Accept - Kaizoku-Ban (1985)

Alternatieve titel: Live in Japan

West-Duitsland
Label: RCA

1. Metal Heart (5:18)
  2. Screaming for a Love-Bite (4:22)
  3. Up to the Limit (5:01)
  4. Head over Heels (5:51)
  5. Love Child (4:43)
  6. Living for Tonite (3:56)
avatar van Sir Spamalot
Opgenomen in Nagoya, Japan op 19 september 1985, in 1992 heruitgebracht als Live in Japan, met de klassieke line-up Udo Dirkschneider, Wolf Hoffmann, Jörg Fisher, Peter Baltes en Stefan Kaufmann. Dit zijn live-versies van nummers van de albums Metal Heart (1-2-3-6) uit 1985 en Balls to the Wall (4-5) uit 1983. Leuk hebbeding en dus ook op mijn verlanglijst, maar of deze nog te krijgen is?

avatar van Sir Spamalot
Ruim twee jaartjes later kan ik met enige trots melden dat ik deze te pakken heb (versie Indisc DIL 3585), dank zij de meeting in Nijmegen gisteren. Prima plaat, niets mis mee!

avatar van gigage
In 2013 heeft Sony op het nederlandse label Music On CD een aantal, volgens hun, classic albums opnieuw uitgebracht op CD. Zo ook deze genaamd als Live in Japan. Het album is erg kort van duur en er is geen moeite genomen om er wat missing tracks bij te plakken. Zo is er helaas geen plaats voor Balls to the Wall, Breaker of Princess of the Dawn. Maar toch rockt het album wel lekker hoor, al zal het nooit eenzelfde klassieker status krijgen zoals wat de andere Metalhelden van weleer live uitbrachten. Maar ach, Voor een zacht prijsje in de uitverkoop opgepikt, wie doet me wat.