CocoRosie - Tales of a Grass Widow (2013)

Pop / Avant-Garde
Label: City Slang

1. After the Afterlife (3:04)
  2. Tears for Animals (5:19)

met Antony Hegarty

3. Child Bride (4:19)
  4. Broken Chariot (2:15)
  5. End of Time (3:20)
  6. Harmless Monster (3:08)
  7. Gravediggress (5:26)
  8. Far Away (4:37)
  9. Roots of My Hair (5:58)
  10. Villian (4:19)
  11. Poison (18:18)

met Antony Hegarty

Velen weten dat ik erg veel moeite heb met kinderlijke dameszang. Ik heb het al aangegeven bij Joanna Newsom, Björk en ook CocoRosie.
En toch blijft dit duo me op de meest bijzondere wijze aantrekken. Ik erger me aan de zang en ik vind ze zo avontuurlijk als wat.... tegenstrijdigheid troef zo ook op Tales of a Grass Widow waar Antony wederom opduikt tijdens het nummer Tears for Animals. Jazeker, dit is Tearz for Animals dat vorige zomer al verscheen maar dan in een ander jasje. Er is een dansbaar geluid aan toegevoegd en dat hoor je al in het haast Daft Punk-achtige nummer en tevens opener After the Afterlife.

Dit nummer zet gelijk al de toon voor hun nieuwe album dat vaak een nadruk krijgt op dansbaarheid en daarmee soms wat tegen Björk aanschuurt maar waar de gekke geluidjes, kirrende stemmetjes en kinderspeelgoed niet ontbreken. Knor-piep-boem muziek zoals ik het al eerder bij een ander album van het duo noemde.

En zoals ook bij de andere albums moet ik er voor in de juiste mood zijn maar durf ik ook wel te zeggen dat de groove van dit album me wel bevalt en er voor zorgt dat ik er redelijk makkelijk in kan komen en twee keer Antony is natuurlijk ook wel prettig.

Het zal altijd wel haat-liefde blijven.....