KRS-One - KRS-One (1995)

Label: Jive

1. Rappaz R.N. Dainja (5:58)
  2. De Automatic (4:25)

met Fat Joe

3. MC's Act Like They Don't Know (4:55)
  4. Ah Yeah (3:50)
  5. R.E.A.L.I.T.Y. (4:17)
  6. Free Mumia (4:08)

met Channel Live

7. Hold (5:55)
  8. Wannabemceez (4:21)

met Mad Lion

9. Represent the Real Hip Hop (4:38)

met Das EFX

10. The Truth (3:46)
  11. Build Ya Skillz (4:41)

met Busta Rhymes

12. Out for Fame (4:51)
  13. Squash All Beef (5:04)
  14. Health, Wealth, Self (5:00)
avatar van Jordy
Paar geweldige nummers natuurlijk, Rappaz R N Dainja en MC's Act Like They Don't Know bv.

idd. Dankzij krs-one weet ik wat echte hip-hop is, mijn volle waardering.

avatar van Kos
Kos
Luister liever BDP

KRS-One is voor mij de beste. Heb trouwens maar 1 album maar heel veel losse nummers en ben te lui om naar de stad te fietsen

avatar van Jeanicious
Ik vind Hold zo'n goeie track. Hoe kun je zoveel mogelijk variëren op één woordje.

eazyfan
ook een zeer goed KRS-album,paar zeer goeie gastartiesten enzo maar ik vind Return Of The Boombap wel een stuk beter,deze krijgt van me ook een 4.5*.paar goeie uitschieters.

avatar van thomzi50
MC's Act Like They Don't Know blijft geweldig, KRS is een goeie mc mar toch iets te veel niet speciale tracks. Voorlopig ruime 3.5*

4/5 goed album

avatar van Cath
Vet album! Heb er lang tegen aan gehikt maar toen ik het in het geheel een paar keer gehoord heb was ik meteen verliefd. Zijn stem is heel apart, maar niet irritant. Hij rapt best agresief, maar toch wordt je er niet depressief of sacharijnig van, juist een positieve vibe. 4.5 sterren!!

avatar van P Jay
Geniale battle-raps waarmee hij alle sucker MC's gewoon afmaakt!

MC's act like they don't know is...is... ppff als een orgasme

Erg goede collabo's met Das EFX & Channel Live!
Krs bleef het maar doen! Mijn favoriete all-round MC!

avatar van Zjapp
Oh my god! Dit is echt een onvervalste classic. Heb sinds vandaag het album origineel in m'n bezit en heb nog niets anders gedaan dan genoten van dit meesterwerk ! Alles klinkt zo rauw! KRS flowt als nooit tevoren over beats die hem op het lijf zijn geschreven. Dikke pluim voor de productie ook! Toen ik voor het eerst in aanraking kwam met Krs One vond ik Kris' stem nogal irritant, maar daar denk ik nu volledig anders over. Deze kerel geeft gewoon alles wat ie in zich heeft om de echte rap levende te houden. Enige nummer dat me niet echt ligt (qua productie dan) is Rappaz R N Dainja, maar tekstueel is dit nummer dan weer wel erg subliem. Favoriete nummers: Mc's act like they don't know(ofcourse), Free Mumia (mede dankzij een schitterende bijdrage van Channel Live!),Wannabemceez en Ah Yeah! 5* no doubt en regelrecht m'n top 10 in!

een van mijn lievelingsalbums uit die tijd, heel eigen sound. oprecht en intens. eindeloze fantasie en woordenschat. zo fijn om te luisteren, geen skips gewoon de hele cd genieten, ook als je hem weer een tijdje niet gehoord hebt.

wel irritant tussengelul waarin verschillende mensen een keer of dertig vertellen hoe fantastisch hij is.

avatar van MJ_DA_MAN
Nou, wát een tegenvaller de eerste paar keer . KRS klinkt vaak te geforceerd, de beats zijn vaak te saai en idd, verschrikkelijk irritant ''gepropz'' van mensen de helft van de tijd na een nummer. Nee, hopelijk wordt ie een stuk beter na nog een paar luisterbeurten, anders wordt het voor mij persoonlijk een gigantische teleurstelling. 3 sterretjes tot nu toe.

avatar van FunkyMonk
Ik kan het album in zn geheel ookniet diggen.

avatar van P Jay
MJ_DA_MAN schreef:

Ik begrijp het niet echt goed... ik vind dit een fantastisch album... maar ja: misschien groeit hij nog bij jou...

avatar van Cath
Ik vind het ook een geweldige cd! Ja dat gelul van die gappies erdoorheen is wel irritant, maar er staan echt heerlijke nummers op:) Favoriete nummers, Mc's Act Like They Dont Know (DIE BEAT!), Squash All Beef, Ah Yeah. Ik denk wel dat dit album je een beetje moet liggen want zijn stem is wel enigzins apart.

EPMD
echt een goede opvolger van return of the boom bap... weer ijzersterke lyrics en flow van KRS ONE en goede beats va o.a. Premier!!! heb em gelijk besteld:)

avatar van rien
Ik had dit album eens gekocht toen ik 14 was ofzo, heb hem toen grijs gedraait en ben het kwijt geraakt.

Nu heb ik het 2 dagen geleden weer aangeschaft en weer helemaal beluisterd, net zo geniaal hoor maar.....
Bijv. het nummer 'Free Mumia' met Channel Live klinkt anders dan eerst, dit weet ik vrijwel 100% zeker, het begin is anders gesproken en de lyrics zijn anders.

Weet iemand of er destijds 2 uitgaves zijn geweest van dit album??

Harco
Misschien heb jij ooit Mad Izm van Channel Live met KRS-One geluisterd?

avatar van rien
Nee man, geloof mij ik heb de cd's allebij gehad en ze zagen er allebij precies hetzelfde uit op 1 dingetje na.... Aan het boekje zat een soort van blaadje wat je in kunt vullen en op kan sturen ofzo, mss merchandise.
Maar die nummers zijn kwa beats precies hetzelfde maar de lyrics zijn anders.

In het begin hoor "Now it's for the people.. Free Mumia, Channel Live" en dan word er nog wat gezegd, maar op mijn vorige cd begon vrijwel gelijk de beat.
Mijn maatje zei dat het misschien zou kunnen wezen dat ik een U.S.A uitgave heb en dat deze anders is (meer politiek gericht).

Ook betaalde ik voor deze 26 euro en voor die andere destijds 25 gulden.

Dus ik vroeg me af of iemand daar iets van wist

avatar van Zjapp
Vindt het wel raar dat niemand hier Ah Yeah als favoriet heeft gekozen(dan maar ff zelf gekozen ten nadele van Free Mumia), vind ik een erg vermakelijk nummer.

avatar van Shelter
classic! KRS one is qua teksten de meester, heeft zijn eigen flow en die beats zijn standaard dope. Die flow heb ik een haat-liefde verhouding mee, want het kan vervelen na een tijdje.
Favo tracks op dit album:
mc's act like they dont know, REALITY, free mumia, represent the real hiphop..

Improvision
rien schreef:

Weet iemand of er destijds 2 uitgaves zijn geweest van dit album??

Ik had eerst de MC's act like They don't know apart gedownt, en nu heb ik het hele album. En de twee tracks verschillen idd een beetje. In de ene begint de beat meteen met een piano, in de andere alleen met claps. Hier en daar is er ook een woord anders. En de track die ik eerst had eindigt meteen na de zin "MC's act like they don't know", en op het album gaat de beat nog verder.

avatar van waxs
Eigenlijk zijn alle Primo tracks de absolute hoogtepunten van dit album.

avatar van ewalk
MC's act like they don't know!!!!! WOOOW wat een beat en wat een lyrics! Als ik die instrumental hoor wil ik gelijk rappen!!! Bo, bo!

Een van de sterkste albums van KRS!

avatar van waxs
Voorlopig hou ik het op een hele dikke 4, maar wellicht dat daar ooit nog ofwel positieve, ofwel negatieve verandering in komt.

master dit was het eerste album wat ik een keer in een winkel vond helemaal kapot geluister the truth heeft eght een master lyric heeft met egt aan het denken zetten over geloven enz

avatar van Reijersen
Niet mijn KRS-One album. Wat me vooral tegenvalt zijn die collabo's. Fat Joe en Busta Rhymes, bijvoorbeeld, voegen erg weinig toe aan KRS waardoor deze nummers erg naar beneden worden gehaald. De nummers zonder collabo's zijn nog het beste te versmaden.

3 sterren.

deze man heeft toch wel een indrukwekkende cv hoor.