Airbourne - Black Dog Barking (2013)

Australiƫ
Label: Roadrunner

1. Ready to Rock (5:24)
  2. Animalize (3:03)
  3. No One Fits Me (Better Than You) (3:06)
  4. Back in the Game (3:25)
  5. Firepower (2:59)
  6. Live It Up (4:26)
  7. Woman Like That (3:14)
  8. Hungry (2:56)
  9. Cradle to the Grave (3:22)
  10. Black Dog Barking (2:59)
  11. Jack Attack * (2:52)
  12. You Got the Skills (To Pay the Bills) * (3:33)
  13. Party in the Penthouse * (3:09)
  14. Raise the Flag [Live] * (3:57)
  15. Born to Kill [Live] * (4:13)
  16. Diamond in the Rough [Live] * (3:30)
  17. Chewin the Fat [Live] * (5:20)
  18. Blackjack [Live] * (7:13)
  19. Bottom of the Well [Live] * (7:54)
  20. Girls in Black [Live] * (4:02)
  21. No Way but the Hard Way [Live] * (5:59)
avatar van Marco1994
YouTube - Airbourne - "Live It Up" Lyric Video

Nieuwe single, klinkt weer lekker

avatar van jailhouserocker1
Over een lang (en saai) intro gesproken............

wat een geweldig album weer van deze Australische Hardrock-band die voornamelijk AC/DC nadoet, wat eigelijk de meeste Australische bands doen, maar toch vind ik dat Airbourne een steeds meer eigen geluid krijgt zoals bij cradle to the grave steeds dat begin terugkomt in de refreinen.\

Airbourne is een geweldige band en dat bewijzen ze hier ook weer met nummer zoals "ready to rock" wel hergeproduceerd maar dat melodietje hou je gewoon steeds in je hoofd, geweldig!

elk nummer is eigelijk goed op deze plaat, geen enkele slechte!

avatar van ozwald
mijn eerste kennismaking met deze band en een hele aangename!

Lees bij de vorige cd's dat het name erg lijkt op AC/DC. Die heb ik nog niet beluisterd maar vind deze Black Dog Barking nog veel meer lijken op Def Leppard ten tijde van High 'n Dry en Pyromania.

Eh en waarom hoor ik nu pas van deze band. Komen ze van een andere planeet of heb ik onder een steen geleefd. Kan helaas nog niet stemmen, omdat ik niet weet welke nummers het beste zijn. AC/DC vanonder een steen

Erg lekker Hardrock album!, lijkt zo uit de jaren 70 begin 80 te komen.
Lekkere zang scherpe gitaarpartijen en harde drums. Half uurtje hard rocken, lang genoeg.
Beter als de laatste van AC/DC. Aanrader voor iedereen die Van AC/DC, Def Leppard, Aerosmith, Guns And roses enz.. houd.

rolling tony schreef:
Beter als de laatste van AC/DC.

Nou nee. Black Ice vind ik toch echt wat beter dan deze Black Dog Barking. Aan het begin en het slot van dit album zitten ze wel richting dat niveau, maar tussendoor vind ik de songs gewoon niet goed genoeg. Ik vind dit album dan ook 'overall' een stapje terug, vergeleken met de vorige twee. Vergeleken met die albums vind ik ook de productie wat te hel, wat te scherp klinken. Ook vind ik dat de zanger zich soms overschreeuwt, dan wordt het haast irritant. Voorbeeld is No One Fits Me (Better Than You). Beste nummers zijn Animalize, Live It Up, Hungry & Cradle to the Grave. Toch een beetje een tegenvaller.

avatar van Vic Rattlehead
zeer leuk album lekker beuk in AC/DC stijl

avatar van domainator
Na hun optreden op FortaRock XL hebben ze er een fan bij.
Maar "beginnen" met dit album.

speedy66
FUEL schreef:

Ja, je hebt onder een steen geleefd. Dit is namelijk al hun derde album.

Dit is gewoon een lekker hardrock plaatje! Met een goede speelduur. Black Ice duurt Veel te lang. Half uurtje raggen is lang zat of het moet van een niveau zijn als Back in black of Let Their Be Rock.

speedy66
Iedereen die Airbourne goed vind, zou eens naar The Poor - who cares (1994) moeten luisteren. Vrijwel identiek.