M.O.P. - Warriorz (2000)

Label: Loud

1. Premier Intro (1:34)
  2. Welcome to Brownsville (3:59)

met Tephlon

3. Everyday (4:50)
  4. Ante Up (Robbing-Hoodz Theory) (4:08)

met Funkmaster Flex

5. Face Off 2k1 (4:06)
  6. Warriorz (4:43)
  7. G Building (3:36)
  8. Old Timerz (3:50)
  9. On the Front Line (3:06)
  10. Nig-Gotiate (2:26)
  11. Follow Instructions (5:03)
  12. Calm Down (3:39)
  13. Power (4:30)
  14. Home Sweet Home (3:58)

met Lord Have Mercy

15. Background Niggaz (3:54)
  16. Cold as Ice (4:04)
  17. Operation Lockdown (4:05)
  18. Roll Call (4:03)
  19. Foundation (3:42)
avatar van Jordy
Jordy (admin)
Echt fantastische productie van Primo, maar MOP blijft helaas een verzameling geschreeuw waar ik met moeite een volledig album van kan luisteren. Puur voor de productie toch een 3,5

avatar van Word_Play
Geweldig album. Lekker al je agressie kwijtraken.

eazyfan
liedjes als Welcome to Brownsville,Ante Up (Robbing-Hoodz Theory),Everyday,... zijn echt goed ik vind dit het beste M.O.P.-album.

egt wel een klassieker

eazyfan
man wat een gave CD egt iedere cent waard die je koopt
alleen de trax na Cold As Ice steken tegen

Marcel²
Een hoop geschreeuw dit Cold As Ice is wel gaaf.

Marcel Jongeneel schreef:
Een hoop geschreeuw dit Cold As Ice is wel gaaf.

met die track en Ante Up braken ze egt door Ante Up is ook wel best vet.

Warriorz en Welcome to Brownsville zijn ook best goed op deze

eazyfan
ik nam dit magistrale album opnieuw om te luisteren.
prachtig album.kan ik je zeggen een paar trax waren dom
maar andere trax als Ante Up (Robbing-Hoodz Theory),Cold as Ice,Welcome to Brownsville,Warriorz,Calm Down(zeer goed).de rest was wel goed behalve op een paar gevallen dan.deze legendes uit Brownsville zijn net zoals Mobb Deep niet egt commercieel (totdat ze allebei bij G-Unit joinden).en tog zeer goed

cold as ice en ante up doen het goed op de dansvloer. het hele album is wel oke.

Ante up draai ik altijd(hard) als ik agressief ben. Even een paar minuten door de kamer stuiteren en ik ben weer rustig. Het is ook de enige plaat waar Funkmaster Flex iets toevoegd ipv irriteert..

avatar van tritri
Primo is toch wel de man hoor!

avatar van MJ_DA_MAN
Toch wel ja?

avatar van FunkyMonk
Yup! En Face Off is zelfs 1 van Premo's favoriete beatjes.

Dit is cker wel het beste album van M.O.P maar als je zegt dat het alleen maar een hoop geschreeuw is ben een freakin mongool gast.
Dit is street knowledge
Ze zeiden niet voor nix "Fake niggas step the fuck back this is not for you!" dus blijf er vanaf
face off 2k1 is echt 1 van de meest gevoelige hiphop rhymes die ik ooit heb gehoord. no doubt

Eens met bovenstaand commentaar.Als je uit de getto komt zing je niet liefelijk over bloemetjes en bijtjes...Als je het als een hoop geschreeuw ziet begrijp jij niks van de muziek en het straat leven.

nummers als 4, 7, 8 en 16 maken dit album een classic. Beste MOP album, met leuke producties van premier

avatar van Rene1979
Deze cd is echt geweldig! die stemmen van die gasten, zijn echt lekker weg te luisteren als je in de bui bent.

Corpse Molestor
Zeer goede agressieve plaat van M.O.P. Keiharde gangster rap uit de straten van Brooklyn.

Mezelf
MJ_DA_MAN schreef:
Toch wel ja?

Heb je ook nog wat zinnigs te melden? Want zo'n opmerking raakt natuurlijk kant noch wal en voegt niks toe aan deze discussiepagina.

Geef bijvoorbeeld een cijfer of geef je mening over een deel van dit album of de hele cd.

Of heb je het nog niet geluisterd? Zou ik zeker doen, want staan een paar leuk nummers op. Vooral Cold As Ice vind ik erg lekker klinken. De teksten zijn weer niet echt heel sterk, maargoed zoals al gezegd door anderen voor mij, de beats maken een hoop goed.

avatar van MJ_DA_MAN
Kom op jongen, dat bericht dateert uit 2006 .

Ken deze plaat niet (anders had ik wel gestemd), maar ga deze plaat nog wel ooit proberen ondanks dat Firing Squad wat tegenviel (bevat wel twee topnummers).

Mezelf
Wat zegt die datum nou, ik vind het gewoon een onzinnig bericht. Daar mag ik mijn mening over geven. Wil je dat niet, dan moet je niet posten.

Ik heb juist Firing Squad niet geluisterd, maar aangezien jij zegt dat er 2 topnummers opstaan, ga ik binnenkort die eens aandachtig beluisteren. Ben benieuwd.

avatar van Boris91
Cold as Ice draai ik de afgelopen paar dagen grijs, ben daarom verder ook wel benieuwd naar dit album, maar de ervaring leert mij dat M.O.P. albums als geheel vaak niet zo hoog scoren. Ante Up ken ik wel, heerlijke banger.

FightForMore
Toch nog maar eens aanschaffen.

avatar van midnight boom
Ante Up is een fantastisch nummer

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Af en toe echt genieten. Als je Antony and the Johnsons of Sigur Ros even niet kunt zien of luchten. Old skool klassiekertje.

avatar van Kos
Kos
LOL! Dit is idd wel het andere uiterste ja.

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Jij gaat in je 5-sterrenlijst ook van Bjork naar Mobb Deep. Haha, inderdaad grote verschillen. Ik was eerder puur van de hiphop, tot ik andere genres ontdekte zoals electronic, avant-garde, klassiek en bijvoorbeeld ambient en triphop.

avatar van Angelo
This has always been the real shit, zo horen we in ‘Premier intro’. Met zo’n uitspraak verwacht je dat je een goed album voorgeschoteld krijgt, en tja, dat krijg je ook. ’Warrioz’ is een album die barst van de energie, de heren Billy Danze en Lil’ Fame (ofwel M.O.P.) hadden er duidelijk zin in tijdens de opnames. Volgens mij is deze groep nooit écht doorgebroken, al staan er op deze plaat wel twee nummers die toch wel klassiekers te noemen zijn. Uiteraard doel ik op ‘Ante up’ en het nog iets betere ‘Cold as ice’. Beide nummers werden overigens top 10 hits in Engeland.
Behalve die twee nummers zijn er meer goede tracks te vinden. Zo hebben alle nummers eigenlijk wel wat. De rauwe en ongepolijste hardcore sound die dit album uitademt, zorgt voor ruim een uur luisterplezier. Een coherende sfeer maar met voldoende geboden afwisseling, maakt ook dit weer een geslaagde M.O.P. album. Het leuke aan dit duo is dat ze op hun eerste paar albums steeds weer hetzelfde doen, maar nooit hetzelfde klinken. Waar dat aan ligt kan ik niet verwoorden, maar dat ze geweldige samples gebruiken zal daar allicht aan bijdragen. Op dit album zijn die er dan ook volop aanwezig. Sly & The Family Stone, Eddie Kendricks, Foreigner, Billy Paul en Sam & Dave… slechts een greep uit de selectie. De mooiste gebruikte sample is echter ‘Design for living’ van Nona Hendryx (ex-Labelle) die verwerkt is in ‘Calm down’, haar stem als onderlaag klinkt echt vet in dat nummer! Echt waanzinnig lekkere productie, al kan dat van meerdere nummers gezegd worden.
De producties steken prima in elkaar. Het enige minpuntje wat ik kan bedenken bij dit album is dat het soms iets te veel geschreeuw bevat. Wat relaxte raps zijn op dit album meer dan welkom, en die komen hier dan ook niet aan bod. Positief punt is dat dit album -ondanks de tamelijk lange tracklist- niet halverwege inzakt. Het niveau van de eerste paar nummers in het begin is evenzo aanwezig in het midden en op het einde. Eigenlijk vind ik naar mate het album vordert ‘m alleen maar beter worden! Ik moet erbij zeggen dat ik dit album dan ook niet heel vaak beluister, maar als ik ‘Warriorz’ weer eens opzet, kan ik er altijd weer met veel plezier naar luisteren. Kort gezegd: een ruime voldoende dus.

avatar van Nr.4
Deze zo vaak gedraaid, was m'n oppep muziek voor het sporten altijd in die tijd haha. Lekker agressieve M.O.P. plaat met meestal keiharde beats.

avatar van gweah
Dit is toch eigenlijk wel een heel vet album. Vroeger zette ik hem vaak halverwege uit, er zitten wel een paar tracks tussen die ik echt niet voor mijn plezier luister. En bij M.O.P. is het dan al snel lawaai, of geschreeuw, zoals hierboven al vaker genoemd.

Als ik me focus op de tracks die ik WEL heel goed vind, en dat is echt het merendeel, dan is dit een hardcore hip hop klassieker

De opening is ongelukkig wat mij betreft: Welcome to Brownsville is solide maar niet de perfecte opener, en ik ben geen fan van Tephlon. Everyday is een niet eens zo'n heel slecht probeersel met R&B groep Product G&B, maar het werkt toch helemaal niet wat mij betreft

.Ante Up hoeven we het niet over te hebben zou je zeggen, overduidelijke classic, maar als we dat toch doen, dan is het wel een van de meest iconische hardcore hip hop tracks allertijden. Gebruikt in films, youtube filmpjes, is er 1 andere track die zo sterk dat gevoel oproept als bij die vader in die auto, die zodra de track gaat draaien zijn zoontje door elkaar rammelt en in de houdgreep neemt etc? Ik ken niet 1 andere hip hop track die de adrenaline levels zo door het plafond laat schieten.

Cold As Ice is eigenlijk ook beter dan ik mij herinnerde. De sample keuze is natuurlijk een beetje cheesy, maar het werkt. En Lil' Fame laat de beats hard genoeg dreunen om er een echte M.O.P. banger van te maken.

De overige tracks was ik een beetje vergeten. In het midden staat een ijzersterk rijtje, vanaf track nummer 5 blijft het niveau heel hoog. Face Off heeft een beatswitch, twee geweldige beats, de titeltrack is een banger pur sang, Old Timerz raakt precies de goede snaar en zorgt voor afwisseling in het album. Dan volgen er weer paar Premier bangers waarbij Follow Instructions er wel uitspringt, en Nig-gotiate lijkt een beetje M.O.P. met een knipoog, met guitige blazertjes. Calm Down is de volgende track die voor rust en afwisseling zorgt (letterlijk de titel), een prachtig gebruikte sample zorgt van een de hoogtepunten wat mij betreft.

Daarna zakt het weer wat in, maar de afsluiters Roll Call en Foundation zijn twee fantastische kersen op de taart.

M.O.P. is natuurlijk een beetje een raceauto met maar 1 versnelling, en daarom is het des te knapper als je zo'n album neer kunt zetten, wat weliswaar niet over de hele lengte kan boeien, maar dan toch in ieder geval over driekwart van de tracks.

avatar van Willemsb
Fijn dat ik dit plaatje eindelijk op de kop heb getikt. Producties zijn plezierig en die twee rauwdauwers mogen er ook zijn.