Elvis Presley - Roustabout (1964)

Label: RCA

1. Roustabout (1:57)
  2. Little Egypt (2:17)
  3. Poison Ivy League (2:01)
  4. Hard Knocks (1:42)
  5. It's a Wonderful World (1:48)
  6. Big Love Big Heartache (1:58)
  7. One Track Heart (2:15)
  8. It's Carnival Time (1:30)
  9. Carny Town (1:09)
  10. There's a Brand New Day on the Horizon (2:00)
  11. Wheels on My Heels (1:19)
niet bijster goed, eerder gewoon slecht
verkocht wel goed, maar ja, Elvis in '64 was nog goed te pruimen en alles wat ie aanraakte blonk
maar om daarna alleen maar films en filmmuziek (domme filmmuziek) te maken... het publiek is ook niet gek, natuurlijk

Ik heb dit toch altijd wel een fijn album gevonden. Ik weet ook eigenlijk niet waarom, de liedjes zijn niet bovenmatig goed. Toch zijn Hard Knocks en Big Love Big Heartache echt geen slechte nummers.

avatar van veron35
Ik kan er niks aan doen maar het nummer 'Theres a Brand New Day on the Horizon' is een van mijn favorieten.

avatar van LucM
Eén van die vele soundtracks van Elvis Presley, veel moet je er dus niet van verwachten maar het valt nog enigszins mee. Sommige nummers komen wel wat niemendallerig over en lijken doorslagjes van eerdere hits van Elvis. Het album heeft een vrolijke en zelfs carnavaleske sfeer en de vocalen van Elvis en the Jordannairs zijn zoals gewoonlijk sterk. Al verkies ik de meer sombere kant van Elvis zoals het nummer "Big Love, Big Heatache".

AddictedToElvis
Nee, ook dit is weer helemaal niets. Niet de slechtste soundtrack, maar ik heb er nog steeds veel moeite mee. Hoogtepunt (voor mij) is Theres a Brand New Day on the Horizon, die is wel redelijk. En ik begon zo enthousiast met Elvis van begin tot eind luisteren...

avatar van spinout
Zeker geen slechte soundtrack, die dan ook op nummer 1 kwam in America. Het is alleen niet geweldig opgenomen in een grote studio in Hollywood. Meester-drummer Hal Blaine doet er nog op mee.

avatar van Kronos
Toen ik The Album Collection kocht had ik wel wat schrik van de soundtracks, dat het daardoor toch een beetje als miskoop (veel geld voor weinig goede waar) zou kunnen aanvoelen. Maar tot hiertoe vallen alle soundtracks mee. Soms denk ik aan Frank Sinatra, Roy Orbison of zelfs Harry Belafonte.

Zwakste nummer hier is It's Carnival Time. Maar daar staan dan weer mooie nummers als It's a Wonderful World en One Track Heart (heerlijke samenzang) tegenover.

En alweer een soundtrack van Elvis die mij reuze meevalt. Dit Roustabout uit 1964 staat vol met hele aardige rock & roll en country rock. Er staat maar één wat minder soundtrack nummertje op van 1,5 minuut: Carnival Time. De rest van de songs is van aardig tot echt heel aardig. Het is zelfs lastig om 3 favorieten aan te vinken. Zelf heb ik Roustabout, Little Egypt en Hard Knocks gekozen, maar There's a Brand New Day on the Horizon, Big Love Big Heartache, Poison Ivy League en It's a Wonderful World mogen er ook wezen. Ik ben blij dat ik dit Roustabout van Elvis nu ook ken. In 1964 haalde de plaat trouwens nog de nummer één plek in the USA. De film staat op een 6+ op IMDb.