Gene Simmons - Gene Simmons (1978)

Label: Casablanca

1. Radioactive (3:51)

met Bob Seger, Joe Perry, Janis Ian en Kate Sagal

2. Burning Up with Fever (4:22)

met Jeff Baxter en Donna Summer

3. See You Tonite (2:28)

met Jeff Baxter en Mitch Weissman

4. Tunnel of Love (3:52)

met Joe Perry, Jeff Baxter en Ritchie Ranno

5. True Confessions (3:30)

met Helen Reddy en The Azusa Citrus College Choir

6. Living in Sin (3:51)

met Bob Seger en Cher

7. Always Near You / Nowhere to Hide (4:12)

met Mitch Weissman en The Azusa Citrus College Choir

8. Man of 1, 000 Faces (3:17)
  9. Mr. Make Believe (4:02)

met Jeff Baxter en Mitch Weissman

10. See You in Your Dreams (2:49)

met Rick Nielson en Michael De Barres

11. When You Wish upon a Star (2:44)
avatar van manic
jaja, mijn eerste LP, en uiteraard gekocht vanwege de "stoere" picture disc. (ik was 7)

avatar van jedimaster
manic schreef:

ahhaha precies hetzelfde bij mij

Er staat gewoon Kiss op de cover?!

avatar van manic
Ja, er is een cirkel in het midden uitgesneden zodat je de plaat met afbeelding kan zien.

Overigens schijnt die van Ace stukken beter te zijn.

avatar van Eddie
PartyMarty schreef:

Er staat gewoon Kiss op de cover?!

Dit is ooit een stunt van Kiss geweest alle vier de band leden kwamen tegelijke tijd met een plaat dat door hun zelf geschreven was, mar ik dacht wel door kiss ingespeeld was, als ik het mis heb graag reactie. Volgens mij moet deze plaat ook onder Kiss staan met als titel Gene Simmons.

Eddie schreef:

Je hebt het mis. Ieder schreef zijn eigen nummers maar niemand speelde op de plaat van de ander mee. Wel werden de elpees aan elkaar opgedragen, dus Gene's plaats was opgedragen aan Ace, Paul en Peter. Gene had erg veel gastmuzikanten uitgenodigd waaronder Joe Perry (Aerosmith) die op 2 nummers meespeelde, Cher (Gene's toenmalige vriendin), Bob Seger, Janis Ian, Rick Nielsen (Cheap Trick) en in het achtergrondkoor zat Katey Seagal (Peggy Bundy in Married With Children).

meer broadway muziek...

flebbie
Eddie schreef:
Volgens mij moet deze plaat ook onder Kiss staan met als titel Gene Simmons.

Er staat Kiss op de cover ja, destijds gedaan om meer platen te verkopen uiteraard. Maargoed het blijft een Kiss product.

LocoHermano
Ik ben gek op deze plaat in tegenstelling tot zijn jongste solo-album Asshole wat echt een (stinkend) wanproduct is. Het sinistere begin van Radioactive wat overloopt in een oersimpel, maar lekker rocknummer. See You Tonite is van Beatles-niveau. Tijdens Always Near You laat Gene horen dat hij echt kan zingen en Mr. Make Believe is een juweel. Een onsamenhangende bende, waar alles toch op z'n plaats valt. 4 sterren.

avatar van Necramonium
De reden dat de leden van KISS een eigen solo album deden was omdat toendertijd de gitarist en drummer (Ace Frehley en Peter Criss) uit de band en solo wilden,Paul Stanley en Gene Simmons hadden ze toen overgehaalt om via deze manier solo albums te maken,maar ze verlieten uiteindelijk toch de band....

Empyrium
Wereldvreemd album van Gene Simmons. Als luisteraar wordt je meegenomen naar de bizarre wereld van Simmons, vol decadentie, geld, power, dames en zijn liefde voor oude horror movies en comics. Draakachtige zang op muziek die sterk is geinspireerd door the Beatles, en zelfs Walt Disney. Cher, Janis Ian, Bob Seger, Joe Perry, Jeff Baxter, ze zijn allemaal van de partij.

Opgenomen in Oxford, klassieke muzikanten, en draken van nummers. Mooi toch?

Van de prima opener 'Radioactive', via 'fillers' en 'stinkers' tot aan... WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH!!!!!!! Dat laatste nummer, die Disney-kraker, dat kinderkoor, die... Wat een rotplaat!!!

Ik blijf het een ijzersterke plaat vinden met veel afwisseling.

avatar van Von Helsing
De vrouw van Ed Bundy (Married With Children) doet ook nog mee op deze plaat, die een lijst aan gastartiesten heeft. De plaat is opgenomen in Oxford en soms vind ik het een draak van een plaat en soms de meest geniale ooit gemaakt. Ik weet na 30 jaar nog steeds niet of het nu goed is of juist niet.

Dus het zal wel geniaal zijn!

avatar van iggy
1,5
Dit betekende voor mij zo'n beetje de downfall van onze gesminkte boefjes. Ik was kiss fan rond 76 alive 1 was mijn eerste lp. En daarna volgde nog 3 prima studio lp's voor kiss niveau dan toch. Maar kiss solo? what the hell was er mis in het kiss kamp(veel dus) Ik heb ze alle 4 blindelings gekocht. En die van simmons is een enorme tegenvaller(van p.criss is nog erger) Pffff wat een waardeloze plaat. Hij zingt ook nog vals ook when you wish upon a star!!!!! Nee armoede troef niet kopen die hap. Maar het werd nog erger luister maar eens naar unmasked of naar de elder. Rond unmasked ben ik er maar mee opgehouden. Wel nog naar leiden geweest in 1980 maar ook daar was het al duidelijk dat het niet snel beter zou worden. Nee maiden stal de show(voorprogramma) hoewel ik dat eerst niet wilde toe geven. Tja je bent een fan of je bent er geen ha. Later hebben de boefjes zich enigzins hersteld hoewel peter.c er totaal niets van bakte tijdens hun come back. Jezus wat een slechte drummer

Iggy/diver

avatar van Sinnerman
Wat er bij mij aan mankeert is dat de meeste songs wel lekker beginnen, veelbelovend soms, maar bij de refreinen verzanden in... ja... beetje zeikerig...

Positieve uitschieters:
- Radioactive
- See You Tonite
- Living In Sin

Glijer:
- When You Wish (this song was over..)

avatar van Madjack71
Man of 1,000 Faces....mooi nummer en zo staan er nog wel een paar meer op, samen met nog een aantal typische Simmons rockers als idd. Radioactive en Livin in Sin.

avatar van Rinus
Er staan hier een paar aardige nummers op, die echter nergens het niveau evenaren van het normale Kiss materiaal, ondanks de keur aan "helpers" op dit album.. Openingsnummer Radioactive is eigenlijk nog het beste van het album.

avatar van michelweber
See you tonite had van The Beatles kunnen zijn, prachtig!

avatar van Casino Boogie
Heb em dan ook op CD, puur om de 4 albums compleet te hebben. Maar wat is ie slecht. See you tonite springt eruit. De rest nog maar een keer luisteren.

avatar van Edwynn
1,0
Joop van den Ende zal er vast opgewonden van raken. Ik kan helemaal niets met deze ronduit zeikerige arrangementen. Radioactive is in de kern nog wel aardig maar die losgeslagen strijkers maken de boel aardig kapot. Leuk voor fans van Barry Manilow ofzo.

avatar van Thin Air!
Behalve de WK finale weinig hoogtepunten in 1978.

avatar van dutchtuga
See You Tonite redt dit album van een onvoldoende.

Gewoon een hele goede afwisselende plaat. De derde (na Van Halen I en Unmasked) die ik ooit kocht. Goede songs, dito arrangementen en goede 70s feel! Ik ben helemaal niet zo'n enorme Simmonsfan, maar deze plaat is met liefde en aandacht gemaakt.