Chamillionaire - The Sound of Revenge (2005)

Label: Chamillitary

1. The Sound of Revenge (3:18)
  2. In the Trunk (4:38)
  3. Turn It Up (4:34)

met Lil' Flip

4. Ridin' (5:03)

met Krayzie Bone

5. No Snitchin' (4:32)

met Bun B

6. Southern Takeover (5:17)

met Killer Mike en Pastor Troy

7. Radio Interruption (3:27)
  8. Frontin' (4:10)
  9. Grown and Sexy (4:03)
  10. Think I'm Crazy (5:03)

met Natalie

11. Rain (5:11)

met Scarface en Billy Cook

12. Picture Perfect (4:48)

met Bun B

13. Fly as the Sky (4:58)

met Lil' Wayne en Rasaq

14. Peepin' Me (4:21)
  15. Void in My Life (4:40)
  16. Outro (3:09)
rico-bballer
Ik vind chamillionaire toch echt wel meevallen ridin dirty was voor mij ook echt een guilty pleasure track die dat ook lang bleef.

Mezelf
Akonner schreef:

Maar je moet het zingen ook overlaten aan Akon

1. Chamillionaire lijkt niet alleen op 50 Cent, maar heeft ook nog eens dezelfde stijl, dat is wel jammer idd.
2. Akon kan redelijk goed zingen, maar is zeker niet een perfecte zanger hoor.

Dit album is idd niet heel hoogstaand op het gebied van teksten, maar het gaat vooral om de flow en de feeling hier, het luistert gewoon lekker weg, weinig inhoud maar zeker niet slecht. 3 sterren.

En voor de rest, imo het zingen moet overgelaten worden aan Nate Dogg en Butch Cassidy, echte talenten!

avatar van Reijersen
1,5
Waarom ik überhaupt aan dit album was begonnen weet ik niet, maar heb 'm toch geheel beluisterd en vind het toch wel tijd om mijn mening te plaatsen.
Tekstueel gaat het nergens over, de rapstijl van Chamillionaire staat me soms aan, maar meestal niet. Het enige positieve zijn sommige producties.

1,5 ster.

avatar van NL_RAPPIN
Vind chamillionaire 1 van de beste rappers uit amerika vind het nieuwere album van hem net iets beter als dit album

Mezelf
Vergeleken bij zijn laatste album (Ultimate Victory) is dit toch wel iets orgineler en beter, ik doe er een 0,5 bij.

Rene1979
Dit album heb ik zeker kunnne waarderen 4

SPAROOD
Beter dan zijn 2e album. Jammer dat hij inderdaad een beetje de stijl van 50 heeft maar op sommige moment vind ik Cham beter. Het klinkt allemaal gewoon lekker.

chamillionaire kan 1000 x meer dan 50 cent en veel meer gevarieerd qua stijl.

SvV_Ying
Lekker album. Stuk beter dan ik vooraf dacht.

2 of 3 mindere nummers maar de rest is ruim voldoende, met In The Trunk, Turn It Up, Think I'm Crazy, Ridin' en Void in my Life als uitschieters.

avatar van SvV
SvV
Halfje omhoog. Erg strak album vanaf begin tot eind. Vooral tot en met nummer 10. 11 t/m 14 iets minder maar ook gewoon ok. En perfecte afsluiting met Void of my Life.

avatar van Oortrommel
Dit album heeft de tand des tijds beter doorstaan dan zijn opvolger Ultimate Victory, wat een veel te lange plaat was met te weinig (interessante) afwisseling. Op zijn debuut liet Chamillionaire zien een veelzijdig artiest te zijn met radio friendly nummers als Ridin' en Turn It Up, afgewisseld met harde bangers als Southern Takeover, afgewisseld met storytelling tracks als Grown & Sexy en Think I'm Crazy. De productiekeuze bevalt me ook erg goed, de producers vullen Chamillionaire aan waar dat nodig is en dat is geen slechte zaak, want Chamillionaire is typisch zo'n artiest die niet te lang moet blijven hangen in zijn eigen stijl, dan ligt eentonigheid op de loer.

Al met al is dit een uitstekende, afwisselende, frisse plaat die deze zomer nog wel eens gedraaid gaat worden, in tegenstelling tot zijn opvolger.

avatar van Silky & Smooth
Dit album duurt veel te lang, zeker als je de bonus disc meetelt. Sommige beats zijn echt waardeloos en Chamillionaire zingt mij toch te veel hier. Desondanks scoort hij, en dit album, wel een voldoende, maar de opvolger Ultimate Victory is echt stukken beter.