Bryan Adams - Anthology (2005)

Canada
Label: A&M

1. Remember (3:42)
  2. Lonely Nights (3:48)
  3. Straight from the Heart (3:32)
  4. Cuts Like a Knife (5:17)
  5. This Time (3:21)
  6. Run to You (3:55)
  7. Somebody (4:44)
  8. Heaven (4:05)
  9. Summer of '69 (3:37)
  10. One Night Love Affair (4:34)
  11. It's Only Love (3:16)

met Tina Turner

12. Heat of the Night (5:08)
  13. Hearts on Fire (3:31)
  14. (Everything I Do) I Do It for You (6:35)
  15. Can't Stop This Thing We Started (4:30)
  16. There Will Never Be Another Night (4:41)
  17. Thought I'd Died and Gone to Heaven (5:50)
  18. Best of Me (3:29)
  19. Please Forgive Me (5:55)
  20. All for Love (4:44)

met Rod Stewart en Sting

21. Have You Ever Really Loved a Woman? (4:53)
  22. Rock Steady [Live] (4:05)

met Bonnie Raitt

23. Only Thing That Looks Good on Me Is You (3:39)
  24. Let's Make a Night to Remember (6:20)
  25. Star (3:42)
  26. Back to You [Live] (4:41)
  27. I'm Ready [Live] (4:30)
  28. On a Day Like Today (3:31)
  29. Cloud Number Nine [Chicane Mix] (4:11)
  30. Here I Am (4:45)
  31. This Side of Paradise (3:52)
  32. Why Do You Have to Be So Hard to Love (2:59)
  33. Open Road (3:31)
  34. 18 Til I Die [Live] (4:01)
  35. When You're Gone (3:25)

met Pamela Anderson

36. So Far So Good (3:39)
avatar van HiLL
dvd?

JonnieBrasco

Maak je maar geen zorgen, de crew is ervoor om te zorgen dat er geen dvd's toegevoegd worden. Dit is een dubbel-cd, in een afwijkend formaat omdat het boekwerk tablatuur herbergt.

Mooie cover iig

When you're gone met Pamela Anderson???????

avatar van psychonaatje
It's been 25 years since Bryan Adams was exposed to the world, and he's celebrating the fact with a brand new anthology album chronicling his incredibly successful career from 1980-2005.

Perhaps one of the more unusual tracks to make the album is a duet featuring the original Adams and fellow Canadian Pamela Anderson. Pammy will be replacing Melanie C on the hit single "When You're Gone" - guess poor old Sporty Spice ain't cool enough anymore.

Aldus:
www.undercover.com.au

avatar van andré
patro88 schreef:
When you're gone met Pamela Anderson???????

Ja, ik vraag mij ook af wat zij met een nietsnut als Bryan Adams doet...

De releasedatum was op 11-10-2005.

Wanneer hij in Nederland uitkomt, weet ik eigenlijk niet precies.
Ik wil hem namelijk ook graag origineel hebben.
Als iemand het weet, hoor ik het grag.

Het is een lekkere verzamel met een aantal remakes, waaronder dus die met Pamela (klinkt trouwens niet eens slecht). Wordt hier al veel gedraaid.

avatar van andré
Koenr schreef:
When You're Gone was toch met een van de Spice Girls?

'Die Spice Girl'??? Ze heeft ook een naam hoor, haar ouders hebben de prachtige naam Mel C voor haar verzonnen!

avatar van Koenr
Die namen weet ik niet meer hoor.
Ik had trouwens over psychonaatjes bericht heen gelezen en daarom mijn berichtje al verwijderd.

avatar van psychonaatje
Koenr schreef:
Die namen weet ik niet meer hoor.

De Spice Girls bestond uit:
- Melanie B(rown): de donkere, ook wel Scary Spice, had later een hit met Missy Elliott.
- Melanie C(hristholm oid): de lelijke, ook wel Sporty Spice, had later dus die hit met Bryan Adams, een hit met Lisa Left Eye Lopez van TLC (Never Be the Same Again) en nog hier of daar een solohit.
- Victoria (Adams/Beckham): de vrouw van David Beckham, ook wel Posh Spice, had een hit met de Trusteppers en ook nog een solohit, dacht ik.
- Emma (Bunton): de blonde, ook wel Baby Spice. Had ook nog een paar hitjes, waarvan echt niemand de naam meer weet.
- Geri (Halliwell): de rode, waarvan ik de bijnaam kwijt ben. Zij ging eerder uit de groep dan de rest en had nog de meeste hitjes, waaronder My Chico Latino, Scream If You Want to Go Faster en een zoutloze cover van het al beroerde It's Raining Men.

Laat dit een les voor je zijn (dit soort dingen moet je gewoon weten)!

Maar even over Bryan Adams: vroeger vond ik 'm echt goed. Ben ooit nog eens verliefd geweest op een meisje dat Summer of '69 de hele tijd draaide (overigens vind ik dat nog steeds wel een aardig nummer, heb het alleen iets te veel gehoord). Nu vind ik hem vooral heel erg Middle of the Road.

avatar van starbright boy
[zinlozefeitjesetaleermodus]Geri = Ginger Spice [/zinlozefeitjesetaleermodus]

Ik dacht dat alle hoezen alsnog 200x200 moesten zijn, ongeacht de werkelijke grote...?

avatar van HammerHead
Nee, nieuwe site en zo.

O ja, en zo...

Dit album geeft een goed overzicht van de hits van bryan adamas daarom staat hij in mij top 10

avatar van kaztor
Deze cd heeft m'n Amerikaanse vriendin voor de grap tussen m'n andere (overigens te gekke) kerstkadootjes verstuurd omdat ze weet wat ik van Bryan vind...
Ik weet niet of ik erom moet huilen of lachen....

avatar van LucM
De meest complete verzamelaar van de Canadese zanger Bryan Adams. In de jaren '80 was hij nog een heuse rocker met popklassiekers als "Run to you", "Somebody" en "Summer of '69".
Na het gigantische succes van "Everything I do, I do it for you" is hij helaas steeds meer gaan toeleggen op zoete ballades, vandaar dat ik CD2 merkelijk minder vind dan CD1 ("All for love" bv. is niet aan mij besteed), al vind ik de live-tracks wel sterk.
Voor de volledigheid, zijn prachtige stem en de aanwezigheid van tal van klassiekers toch nog 4 sterren.

avatar van kaztor
psychonaatje schreef:

Ginger Spice. Had toch wel de leukste solocarrïere, vind ik.

avatar van notsub
Dit overzicht is nog wat te uitgebreid voor mij. De helft zou ook volstaan, maar dan wel de juiste helft natuurlijk. Er staan nl. genoeg nummers op die best de moeite waard zijn, al is het alleen voor op een feestje. Thuis zet ik het niet op , maar bij nummer als Run To You en Summer of 69 is het lekker rocken. Heaven is de ballad van mijn keuze.

avatar van vin13
De rockers zijn best goed, maar de ballads zijn over het algemeen te zoetjes. Melanie C is trouwens oke en is mijn guilty pleasure.

Father McKenzie
notsub schreef:

Zo beoordeel ik Bryan Adams ook. Best wat aardige partysongs gemaakt, vaak helaas ook te vaak mierzoete nietszeggende ballads.... halveer deze portie maar en pak hem maar in!

Perfecte verzamelaar. Wel jammer van When You're Gone met Pamela Anderson

avatar van Renske24
When You're Gone is toch met Mel C?!

avatar van rkdev
Klopt, dit is een nieuwe versie voor de Amerikaanse markt gemaakt met Pamela. Tja ...

bryan adams kortweg: prachtige stem, weet wat muziek is!!! Heb als zn optredens waar we al naar toe zijn geweest altijd waar voor je geld gevonden! En als hij echt een nietsnut is awel dan hou je al geen dertig jaar vol hoor! Hij weet toch nog altijd de mensen te bekoren!!! nietsnut jawadde moet ik eens mee lachen haha!!!

avatar van Gert P
Jammer weer van die live nummers er tussen door.
Verder is so far so good imo nog steeds de beste verzamelaar.

Gert P schreef:
Jammer weer van die live nummers er tussen door.
Vreemde opmerking. Er staan maar 4 live nummers op (op 36 nummers is dat dus vrijwel niks), waarvan er 2 van de MTV Unplugged zijn (Back to You en I'm Ready) en 1 van de 2 andere (Rock Steady) in die versie op single is verschenen (Back to You en I'm Ready ook overigens). Allemaal heel normaal dus. Overigens is Bryan juist een erg goede live-artiest.

avatar van LucM
Op mijn exemplaar heb ik wel degelijk de versie van When You're Gone met Mel C.
Voor mij volstaat deze compilatie vanwege de volledigheid (en de mindere songs als #19 en #20 neem ik dan voor lief), aangevuld met een live-CD. Live was Bryan Adams inderdaad op zijn best en overtuigender dan op plaat getuige de live-tracks die ik duidelijk de beste op CD2 vind.

avatar van Gert P
rkdev schreef:

Vind ik 4 teveel.
Ik heb een hekel aan live en studio door elkaar.
Met dat elke keer skippen of uit programmeren.
Als ik live wil horen zet ik een dvd op of een live cd
Maak anders 1 cd studio en 1 cd live.
Geld niet alleen voor deze maar ook bijvoorbeeld collected van golden earring en nog meer.
Ok heb ik niets met verkorte versies.

avatar van dazzler
Waarom staat dit album op de site met een rechthoekige hoes?

Is dat van een release met extra dvd of zo?
Ik zie in de winkels een gewone dubbele jewel case.