Gene Simmons - Gene Simmons (1978)

Label: Casablanca

1. Radioactive (3:51)

met Bob Seger, Joe Perry, Janis Ian en Kate Sagal

2. Burning Up with Fever (4:22)

met Jeff Baxter en Donna Summer

3. See You Tonite (2:28)

met Jeff Baxter en Mitch Weissman

4. Tunnel of Love (3:52)

met Joe Perry, Jeff Baxter en Ritchie Ranno

5. True Confessions (3:30)

met Helen Reddy en The Azusa Citrus College Choir

6. Living in Sin (3:51)

met Bob Seger en Cher

7. Always Near You / Nowhere to Hide (4:12)

met Mitch Weissman en The Azusa Citrus College Choir

8. Man of 1, 000 Faces (3:17)
  9. Mr. Make Believe (4:02)

met Jeff Baxter en Mitch Weissman

10. See You in Your Dreams (2:49)

met Rick Nielson en Michael De Barres

11. When You Wish upon a Star (2:44)
avatar van gaucho
Ik vermoed dat dat laatste voor velen de aanleiding geweest is om ze alle vier aan te schaffen. Snap ik ook nog. In vroeger tijd hebben ze me alle vier regelmatig aangestaard vanuit de uitverkoopbakken. Als picture disc ook nog, herinner ik me. Ga toch ff luisteren, misschien dat ik er jaren na dato alsnog intrap. Want die portretten hebben toch wel wat als PD.

avatar van B.Robertson
gaucho je kan wellicht ook Best of Solo Albums proberen mocht je die tegenkomen. Toevallig heb ik vanmiddag net Paul Stanley opgescharreld, dat was deels om het kwartet te voltooien, maar ook deels de gedachte 'wat moet ik nu eigenlijk nog aanschaffen' nu ik weer eens in een platenzaak in de provinciale hoofdstad sta.

avatar van Jowanotti
Ik lees graag jullie commentaren
KISS was als puber één van mijn bands, ik had dan ook alle 4 solo-uitstapjes op Elpee.
Wat kan ik over Gene zijn uitspatting kwijt?
Wel, mijn moeder had het zo niet voor al die teringherrie, die wij toen Hardrock noemden, maar dit vond zij een fantastische plaat. Vooral Radioactive en True Confessions vond ze geweldig. Ik begrijp van waar dit komt, lekkere vrouwenkoortjes en uiteindelijk heel dansbaar en allesbehalve R&R.
En daar wil ik uiteindelijk naartoe: Als je weinig open minded bent en je het merendeel van de dag uitsluitend luistert naar rockgelieerde albums kan je deze inderdaad niet smaken, maar als je andere genres weet te waarderen staan er best leuke nummers op (we vergeten de draak 'When you Wish upon a Star').
Het album lijdt onder een teveel aan ideeën, waardoor het onsamenhangend en kitscherig klinkt.
Maar als je deze 20 jaar niet gehoord hebt en je legt hem, zoals ik, verleden week nog eens op de draaitafel dan klinkt hij best geinig, maar wel allesbehalve KISS. Ik denk dat dit ook de bedoeling was van de solo-albums, anders konden ze evengoed een regulier KISS-album op de markt gebracht hebben.

Ik ben allang geen KISS-idolaat meer, en weet de drek te onderscheiden van het betere werk. Dit uitgangspunt is trouwens ook altijd subjectief en vastgeklonken aan nostalgie en tijdsgeest.
Een perfect voorbeeld hiervan is hun conceptalbum 'The Elder'.
Toenertijd verguist maar nu op verscheidene fora voor velen één van hun betere platen.
Misschien worden we gewoon ouder en daardoor iets ruimdenkerder?

Thin Air! schreef:
Behalve de WK finale weinig hoogtepunten in 1978.

Hoogtepunt.........is maar ook een interpretatie. Wat ik vooral herinner was een uitermate intimiderende sfeer die uitstraalde dat Oranje winst zou leiden tot een gigantsiche lynchpartij. En dan die bal op de paal van Rensenbrink...........