Tom Robinson - Sector 27 (1980)

geen stemmen

Label: Fontana

1. Invitation (4:56)
  2. Not Ready (4:17)
  3. Mary Lynne (4:36)
  4. Looking at You (3:29)
  5. Five Two Five (5:15)
  6. Can't Keep Away * (3:01)
  7. Total Recall (4:10)
  8. Where Can We Go Tonight (3:18)
  9. Take It or Leave It (4:23)
  10. Bitterly Disappointed (4:14)
  11. One Fine Day (4:25)
avatar van reptile71
De meesten die hun jeugd in de jaren 80 hebben gehad, zullen het nummer Listen to the Radio van Tom Robinson wel kennen. Het is een nummer uit 1983 dat volgens mij op geen enkel regulier album van hem staat. Dat nummer klinkt echter compleet anders dan deze plaat van 3 jaar daarvoor. Sector 27 is eigenlijk de naam van een bandje opgericht door Tom Robinson, dat maar kort bestaan heeft en alleen dit album heeft uitgebracht (plus later nog wat singles). De invloeden liggen in de punk / post-punk en het luistert lekker weg. Misschien kunnen we het wel gewoon een new wave band noemen.

Opvallend dat het hier 0,0 aandacht en stemmen heeft tot nu toe, want het is helemaal geen slechte plaat. Ik word er in elk geval best vrolijk van. Het album bevat een aantal pakkende nummers en zette mij er in elk geval toe aan het vrij kort nadat ik het geluisterd had nog eens op te zetten.

Nummers die er voor mij uitspringen zijn Invitation, Not Ready en Five Two Five. Kant B van de LP vind ik dan ook een stuk minder dan kant A. Als kant B zo sterk was geweest als kant A, had ik het een goede plaat gevonden, nu niet slecht, maar wel matig. Naar mijn idee klinkt kant A ook meer new wave en heeft kant B wat meer punk-invloeden.

Can't Keep Away staat niet op mijn LP. Dat nummer staat alleen op de Amerikaanse uitgave.

Parlotones
reptile71 schreef:

Het prachtige Listen to the Radio staat op het album uit Hope and Glory [1984]. Maar daar staat het woord Atmospherics voor, en die titel kom je ook tegen bij het album North by Northwest [1982]. En ik heb ook een uitvoering [cover] gevonden van het Canadese Pukka Orchestra met de gelijknamige plaat [1984]. Dat nummer staat in 2 uitvoeringen op YT. Gr K . Vos.

avatar van reptile71
O, dus in plaats van op geen enkel album staat hij zelfs op twee... (twee verschillende versies hoor ik).