George Harrison - The Best Of (1976)

Label: Parlophone

1. The Beatles - Something (3:04)
  2. The Beatles - If I Needed Someone (2:23)
  3. The Beatles - Here Comes the Sun (3:08)
  4. The Beatles - Taxman (2:38)
  5. The Beatles - Think for Yourself (2:21)
  6. The Beatles - For You Blue (2:33)
  7. The Beatles - While My Guitar Gently Weeps (4:47)
  8. My Sweet Lord (4:40)
  9. Give Me Love (Give Me Peace on Earth) (3:37)
  10. You (3:43)
  11. Bangla Desh (3:59)
  12. Dark Horse (3:54)
  13. What Is Life (4:16)
Bob Cremers
Een mooi album.

avatar van Brain Stew
Zeker Bob, George's bekendste Beatles-nummers en de hoogtepunten uit het begin van zijn solo-carriere. Luistert lekker weg dit.

avatar van 200384
Erg mooi Bob, bedankt voor de tip!
Ik ben niet zo'n George Harisson-man, maar dit album is erg goed te pruimen. Ik weet nog niet hoe ik dit ga normeren Nog een paar luisterbeurten en dan zal ik mijn mening opnieuw ten gehore brengen

Stijn_Slayer
De manier waarop deze is samengesteld vind ik leuk. Eerst zijn bekende Beatles-nummers en dan solo-werk. Al ben ik het niet eens met de gekozen solo-nummers.

avatar van Von Helsing
Dit waren al zijn grote solo hits, vandaar de keuze denk ik.

avatar van devel-hunt
Belachelijk samenstelling natuurlijk. Al zijn solo hits uit de periode 1970-1975 aangevuld met Beatles nummers. Harrison was zelf ook niet blij met deze plaat, aangezien hij in de periode dat deze uitkwam (1976) een behoorlijke succesvolle solo carriere had, zodat een plaat met slechts solo nummers een betere zet was geweest, beter dan deze halfslachtige. Harrison zelf had een lijstje naar EMI gestuurd, met naast zijn hits zoals op deze plaat, aangevuld met andere bekende solo nummers zoals Ding Ding Ding Dong, Far East man, Deep Blue, Try some buy some, Beware of Darkness en This Guitar can't keep from crying. EMI gooide dit verzoek in de prullebak.

avatar van musician
Geef ze eens ongelijk, als ook blijkbaar vrijelijk kunnen kiezen uit het Beatles repertoire.

Maar Harrison kwam op die wijze natuurlijk nooit van zijn verleden af.

Hoewel ik het een onmiskenbaar leuk cd'tje vind (jammer inderdaad van het ontbreken van zijn Kersthit Ding dong) is het toch te betreuren dat wordt teruggegrepen naar de periode dat hij nog lid was van de fab 4.

Dat kost deze compilatie 1 ster. Maar voor het overige: prima luister cd.

avatar van Madjack71
Prima verzamelaar van Beatles en Solo werk tot aan 1975 van deze symphatieke beatle. Kant A herbergt met Something, Here Comes the Sun en While my guitar gently weeps een aantal van de mooiere Beatles liedjes, naar mijn smaak dan. Taxman is een op Batman achtige intro gebaseerde melodie, met een tekst die kort maar krachtig is....If you get to comfort, I'll tax the heat. If you take a walk...I'll even tax your feet....een vooruitziende blik kan hem niet ontzegt worden. De stralen van de andere bandleden schijnen door de nummers heen. Dat is wat bij kant B dan meer opvalt, daar is de muur van geluid van Spector meer dominant aanwezig...iets wat mij minder aanspreekt...heb het niet zo op Spector an sich.
Maar neemt niet weg dat met My Sweet Lord, Bangla Desh en What is Life er een aantal composities op staan, die blijk geven van het talent dat Harrison was.

avatar van Ducoz
Tja... het enige voordeel van deze plaat is dat je "Bangla Desh" als studio recording hebt op deze CD, voor de rest vind ik het maar zo-zo... Ik vind het vooral erg jammer dat de beatles nummers er op staan, al behoren die wel bij het betere werk van george... toch is het niet george harrison maar de beatles.. die horen thuis op The Blue en red album

Ducoz schreef:

Ik denk dat de CD-versies van The Best of George Harrison jarenlang peperduur geprijsd zijn geweest, vanwege de Beatles-nummers. Mijn LP uit 1976 doet het nog prima.
Er staan hier geen missers op, maar toch zou het beter geweest zijn als de tracklist die door George zelf samengesteld was er doorheen gekomen was, maar EMI (I Me Mine) weigerde dat voorstel.

avatar van Ducoz
Tja, nogmaals..

George solo nummers tot aan 76 staan boven dat Beatles werk, en is sowieso een klasse apart.

2,3,4,5 hadden wel mogen worden ingewisseld voor wat ander solo werk!

Buiten dat kost deze CD nogsteeds 17 euro..
De Let It Roll verzamelaar is 19 euro maar beter samengesteld, als schort daar ook het een en ander aan.

Dé perfecte Harrison verzamelaar is er niet. Er mist altijd wel iets.

WPE
Met deze verzamelaar luister ik voornamelijk naar de Beatles..jammer. Maar neemt niet weg dat er prima nummers op dit album staan.

avatar van teus
WPE schreef:

Staan alleen maar prima songs op ,alleen ik vind de Beatleperiode is niet zo nodig,hier had alleen Solowerk op moeten staan,neemt niet weg dat totaal gezien hier wel kwaliteit op staat,een lekkere verzamelaar om naar te luisteren
Dit was destijds mijn eerste aankoop van Harrison(LP) later om wss nostalgische reden ook op cd
Zeker nu voor mij beetje overbodig om dat ik vrijwel alles toch al bezit,maar oké..
Er zijn eigg niet veel en geen goede complete verzamelaars van Harrison,s solowerk,waarvan Let It Roll (2009) nog de beste is
+punt voor dit album ,hierop vind je de Singles Dark Horse...You...Bangla Desh ,vooral de laatste 2 niet onbelangrijk en uitstekende singles
Ik had You ooit op importsingle(UK),in andere landen een hit, hier nooit uitgebracht
Bangla Desh is hier 2x uitgebracht,1x single ,1x als Maxisingle vanwege het succesvolle album Concert For Bangla Desh ('71),beiden keren haalde Bangla Desh de Top 40, goed voor top10 en totaal 15 weken
Favo's (alleen zijn Solosongs hierop) What Is Life...My Sweet Lord...Bangla Desh...Give Me Love

Ik kan kant 1 met het werk van George Harrison voor the Beatles juist wel waarderen. Die kant laat zien, hoe goed de songs wel niet waren die hij schreef voor the Beatles. Zo op een rij kan je zijn invloed mooi terug zien. Absoluut hoogtepunt is While My Guitar Gently Weeps, maar andere hele fraaie songs zijn Something & Here Comes the Sun.

Kant 2 met zijn solohits van de eerste helft van de jaren '70 is aardig tot heel goed. Mijn favoriet daar is My Sweet Lord, van zijn ijzersterke plaat All Things Must Pass. Net als het ook erg fijne What Is Life. Niks mis met deze verzamelaar wat mij betreft.