Sound of Contact - Dimensionaut (2013)

Label: Inside Out

1. Sound of Contact (2:05)
  2. Cosmic Distance Ladder (4:44)
  3. Pale Blue Dot (4:44)
  4. I Am (Dimensionaut) (6:25)
  5. Not Coming Down (6:01)
  6. Remote View (3:54)
  7. Beyond Illumination (5:53)
  8. Only Breathing Out (5:57)
  9. Realm of In-Organic Beings (2:53)
  10. Closer to You (5:05)
  11. Omega Point (6:30)
  12. Möbius Slip (19:36)
avatar van Apieknar
Heerlijk albumpje dat lekker weg luistert. Niet echt mind-blowing te noemen, maar toch gewoon lekkere progrock. Ik houd ervan.

Vind het overigens ook leuk dat de stem van Simon Collins zo op die van zijn vader lijkt. Mooie zangstem.

avatar van meesterdch
Gisteren mijn eerste live ervaring met Sound of Contact gehad. En die was positief. Ik had al even niet naar Dimensionaut geluisterd, maar op de terugweg vanuit Zoetermeer weer hard opgezet. Geweldig album dat ook live staat. Het geluid was niet helemaal optimaal, maar dat is wel vaker. Maar ondanks dat zeer goed. Naast de drummers Gordon en Collins zelf, was ik ook onder de indruk van de sound van de gitarist Randy McStine. En hoewel hij niet de performance heeft van zijn ouweheer, is het af en toe creepy om te zien en horen. Uiterlijk is het een iets zwaardere versie van zeventien Phil. Zijn drumstijl, zijn grijns tijdens het drummen, maar ook een bepaalde sound in zijn stem. Maar het staar of valt met de muziek. En die was top. Ook de nieuwe toetsenist kweet zich prima van zijn taak. Ik hoop dat ze in deze samenstelling snel nieuw werk gaan maken.

avatar van Brunniepoo
Het viel mij gisteren ook bepaald niet tegen, ik vind zelfs dat ze behoorlijk gegroeid zijn als liveband en met name het gitaarspel sprong er positief bovenuit. Wel jammer dat ze kennelijk nog niets nieuws hadden om te spelen.

avatar van meneer
Hmm, via Meesterdch leer ik luisteren (en het ontdekken van) naar Big Big Train. Mooie muziek waar ik eens lekker de tijd voor ga nemen.

Bijzonder is dat ik wel door BBT dit toen zeer beloftevolle album van Sound of Contact weer eens beluister. En eigenlijk is het wel eens tijd dat deze mannen wat van zich mogen laten horen.

Collins Junior heeft natuurlijk wel een vervelende arrestatie achter de rug heeft, maar sinds december 2014 wordt er nog maar weinig 'posts' meer op de site gezet. Nordstrom en Kerzner zijn weer terug in de band sinds april 2015.

Zeer sterk album !

avatar van Apieknar
Halfje erbij. Dit album staat als een huis.