Paradise Lost - One Second (1997)

Label: Music for Nations

1. One Second (3:32)
  2. Say Just Words (4:03)
  3. Lydia (3:32)
  4. Mercy (4:25)
  5. Soul Courageous (3:01)
  6. Another Day (4:44)
  7. The Sufferer (4:30)
  8. This Cold Life (4:21)
  9. Blood of Another (4:01)
  10. Disappear (4:29)
  11. Sane (4:01)
  12. Take Me Down (6:25)
  13. I Despair * (3:54)
avatar van Sater
Nou, ik denk dat de meeste fans dat optreden vijftien jaar geleden al op de dvd Evolve gekocht hebben. Het is trouwens ook verre van het meest spannende optreden van de band.

avatar van Eddie
Die ene ster die ik hier bina 13 geleden voor gaf was misschien in een bui van jeugdig enthousiasme. Ik blijf het geen sterke plaat geven, maar 1 ster is wel heel erg karig. Na het geweldige draconian times ging Paradise Lost meer de geijkte rock paden bewandelen. Het is allemaal niet zo slecht als ik mij herinner. Ik denk dat het zo'n 20 jaar geleden is dat ik deze voor het laatst geluisterd heb. Wat mij vooral opvalt is dat de plaat heel krampachtig over komt, ze willen doelbewust een bepaalde richting op, wanneer een song ook maar enigszins richting de oude paradise lost lijkt te gaan, wordt er net zo lang aan gesleuteld tot dat niet meer hoorbaar was.
Het enige wat over blijft zijn de sterke teksten van Nick Holmes, want dat is wat op alle platen die ik van PL van hoog niveau is, de teksten van Holmes. verhoog naar 2,5*

avatar van steve harris
one second op de streep past goed gelukkig 2018

1,0
Wil je deze cd graag hebben? Niet kopen ik stuur hem voor niks naar je op. Wat een wanproduct! Oppervlakkigheid troef. Een aantal jaren voor deze release spraken we de heren na een optreden in No Neem in Hardenberg en verklaarden ze devote Trouble fans te zijn. Nou problemen te over vooral om het album te luisteren! Depeche Mode en Bronski Beat zijn bands die na het beluisteren van deze cd zichzelf opdringen. Later herstelden de heren zich prima met goede albums maar dit ding

avatar van milesdavisjr

Het is waarschijnlijk het slechtste wat de heren hebben uitgebracht en ik draai de schijf ook nooit maar er staan toch zeker een aantal redelijke nummers op. One Second, Say Just Words en Blood of Another zijn toch best aan te horen. Vergelijk het niet met hun materiaal uit begin jaren 90 maar qua sfeer, durf en composities durf ik het nog best aan om hier 3 sterretjes voor te geven.

avatar van Edwynn
Het was vrij dapper om na het succesvolle Draconian Times een andere toon aan te slaan. Al die wave-invloeden moesten maar eens naar de voorgrond. Dat betekende minder metal maar wel veel ander moois. Ik vind wel dat het als geheel af en toe wat aansleept maar van de afzonderlijke tracks kan ik uitstekend genieten.

avatar van Tav74
Zwaar onderschat album, maar die prijs betaal je wel vaker als band als je voor een stijlbreuk kiest. Zeker als je de metal roots goeddeels achter je laat.

avatar van steve harris
Gamma123 schreef: