Soundgarden - Ultramega OK (1988)

Label: SST

1. Flower (3:25)
  2. All Your Lies (3:51)
  3. 665 (1:37)
  4. Beyond the Wheel (4:20)
  5. 667 (0:56)
  6. Mood for Trouble (4:21)
  7. Circle of Power (2:05)
  8. He Didn't (2:47)
  9. Smokestack Lightning (5:07)
  10. Nazi Driver (3:52)
  11. Head Injury (2:22)
  12. Incessant Mace (6:22)
  13. One Minute of Silence (1:00)
avatar van nevyn
Telkens als ik deze plaat opzet is het alsof ik naar 'Led Zeppelin, het vervolg' luister. Soundgarden heeft hier duidelijk nog niet echt een eigen sound... Dit is pas aanwezig op Badmotorfinger.
Toch blijft dit een oerdegelijk album, en so what dat ze naar Led Zeppelin klinken. Het blijft eigenlijk gewoon geweldig

voltazy
beyond the wheel is een van de beste soundgarden nummers, verder zijn ook flower en head injury (die ook al op de single van flower stond samen met toy box die moeiteloos op het album had gepast) sterkte nummers

mes-one
Beste albumtitel ooit?

avatar van Klumpie
Zeer fijn debuutalbum van Soundgarden en doet zeker niet veel onder voor Badmotorfinger. De 19 stemmen die hier slechts gegeven zijn, zegt mij dat dit album toch wel een beetje wordt vergeten. Maar mensen wees gerust, het album is met gemak gelijkwaardig aan Louder Than Love en heeft zeker een aantal zeer goede tot zeer goede nummers te bieden als Flower en Head Injury. Het album is zeker beter dan Down on the Upside, dus gewoon luisteren naar dit album.

avatar van kaztor
Bij vlagen heel fijn, maar ik vind dit toch allemaal te onevenwichtig.

avatar van James Douglas
Onevenwichtig is dit zeker te noemen. Het klinkt allemaal veelbelovend en die verwachting zou later ook zeker ingelost worden. Maar de songwriting komt hier nog niet helemaal uit de verf. Wel zijn de echte Soundgarden-elementen van logge gitaarriffs, tempowisselingen en de gouden strot van Chris Cornell natuurlijk al wel, zij het in de kinderschoenen, aanwezig. Op opvolger Louder than Love zou men dit debuut op alle fronten overklassen. Toch zijn er in de vorm van Flower en Beyond the Wheel al twee Soundgardenklassiekers te noteren.

avatar van WesleyX16
En volgens mij hadden ze heel goed naar Sonic Youth geluisted. Luister maar naar het eind van Smokestack Lightning!