Mastodon - Lifesblood (2001)

Label: Relapse

1. Shadows That Move (3:53)
  2. Welcoming War (2:46)
  3. We Built This Come Death (2:30)
  4. Hail to Fire (2:12)
  5. Battle at Sea (4:16)
Woutjinho
geweldig album, het is heel anders vergeleken met andere albums van Mastodon, dus voor mensen die pas vanaf leviathan luistere, en dat zijn de meeste, zal dit wel wennen zijn

avatar van Nakur
Hun beste nummers, het beste drumwerk, en de beste productie. Klassieker

avatar van manic
De beste 15 minuten op één zilveren schijfje die je je kan wensen.

heb deze cd nog nooit geluisterd, maar call of the mastodon wel. En alle nummers die hierop staan, staan ook op COTM.. soort van uitmelkerij als je 't mij vraagt.

Ik ken de nummers nu goed (van COTM dus) en ik zie Hail To Fire wel als hoogtepunt. Die intro en dan dat keiharde gebeuk.
Ge-Ni-Aal!

We Built This Come Death is de grootste "uitschieter" van het geheel. Keiharde grindcore intro en dan ineens een rustig couplet? naah, niet iets voor mij.

Dit album is voor mij een 4* waard. Vooral omdat het grootste deel ook op Call Of The Mastodon staat.

avatar van AGE-411
Gebbie schreef:

Tis niet echt uitmelkerij. Tis eerder om de exclusiviteit van deze plaat te bewaren.

Bobiej
Hard!

De eerste vastgelegde noten van de heren, bruut en ongenadig snel. Ooit filmpjes gezien van "We Built This Come Death" live? Wat een technisch hoogstandje! Vingers van Kelliher, Hinds en Sanders veranderen in spinnen lijkt het wel! Om van de armen van Dailor maar te zwijgen. Alsof ie er 8 heeft!

Vanaf hier word het alleen maar beter, de songwriting kwaliteiten en de tweestemmige gitaarpartijen worden steeds beter uitgewerkt.

Jammer dat deze zo'n laag gemiddelde heeft, ''Hail to Fire" is wel wennen natuurlijk als je "Colony of Birchmen" gewent bent!

4 sterren voor de OER Mastodon!

avatar van Gajarigon
Allereerste Mastodon, en het verschil met hun recenste (Crack the Skye) is echt enorm. Véél harder dan wat later zou volgen. Ik kan best geloven dat liefhebbers van het zwaardere werk dit prefereren, zelf ga ik deze niet vaak meer beluisteren denk ik.

sjezus man, wat ene heerlijke plaat, ook net lang genoeg

knappe van mastodon, iedere plaat toch je band opnieuw uitvinden

avatar van Banjo
Is deze harder en bruter dan Leviathan?