Leprous - Coal (2013)

met Ihsahn

9. Bury * (4:45)
  10. Foe [Remix] * (4:02)
avatar van james_cameron
Rustiger en minder avontuurlijk dan voorganger Bilateral uit 2011; helaas ook iets minder sterk. De songs zijn gewoonweg minder pakkend en herhaaldelijk te langdradig. Productioneel wel weer top en ditmaal valt pas echt goed op wat een geweldige zanger de band in huis heeft. Zowel in de lage als de (zeer) hoge regionen weet hij volledig te overtuigen. Al met al nog steeds progressieve metal van de bovenste plank, maar de vorige twee albums zijn beter. Songs als Chronic, The Valley en het afsluitende Contaminate Me zijn wel geweldig.