KRS-One - I Got Next (1997)

Label: Jive

1. 1st Quarter-The Commentary (0:18)
  2. 2nd Quarter-Free Throws (2:16)
  3. The MC (3:05)
  4. I Got Next / Neva Hadda Gun (4:11)
  5. Heartbeat (3:07)

met Angie Martinez en Redman

6. Step into a World (Rapture's Delight) (4:50)
  7. A Friend (4:13)
  8. H.I.P.H.O.P. (2:11)

met Thor-El

9. Halftime (0:40)
  10. 3rd Quarter-The Commentary (0:17)
  11. Klassicks (0:59)
  12. Blowe (2:41)

met Redman

13. The Real Hip-Hop, Pt. 2 (3:06)

met Mic Vandalz

14. Come to da Party (2:10)

met Joe

15. Can't Stop, Won't Stop (3:59)
  16. Over Ya Head (2:17)
  17. Just to Prove a Point (3:45)
  18. 4th Quarter-Free Throws (1:46)
  19. Step into a World [Remix] (7:35)

met Puff Daddy

Berichten verplaatst naar KRS-One

avatar van MAS
MAS
brooklyn schreef:

En dan met Puff Daddy dit doen
Werkelijk zelden zo iets hypocriets meegemaakt in de muziekwereld

Inderdaad erg triest dat hij het op het eind van het album moet verzieken door met die kwal samen te werken.

avatar van gweah
Heel vreemd die tracks aan het einde, met Puff Daddy en ook die heavy metal shit voel ik niet.

Voor de rest: toch weer dope, de laatste eigenlijk van KRS die ik nog luister. Step Into A World blijft een classic en voor de rest vind ik het wel een dope, zomers block party sfeertje hebben. Ook de track met Angie Martinez vind ik wel te pruimen. De skits (zoals zo vaak) uit itunes/ipod/bb gehaald behalve "Klassicks", zo zie ik ze graag.

Dat zinnetje dat Niek al aanhaalde blijft bij mij ook altijd hangen, MC braggadocio in zijn meest elementaire vorm

Het allermooiste aan dit album vind ik dat het het eerste hiphop nummer bevat die ik ooit hoorde, Step Into A World.
Ik hoorde dit nummer via een vriend, en was meteen verkocht aan hiphop nu jaren later ben ik door blijven gaan met het luisteren van old skool hiphop en luistert hij tegenwoordig alleen nog naar de muziek van lil wayne, wiz khalifa etc..
Nooit ben ik een groot fan geweest van KRS maar ik wil hem op een bepaalde manier toch bedanken voor wat hij mij heeft gegeven, Hiphop!
Na al die jaren is dat het allermooiste uit mijn leven gebleken en dat meen ik diep uit mijn hart!

avatar van Shelter
PSG 1970 schreef:

Ik zou zeggen luister KRS One- KRS One ook ff...die is namelijk minstens zo goed zo niet beter.

avatar van KILLERBEE99
Leuk album, de tijd vliegt voorbij

avatar van Ernie
Redman rapt toch ook weer heerlijk op Heartbeat

avatar van Nr.4
Iets minder dan de voorgangers, maar wel sterke plaat met als uitschieters naar boven Step Into a World en The MC. Gruwelijke tracks. In tegenstelling tot een aantal hier kan ik die track met Angie Martinez best waarderen, de remix met Puffy en dat nummer met die gitaarshit vind ik twee grote missers.

avatar van Kos
Kos
Die remix heb ik zelfs nog nooig gehoord. Staat niet op mijn versie.

avatar van Nr.4
The MC! Blijft een knaller. Leuk om deze plaat weer eens te horen, draai toch eerder de twee voorgangers.

avatar van Nr.4
De opbouw naar The MC vind ik tof. Eigenlijk begint dit album geweldig tot en met A Friend. Daarna wordt het wat minder bijzonder, maar nog ok. Tot aan Just to prove a point, dat is waardeloos. De Step into a world remix blijft een vreemde afsluiter als je kijkt naar de hele rest van dit album qua inhoud.