Cypress Hill - III Temples of Boom (1995)

Label: Ruffhouse

1. Spark Another Owl (3:40)
  2. Throw Your Set in the Air (4:08)
  3. Stoned Raiders (2:54)
  4. Illusions (4:28)
  5. Killa Hill Niggas (4:03)

met RZA en U-God

6. Boom Biddy Bye Bye (4:04)
  7. No Rest for the Wicked (5:01)
  8. Make a Move (4:33)
  9. Killafornia (2:56)
  10. Funk Freakers (3:16)
  11. Locotes (3:39)
  12. Red Light Visions (1:46)
  13. Strictly Hip Hop (4:33)
  14. Let It Rain (3:45)
  15. Everybody Must Get Stoned (3:05)
  16. DJ Muggs Buddah Mix * (20:52)
avatar van BoordAppel
Een van de eerste albums die ik gekopierd heb. Na track 6 klonk het meer als iets van Venetian Snares. Dat is dus de straf van het illegaal kopieren.

1 van de beste albums van Cypress Hill; wat HET beste album van Cypress Hill. mooie duistere samples en lekker creepy sfeertje

weinig mensen kunnen dit album waarderen maar mijns inziens is dit hun meest sublieme werkje.

Ik vind deze ook de beste, hoewel over het algemeen hun debuut meer gewaardeerd wordt.

Deze cd is echt ganstar. Luister goed naar de teksten. Mag dan wel een Oldtimefavoritestoned cd zijn, maar die teksten jonge. Echt hoor.

Benni ik ben het met je eens over hun meest sublieme werkje

avatar van Eddie
Ik ken de plaat niet, maar ik kwam de titel tegen en die vind ik op de een of andere manier geniaal, TEMPELS OF BOOM, lekker pakkend.

Ik ken de plaat wel, ken 'm heel goed zelfs. Al vanaf het moment dat'ie uit is draai ik hem zeker wel minstens 2 keer per maand (in het begin natuurlijk helemaal grijs gedraaid). Deels om sentimentele redenen, deels omdat de sfeer van dit album zo lekker duister is. En dit album is mij nooit gaan vervelen, andere albums van Cypress hebben het niet zolang uitgehouden, en na IV (die ik overigens ook nog wel eens draai) ging de muziek sterk achteruit. Hun nieuwste plaat doet mij vrij weinig tot niets, maar dit album zal ik bij me dragen en luisteren tot m'n dood (zeg maar ).

avatar van Vizzle
Sfeeralbum. Nummers apart doen niet veel. cd in het geheel geeft heerlijk duistere sfeer. Aanrader als je eens flink aan de boon gaat hangen hehe

avatar van Dielie
compleet met eens met Vizzle, ook wel de beste voor mij persoonlijk

veeeeel gedraaid

oja en die hoes!!

na deze cd werd cypress hill ineens niet meer serieus genomen door 'de bladen', en vanaf hun 4e zijn ze direct weer terug gegaan naar de onoriginele standaard hiphop sound. Hadden ze nooit moeten doen want dit album hoort thuis in de rij van beste hiphop albums ooit gemaakt!

avatar van Jeanicious
Ik had verwacht hier een heel andere mening te vinden over dit album, maar iedereen blijkt even positief over dit album als ik. Inderdaad het meest duistere en uitgewerkte album.
Illusions, Boom Biddy Bye Bye en ga zo maar door. Echt de beste!

avatar van Reijersen
Ik vind dit vooral Gewoon een Erg Goeie Plaat.

DonDijk
Dé Cypress Hill Plaat..uitstervende pioniers

Het is mijn enige cd in dit genre muziek aangezien ik niet zo'n hiphop-fan ben. As ik het hier zo lees is het dan ook geen doorsnee hiphop en begrijp ik waarom ik de hedendaagse muziek van Cypress Hill helemaal niet goed vind. Ik vind dit een heerlijke sfeervolle cd. Zo mogen ze er meer maken...

eens met all above: geweldige plaat, lekker duistere sfeer, brute teksten, goed voor bij de J, kortom, een heel erg vet album...

avatar van herbertwest
Throw your set in the air !!!!

Ja, zeker! gruwelijke plaat! jammer van het krasje op mijn cd tijdens Illusions... Ik snap niet waarom ze na deze plaat zulke rotzooi zijn gaan maken. Weg vette samples, weg semi-breakbeats, weg 1-zijdige teksen over hoe-tof-wiet-is. ik wil naald&kraak kwaliteit!

Echt jammer.

Hoe dan ook, als je deze plaat tof vind moet je trouwens ook maar eens naar "Enter the 36th Chamber" van Wu-Tang gaan luisteren. Ook uit het tijdperk van naald&kraak samples.

Pelvin
dit album wekt egt een geweldige sfeer op. de ultieme cd om een avondje te smoken.
ik vind dit album veel beter dan hun eerste. begint meteen goed met spark another owl. funk freakers heeft ook wel wat eigenlijk. elk nummer heeft eigenlijk wel iets. ik ben het helemaal eens met vizzle, er zitten geen uitschieters bij maar als geheel is deze egt dope. 4,5 sterren en een plaatsje in mijn top 10

Dit is gewoon het beste Cypress Hill album, pure duistere sfeer en een mix van uptempo en spacey tracks en echt niet hitgevoelig.

avatar van FunkyMonk
Pelvin schreef:

Stoned Raiders is zo'n heerlijk voorbeeld

avatar van jeroen1904
Voor mij de beste plaat van Cypress Hill, nog beter dan hun doorbraakalbum Black Sunday. Vooral de donkere, duistere sfeer die bij dit album hangt vind ik leuk.

Timothebizkit
Ik heb Black Sunday gekopieerd en die vin ik wel relaxed. Is dit werkje aan mij besteed?

Timothebizkit
Heb Black Sunday Enige Tijd Geleden gekocht maar die begint nu eigenlijk al te vervelen. Heb deze net gedownload...

Pelvin
FunkyMonk schreef:

Stoned Raiders is zo'n heerlijk voorbeeld

idd, eigenlijk elk nummer wel.

Ik heb mijn stem nog verhoogd naar 5.0*, echt een geniaal album dit. Lekkere duistere beats met relaxte harde lyrics. Het is natuurlijk niet echt ontzettende hoogstaande muziek maar alles klopt aan dit album. Ik krijg er maar geen genoeg van en ik hoef geen nummers te skippen. Temples of Boom vind ik zeker wel een van de beste hip hop-platen.

Social_Mask
Illusions lekker nr. Direct al beter dan een heel vorig album. Verder nog niet beluisterd. Denk ook niet dat ik ga doen..

avatar van GraveyardJunkie
vette beats en een goede stonede sound, maar toch zijn sommige nummers zoals Let It Rain en Killafornia wat minder.. daarom 3,5*

JustaRascal
Beste cyp album, zelfs lichtelijk psychedelic.

avatar van Thelonious Monk
Wat een album! Hoort thuis bij de 50 beste albums ooit gemaakt. De sfeer alleen al die Muggs met z'n beats weet te zetten, is fenomenaal. Dan nog niet gesproken over de vetste B-Real lyrics en flow ooit. Iedereen die ook maar een beetje van duistere hiphop houdt, moet deze checken.

avatar van Shinobi
Lekkere album om te luisteren, de beats klinken soms nogal loom, maar Muggs probeerde het ook te laten klinken zoals je stoned bent.
Ik zou niet weten hoe dat klinkt aangezien ik geen wiet en dergelijke rook, wat trouwens ook weer zoiets is op Cypress Hill albums ze bevatten allemaal minsten één nummer over drugs en/of de legalisatie van drugs. Dat kan soms nogal vermoeiend zijn, als je alleen maar luistert voor de muziek en je tracks over drugs en dergelijke hoort.

Ik geef 'm 4 sterren.

avatar van frans swa
hey, goed om te zien dat dat t bestd gewaardeerde CH album is op musicmeter!

normaal gesproken wordt dit als 1 van hun misnte gezien.. maar dit ding is ge-ni-aal...