Lyricist Lounge 2 (2000)

Alternatieve titel: Lyricist Lounge, Vol. 2

Label: Rawkus

1. The Notorious B.I.G. - 16 Bars (1:04)
  2. Mos Def en Pharoahe Monch - Oh No (4:00)

met Nate Dogg

3. Q-Tip en Wordsworth - Makin' It Blend (3:55)
  4. Cocoa Brovaz - Get Up (3:52)
  5. Beanie Sigel - Get That Dough (4:04)
  6. Royce da 5'9" - Let's Grow (3:46)
  7. Mos Def en Ghostface Killah - Ms. Fat Booty 2 (3:29)
  8. Saukrates - W.K.Y.A. (4:31)

met Redman

9. Talib Kweli en Dead Prez - Sharp Shooters (4:17)
  10. Kool G Rap en M.O.P. - Legendary Street Team (4:03)
  11. Big Noyd en Prodigy - The Grimy Way (4:10)
  12. Erick Sermon - Battle (3:57)

met Sy Scott

13. Da Cipha - Interlude (2:06)

met Punchline, Cobra Red, Planet Asia, Consequence, Menace en Phil the Agony

14. Big L - Still Here (3:52)

met C-Town

15. Dilated Peoples - Right and Exact (3:47)
  16. Master Fúol - Watcha (4:33)

met JT Money en Pastor Troy

17. Macy Gray - I've Commited Murder [Gang Starr Remix] (4:14)

met Gang Starr en Mos Def

18. Q-Tip - Outro Live at the Lounge (0:54)
  19. Kool G Rap en M.O.P. - Legendary Street Team [Remix] (4:25)
avatar van Word_Play
"Oh No!
Niggas ain't scared to hustle
It's been seven days, the same clothes
Ask them originals cause they know
Mos Def, Nate Dogg, and Pharoahe
Step away from the mic they too cold
The funk might fracture your nose"

Deze hook was voor mij reden genoeg om deze plaat te halen, wat een geweldige track blijft het ook. Zitten een paar hele dope nummers, zoals de tracks Get Up t/m W.K.Y.A. en de GS remix van I've Commited Murder. De rest van de nummers zijn ook dope, alleen niet allemaal even sterk.

Toch een dikke 3,5*.

avatar van BoordAppel
Geweldige track inderdaad. Mos Def is ook fantastisch daar maar Pharoahe maakt het nummer echt helemaal af, zeker het moment dat hij erin komt. Echt ongelofelijk goed:

Very contagious raps should be trapped in cages
Through stages of wackness, Pharoahe's raps are blazin
And it amazes - me how you claim thug
but go two-ways without SkyTel pagers

Weinig MC's die zo'n afwisselende flow hebben en m in een couplet ook gebruiken.

Royce Da 5'9'' - Let's Grow en Kool G Rap & M.O.P. - Legendary Street Team [Remix] vond ik ook erg goed, de rest van de tracks zeggen me niet zo heel veel meer dus ik zal maar niet stemmen.

avatar van Jordy
Eens, geweldige track. Ook nog een klein hitje geloof ik?

Erick Sermon's "Battle", en Big Noyds "The Grimy Way" wil ik nog toevoegen aan de lijst fijne tracks

avatar van Gyzzz
En dan voeg ik Dilated Peoples - Right and Exact er nog aan toe

avatar van Shelter
Wel leuk album maar niet zo goed als die andere Rawkus verzamelaar (Soundbombing)...
Oh no, Let's Grow, WKYA, Sharp shooters, Still here, Right & Exact, I've committed murder vind ik de vetste nummers.

Makin it Blend, Get up, Ms Fat booty 2 en Watcha vind ik niet echt relaxed...vooral die laatste is het album echt onwaardig.

Totaal kom ik op 3,5 uit

avatar van thgryda
Ik vind oh no, sharp shooters, right & exact, lets grow en still here al vijf dikke bangers die dit album al sowieso de moeite waard maakten destijds.

Tel daarbij nog eens de sterke remixen van ms fat booty en i committed murder (al is ms fat boody op zich al uberdope) en tracks als battle, makin it blend en wkya bij en je zit toch al aan tien erg goede nummers. Das meer als de helft van de nummers, paar grappige tussendoortjes voort, een van de betere verzamelaars in mijn ogen en toch een 4tje waard