
  15. Shout It Out Loud (3:38)
  16. All American Man (3:14)

met Bob Kulick

17. Rockin' in the USA (2:38)

met Bob Kulick

18. Larger Than Life (4:02)

19. Rocket Ride (4:08)
  20. Any Way You Want It (2:32)
avatar van loneranger
Het beste Kiss live album!

avatar van Faalhaas
Nee dat is de eerste Alive al.

Daar staan net een tikje betere nummers op. Al waardeer ik de keuze om geen "hits" uit die tijd hier ook weer op te zetten. Grootste struikelblok blijft natuurlijk het brakke geluid. Gejuich van publiek in een constante loop veel te hard mee laten draaien zorgt nou niet bepaald voor de juiste sfeer. Sommige versies klinken ook wat afgeraffeld in vergelijking met de studioversies.

Ja en dan kant 4. Ongeinspireerd als je het mij vraagt. Gewoon zwak songmateriaal, blijkbaar had men geen zin om er echt voor te gaan zoals bij een regulier studio album? Krijg iig sterk die indruk. Dat nummer van Ace heeft nog wel een lekkere drive, de rest blijft totaal niet hangen.

avatar van Von Helsing
Faalhaas schreef:
Nee dat is de eerste Alive al.

Larger Than Life en Rockin' in the USA zijn uitstekende songs. Niets mis mee.

avatar van freakey
Von Helsing schreef:

Larger Than Life en Rockin' in the USA zijn uitstekende songs. Niets mis mee.

mee eens, zo ook rocket ride, op de altijd bejubelde Destroyer staan zwakkere broeders dan deze songs als je het mij vraagt...

avatar van Faalhaas
Als je het mij vraagt niet.

avatar van freakey
Dat begreep ik al

Hier begon het voor mij allemaal mee en vormde de start van een lange en boeiende muzikale levensweg!

avatar van Brutus
Ik vind All American Man ook een prima nummer.

avatar van LucM
Simpele rock kan voor mij als dat gepaard gaat met de nodige sfeer en energie en dat is hier wel het geval. Live komen de Kiss-songs beter uit de verf dan de soms steriele studioversies. Bovendien worden de betere Kiss-songs hier gespeeld.

Best wel bizar dat een classic hard rock band zo groot is geworden, denk toch echt dat het door de mascara komt.
Wel een paar goede tracks, natuurlijk Detroit Rock City, I want you. Daarentegen is Shock me legendarisch slecht. Ik hoorde een paar jaar geleden de cover van Red House Painters en toen weer het origineel, genant bijna hoe beter de cover is.
Maar dit album is goed te pruimen al is de kwaliteit matig.

avatar van jorro
Bij Kiss altijd gemengde gevoelens gehad. Zoals Grootfaas hierboven al opmerkt zal de mascara een groot aandeel in hun populariteit hebben gehad. Die posters van de band stonden wel stoer op je kamer.

Muzikaal is Kiss geen hoogvlieger.
Ik vermoed ook dat het album mede daardoor op een wat lage plaats in de OOR jaarlijst van 1977 staat.
Hardrockliefhebber Kees Baars had het album als enige in zijn lijstje staan en wel op nummer 16.

Vanochtend nog eens geluisterd op Spotify en ik kom ook niet verder dan 3*.

avatar van vielip
Alsof Oor (of all people) zoiets bepaald. Kiss speelt inderdaad geen ingewikkelde muziek die voor hogere wiskunde door moet gaan. Maar daartegenover staat een partijtje beleving en enthousiasme waar je U tegen zegt. En dat komt op hun Alive albums fantastisch naar voren. Vandaar de status van 'klassieker' gok ik maar zo...

avatar van Cellulord
vielip schreef:
Alsof Oor (of all people) zoiets bepaald.

Juist!
Fuk Oor. Gebruik je eigen oren.

avatar van Edwynn
In 1977 stonden The Sex Pistols op nummer 2 in de totale jaarlijst van Oor. Alsof die gasten zo goed konden spelen.

avatar van Cellulord
Edwynn schreef:

Bij mij stonden ze op 1
En of je nu goed kan spelen of niet maakt mij niet uit, als het resultaat me maar raakt.

Toen dertijd moest ik eigenlijk niet zoveel van deze LP, en Kiss in het algemeen, hebben. Enkele vrienden van mij hadden deze (en nog andere hardrock). Zelf had ik het meer voor Pistols, The kids (1ste plaat) en MC5.
En vergeet niet dat in die tijd, zonder centjes en geen internet, heeeeeel lang over een plaat deed. Na een tijdje kende je elke groef.