Hans Zimmer - Man of Steel (2013)

Score
Label: WaterTower

1. Look to the Stars (2:58)
  2. Oil Rig (1:45)
  3. Sent Here for a Reason (3:46)
  4. DNA (3:34)
  5. Goodbye My Son (2:01)
  6. If You Love These People (3:22)
  7. Krypton’s Last (1:58)
  8. Terraforming (9:49)
  9. Tornado (2:55)
  10. You Die or I Do (3:13)
  11. Launch (2:36)
  12. Ignition (1:19)
  13. I Will Find Him (2:57)
  14. This Is Clark Kent (3:47)
  15. I Have So Many Questions (3:47)
  16. Flight (4:18)
  17. What Are You Going to Do When You Are Not Saving the World? (5:27)
  18. Man of Steel [Hans' Original Sketchbook] (28:16)
  19. Are You Listening, Clark? * (2:48)
  20. General Zod * (7:21)

met Junkie XL

21. You Led Us Here * (2:59)
  22. This Is Madness! * (3:48)

23. Earth * (6:11)
  24. Arcade * (7:25)

met Junkie XL

totale tijdsduur: 1:27:48 (1:58:20)
avatar van JohnWilliams
Een score met een ijzersterk hoofdthema naar mijn mening. Dit hoofdthema heeft Zimmer keurig verwerkt in verschillende tracks. Ondanks dit geweldige hoofdthema, wat prima bij Superman past, heeft de score niet echt de elementen waar ik blij van word. Veel actie, veel kabaal en veel automatische piloot werk van Zimmer, dat is wat ik vooral hoor na het beluisteren van de hele score. Natuurlijk is het mooi, klinkt het leuk, en zit het goed in elkaar...toch is het niet de score waar ik op gehoopt had.

Man of Steel mag dan een paar mooie thema's bevatten en zeker stukken hebben met een emotionele lading...toch blijf ik van mening dat de score niet een absolute topper is. Een leuk hoofdthema, prima muziek maar los van de film een normale score waarin slechts alleen het hoofdthema eruit springt. Ik zit te twijfelen tussen 3,5* en 4* maar beloon de score toch met een keurige 8 (4* dus) maar weet niet of dit zo blijft na meerdere luisterbeurten.

Deel enthousiast maar ook deel teleurgesteld...

avatar van tbouwh
Goede soundtrack. Het viel mij in de film al op, dat deze erg gedragen wordt door de goede muziek van Hans Zimmer. Een echt hoofdthema ontbreekt, waardoor deze score de echte klasse van bijv. Inception, King Arthur en de Batman-trilogie mist.
Toch is het bij vlagen heerlijke bombastische muziek, met ook zeer rustige en mooie stukken ( Look at the Stars , Goodbye my Son ). Aan het eind komt de score echt goed op gang met de mooie tracks 16 en 17. Ook langspeler Terraforming bevalt prima. Nadelen: soms overmatige percussie, dit komt het luisterplezier niet ten goede. Twijfel tussen 3,5 en 4* maar dit is gewoon een goede score. 4* dus.

Edit : Ik raad potentiele kopers aan voor de deluxe versie te gaan. Deze herbergt enkele waardevolle additionele tracks, waaronder de oorspronkelijke ideeen voor de score van Hans Zimmer ( een track van 28 minuten lang ). Hierin komt als het ware de gehele soundtrack in een samenvatting naar voren.
Erg fijn om te luisteren.