Accept - I'm a Rebel (1980)

West-Duitsland
Label: Brain

1. I'm a Rebel (3:58)
  2. Save Us (4:35)
  3. No Time to Lose (4:37)
  4. Thunder & Lightning (4:03)
  5. China Lady (3:58)
  6. I Wanna Be No Hero (4:02)
  7. The King (4:11)
  8. Do It (4:11)
avatar van Sinner
1,5
Van dezelfde kwaliteit als het debuut. Vooral veel matige nummers met hier en daar een lichte uitschieter. Ditmaal I'm A Rebel, Thunder and Lightning en The King.

avatar van Rinus
Goed tweede album (na het zwakke debuut). Ideeen zijn beter uitgewerkt, de produktie is beter, en dat resulteert in een veel beter album. Het nummer "The king" wordt veel later nog eens gecoverd door Therion. Mijn vinyl versie heeft een iets andere hoes.

avatar van Germ
Germ (crew)
lekker album!
Accept is hier nog niet de metal band die het later zou worden dit is allemaal nog erg rock n' roll. The King en No Time To Lose zijn (als ik het goed heb) ingezongen door de bassist, Peter Baltes.

avatar van Sir Spamalot
Productiegewijs is dit een ferme stap voorwaarts ten opzichte van het debuut van een jaar eerder. De songs vind ik heel behoorlijk, zelfs die twee kalme nummers met bassist Peter Baltes als zanger. Het geluid is mooi direct, maar mijn wenkbrauwen schieten altijd in een “fronshouding” bij sommige zanglijnen, in het bijzonder die koortjes (bijvoorbeeld Save Us). I’m a Rebel en Thunder and Lightning (mooie solo’s) mag ik nog graag horen.

avatar van Sinner
1,5
Jezus...Baltes & Hoffmann sleutelen momenteel aan een Accept reunie zonder Udo. En de eerste twee demo's met de nieuwe zanger (TT Quick) laten het ergste vermoeden.

AcceptWorldWide.com

avatar van Lonesome Crow
Een goede opvolger van hun debuut, wijselijk koos men ervoor om het geheel wat beter te produceren (meer geld beschikbaar) en wat melodieuzere nummers op te nemen.

Grappig dat ene disco nummer (I Wanna be no Hero) en de nodige koortjes maken dit een heel afwiisselend album en 2 hele goede ballads erop.

Meer hardrock/pop dan pure hardrock maar essentieel voor Accept fans.

avatar van Brutus
Ik vind dit album iets minder dan het eerste.
Ik ben niet zo kapot van:

I'm a Rebel
Save Us

avatar van Rockfan
Restless And Wild was de eerste kennismaking van Accept voor mij. Daarna volgde Breaker, Balls to the the wall etc. Afgehaakt met Eat The heat. Jaren later weer aanghaakt bij Blood Of The Nations.

Nu met terugwerkende kracht eens begonnen aan I'm A Rebel.

I'm A Rebel schijnt een onuitgebracht AC/DC-song te zijn. (Hoe dat precies zit? Geen idee)

Met Save Us is al een beetje te horen waar het naar toe zaal gaan.

No Time To Lose is een ballad gezongen door Peter Baltes. Waarom geen Udo ? (De Scorpions deden dat ook al met Uli Roth)

Thunder And Lightning weer een pro-Breakersong net als China Lady en I Wanna Be No Hero.

The King is een door Peter Baltes gezongen semiballad.

Do it sluit het album af.

Het is leuk om eens te horen maar het maakt niet zo nieuwsgierig naar het debuut Accept.

De productie van I'm a rebel is al niet niet zo best en dat zou op Accept nog slechter zijn had ik begrepen..

Nou...ik zal wel zien

avatar van Kronos
Rockfan schreef:

Misschien speelt bij mij de nostalgie omdat mijn jongere broer het debuut vroeger had, maar ik vind dat album echt een pak beter dan deze tweede.

avatar van Rockfan
Kronos schreef:

Ik het wel proberen maar ik schep geen al te hoge verwachtingen..kan het alleen maar meevallen

avatar van Edwynn
I'm A Rebel heb ik niet vaak aanstaan, maar ik vind het stiekem altijd wel weer leuk als ik het hoor. Het punky titelnummer is vanwege zijn heerlijke meebrulrefrein alvast een lekkere binnenkomer. en dan is het in het navolgende Save Us wel even slikken met die Abba-koortjes en dito discoritme wat met name door het baswerk wordt aangewakkerd. Maar toch: tegen het einde zit papa wel een beetje te swingen. Een feelgood hardrocktrack tot en met. I Wanna Be No Hero drijft ook op zo'n discobeat. Heel erg Kiss maar ook heel erg aanstekelijk.

Wat betreft de ballades moet No Time to Lose het wel afleggen tegen het machtige Seawinds van het debuut. Baltes zingt hier trouwens wel weer lekker down. In The King hoor ik ook veel motiefjes terug van andere 70s rockbands die wel eens ballade doen. Van Rainbow tot Scorpions. Op zich niet slecht maar niet heel bijzonder

Met Thunder And Lightning horen we dan voor het eerst wel de latere Accept. Stuwende heavymetal met als smaakmaker de harmonietjes die Wolf Hoffman er sporadisch tussen propt. Natuurlijk is er een meezingbaar refrein. China Lady is weer pure hardrocktrack die qua opzet doet denken aan wat de Scorpions in die tijd ook deden. Natuurlijk is het Dirkschneider die het dan met zijn karakteristieke stem het Acceptgezicht geeft.

Dan houden we Do It nog over dat de boel vrolijk rockend en groovend afsluit. Accept is altijd sterk geweest in het bedenken van hooks in songs die van kop en staart zijn voorzien. Het blijft allemaal gemakkelijk hangen en dat is op I'm A Rebel ook al zo. Wel hoor je dat de band nog niet echt een eigen stijl had en behoorlijk grabbelde uit het repertoire van de voorname bands uit die tijd. Dat neemt niet weg dat dit een best een amusant album is om zo nu en dan eens uit de kast te halen.