Death - Leprosy (1988)

6. Open Casket (4:53)
  7. Primitive Ways (4:20)
  8. Choke on It (5:54)
avatar van Von Helsing
Heerlijk lomp en sompig album van Death, niet hun beste maar wel erg bruut en van hakketak.

Smerige zang ook van Chuck, vind naast Pull The Plug ook Forgotten Past een klassieker.

avatar van orbit
Dan is hun debuut nog smeriger.

avatar van deek
Heb deze cd in 1988 aangeschaft, op een gegeven moment minder om deze muziek gaan geven.. Heb ik hem GVD! verkocht.
Nu spijt van.., wat een super band..
Koop hem nog wel een keer..kleine 3,5 ster

Pull the Plug en Open Casket zijn mijn favoriete

avatar van B.Robertson
Leprosy begint meteen al met één van de beste stukken uit het genre. Born dead heeft een wel heel erg cynische tekst.De eerste solo heeft wel wat van Venom/Witchin'hour. Forgotten past is qua tekst wat luchtiger en is een zeer geslaagd lied. Left to die klinkt net iets minder. Pull the plug is een nummer om kippevel van te krijgen. De productie van Dan Johnson komt goed tot zijn recht.In andere nrs. komt het geluid niet altijd even goed door. Open casket klinkt goed onderhoudend. Dat kan ik niet van het zwakke Primitive ways zeggen. Vrij matig liedje van Rick Rozz (In samenwerking met Chuck Schuldiner,erg lang zou die samenwerking ook niet meer duren. Choke on it behoort voor mij tot de beste stukken van de plaat. Schuldiner en begeleidende muzikanten krijgen vier sterren.

avatar van Sir Spamalot
Sir Spamalot (crew)
Waarschuwing: dit album is gevaarlijk voor de tere oortjes. Ik verhoog, natuurlijk dadde, pure vette lompheid uit de jaren tachtig, mijn "ding".

avatar van trebremmit
Death is denk ik mijn favoriete death metal band, vooral Human vind ik enorm goed. Leprosy is nog wat meer standaard death metal maar toch enorm bruut en je hoort al de geniale gitaar partijen van Chuck. Gewoon een lekkere beuker deze plaat.

avatar van smoozycat
Pull the plug is een van mijn favoriete songs een echte KLASSIEKER

haveman
Na de door mij zeer hoog aageslagen albums Scream Bloody Gore en Individual Thought Patterns, toch enigszins teleurstellend.

Pull The Plug blijft een klassieker en stond dacht ik destijds ook erg hoog bij Vara´s Vuurwerk.

avatar van Psycho Holiday
Eerste plaat die ik hoorde van Death en daar is het zeker niet bij gebleven.
Ik ben normaal gesproken helemaal niet weg van Death metal, maar voor deze band maak ik graag een uitzondering. Deze plaat nam ook gelijk het vooroordeel weg dat Death een standaard Death metal band was.

Overigens ook een pluspunt voor het zeer herkenbare artwork van Ed Repka.

avatar van Lau1986
Geweldig album van deze band. Het is niet mijn favoriet, maar nog steeds staat de cd vol met muzikale hoogtepunten. Prachtig hoe Death bruutheid en techniek combineert en het laat klinken alsof er niets aan is.

avatar van jurado
Tering...is het al weer 25 jaar geleden.

avatar van AOVV
Miljaar, wat een bruutheid. 'Pull the Plug' is een fantastische uppercut, maar ook de overige songs mogen er wezen. Geweldig gitaar- en drumwerk, en die nijdige vocalen van Chuck Schuldiner.. Duivels genieten!

avatar van the crook
Op Leprosy maakt Death grote stappen richting het geniale Spiritual Healing, wat mijn favoriete Death album allertijden is. Daarmee wil ik Leprosy zeker niet kwalificeren tot de middenmoot, want daar was dit album toentertijd veel te bruut en baanbrekend voor!

Waar het debuut Scream Bloody Gore nog wel eens wat saai kon worden (m.i. met name door het drumwerk van uber sicko Chris Reifert), krijg je op dit album nauwelijks tijd om op adem te komen, de meedogenloze riffs van Chuck en Rick Rozz splijten je schedel regelmatig met chirurgische precisie in tweeën op klassiekers als Pull the Plug en Open Casket.

avatar van swatan
Een van de grootste albums uit de jaren 80...
Evil chuck was echt geniaal , met een absoluut eigen geluid..R.I.P.
Album staat nog steeds als n huis..

avatar van Zagato
Al weer een tijdje niet geluisterd, dan komt dit album extra hard binnen. Ik ben geen grote death metal liefhebber maar wel een grote Death liefhebber. Wat een heerlijke plaat! Hoogtepunt: Pull the Plug, maar ook de rest is echt top. En dan te bedenken dat dit nog maar een opmaat is naar de rest van het Death oeuvre!

Misterfool
Lompe, zompige metal. Het album is een tikkeltje eentonig. Als zo'n plaat echter briljante beuknummers zoals Pull The Plug en Open Casket bevat, hoor je mij verder niet klagen.

avatar van Lau1986
Dit blijft een heerlijke plaat om van te genieten. Onmiskenbaar Death.