The Who - Ready Steady Who (1965)

Label: Brunswick

1. Disguises (3:08)
  2. Circles (Instant Party) (3:14)
  3. Batman (1:22)
  4. Bucket "T" (2:08)
  5. Barbara Ann (1:55)
avatar van gijs van e.
NIET KOPEN ALS JE M OP CD ZIET(Wat trouwens heel onwaarschijnlijk is maar... je weet maar nooit) JE KAN DE NUMMERS ALS BONUSTRACKS KRIJGEN OP ANDERE CDs. Dus niet kopen. Tenzij je alles van ze wil hebben

avatar van Klumpie
Waarom wordt de stem van Harold niet meegerekend

Pieter Paal
Waarom covers doen, terwijl de heer Townshend zelf veel geniale nummers kan schrijven?

avatar van gijs van e.
Ze deden er covers op omdat ze de live-opnamen van de show Ready Steady Go niet mochten gebruiken en dit materiaal lag toch nog op de plank dus...

avatar van kaztor
Disguises en de covers staan allemaal op de heruitgave van A Quick One, Circles staat op die van het debuut. De covers vind ik behoorlijk flauw, maar Disguises en Circles zijn briljante eigen composities.

avatar van avdj
De enige LP die door The Who is uitgegeven. Alle nummers zijn verschenen op de 1995 Remaster van A Quick One. Inclusief artwork!

De enige LP?

Ik vind Disguises behoorlijk waardeloos. Circles is dan wel weer een geweldig nummer, vooral de versie met het hoornwerk van John.

avatar van Gijscoman
Ik heb er eentje met een andere voorkant, zilver. Er staat dan wel niet geweldig veel nieuws op, maar het is een mooi iets om te hebben! Het is een verzamelobject!

avatar van BoyOnHeavenHill
Melig maar leuk. Die nummers op het B-kantje (de inbreng van surfgek Moon die op Bucket T en Barbara Ann de leadzang mag doen) stellen niet veel voor maar zijn vrolijk en energiek, Circles (instant party) is een leuk psychedelisch nummer (fraai slotnummer van mijn Amerikaanse MCA-versie van My generation) en het Beatle-eske Disguises vind ik echt een geweldig nummer. Licht en luchtig, maar Bucket T kwam in Zweden toch maar mooi op nummer 1, iets dat de Who met hun eigen nummers noch in Engeland noch in Amerika ooit is gelukt.