Chance the Rapper - Acid Rap (2013)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Good Ass Intro (3:59)

met BJ the Chicago Kid, Lil' K, Kiara Lanier, Peter CottonTale en Will for the O'mys

2. Pusha Man (7:24)

met Nate Fox en Lil' K

3. Cocoa Butter Kisses (5:07)

met Vic Mensa en Twista

4. Juice (3:35)
  5. Lost (3:04)

met Noname Gypsy

6. Everybody's Something (4:37)

met Saba en BJ the Chicago Kid

7. Interlude (That's Love) (2:29)
  8. Favorite Song (3:05)

met Childish Gambino

9. NaNa (3:20)

met Action Bronson

10. Smoke Again (4:32)

met Ab-Soul

11. Acid Rain (3:36)
  12. Chain Smoker (3:30)
  13. Everything's Good (Good Ass Outro) (5:33)
avatar van Delars
Vette cover

avatar van Kos
Kos
Originele stijl van rappen.

avatar van Holla
Vind deze jongen erg vet op sommige momenten, en op andere momenten moet ik weer helemaal niks van hem hebben

Door zijn stijl heb ik soms wel moeite met hem te verstaan. Iemand daar ook last van?

avatar van deagleking
Staan echt een paar pareltjes hier op.

avatar van tsjong
Vooral de eerste 3 nummers zijn geweldig. Hij is origineel en die Tweek schreeuwtjes zijn geweldig. De hype is wel terecht. Dit is een man met talent.

avatar van carero
Laat ik het er op houden dat ik er nog aan moet wennen

avatar van MAS
MAS
Luister de tape echt vaak de laatste weken. Chance is een veel belovende rapper.

avatar van Mathough
Wat een ontzettend toffe producties! Aangename verrassing.

avatar van Kos
Kos
Briljant dat ie gewoon staat te pimpen bij een Toyota Camry in Smoke Again .

avatar van carero
Met de meest ongeïnspireerde guest verse van Ab-Soul ever

avatar van Goliath
Geen slechte track op deze tape te vinden. Hoewel er op zijn eerste tape misschien meer uitschieters stonden, is deze tape als geheel veel beter. Het is duidelijk dat dit een groot talent is, dat blijkt ook wel uit het feit dat hij op zijn tweede tape al zoveel grote namen als gastartiesten heeft weten te strikken.
Zijn geheel eigen, originele stijl is misschien aan het begin even wennen maar zijn zangachtige flow op veel tracks vind ik juist alleen maar dope. Zijn stijl bevalt me heel erg.
Ook tekstueel zit het allemaal goed in elkaar, hoewel veel tracks eigenlijk alleen maar gaan over drugs gebruiken en lol maken, weet het toch elke track wel weer te boeien. Dat lol maken is ook van veel tracks af te horen. Ook mooi dat je aan veel teksten en tracks hoort dat hij zichzelf niet al te serieus neemt,met name Chain Smoker en NaNa zijn hier goede voorbeelden van.

De hoogtepunten van deze tape zijn voor mij: Pusha Man (dat 2e deel ), Chain Smoker ( ), Good Ass Intro en Acid Rain. Maar de andere tracks zijn ook allemaal ruim voldoende.

avatar van rolandobabel
Hey, waarom staat dit niet in de rotatielijst? Dit is toch een leuke plaat.
En in de rotatielijst staan toch een aantal albums die er veel te lang instaan.....

Improvision
Geniale mixtape. Ideaal met dit weer.

avatar van Dirruk
Jammer dat ik totaal niet van zijn stijl hou. Producties zijn geweldig!

avatar van V.B.
Held

avatar van overmars89
Éen van de beste releases van dit jaar tot nu toe. Er staat serieus geen slechte track op.
Na meerdere luisterbeurten blijft ie gewoon ook nog groeien.

Love die 2e track op Pusha Man, geniale productie van Nosaj Thing. Chain Smoker, love it.

avatar van hond racisme
Wat een klote tape. Chance rapt mega-irritant op een paar funk beatjes die zo "high" mogelijk moeten klinken. Totaal niets interessants aan en zelfs nerveus makend. Dat ie voor zo'n rommel op de cover van Dazed komt te staan ontglipt me al helemaal. Kuthype.
Edit: de 2 is voor de potentie die Chance heeft zodra hij zijn idiote "acid weed puff puff" conceptje achterwegen laat en de beats die af en toe wel leuk klinken.

bennerd
Klote vind ik het niet, maar zo indrukwekkend als velen het stellen is het in mijn ogen ook niet. Best wel fijn, maar ook niet meer dan dat.

Zijn mattie Vic Mensa brengt 30 september (ook) een tape uit

FelipeGutiérrez
Chance is wel ''blowing up'' in Amerika op dit moment, dat was ook de reden voor mij om Acid Rap te checken. Maar Chance heeft me op Acid Rap niet kunnen overtuigen. Zijn stijl van rappen, met zang, is eerder iets waar ik me aan erger dan lekker vind klinken. Iets wat ik bij rappers als Mac Miller dan een stuk minder irritant vind klinken.

Al met al; Chance The Rapper is niet iemand die ik heel snel weer ga checken.

FelipeGutiérrez
Daar moet ik wel even bij zeggen dat ik Juice daarintegen wél een super vette track vind.

Heb het afgelopen week uitsluitend naar Acid rap geluisterd.

bennerd
Oei.

avatar van rolandobabel
Kan iemand mij uitleggen waarom dit geen album is, maar een mixtape?

avatar van Holla
rolandobabel schreef:
Kan iemand mij uitleggen waarom dit geen album is, maar een mixtape?

Omdat Chance het zo noemt?

GCITY050
Die track Acid Rain is heerlijk!! Rest van de beats zijn erg saai, en dat maakt dit album dus ook... saai

avatar van Xinray
Verse van Gambino op Favorite Song is pittig lekker hoor.

avatar van kobe bryant fan
Vreselijk hoe Fall In Love wordt gesampled in Everybody's Something.