Mindfunk - Mindfunk (1991)

Label: Epic

1. Sugar Ain't So Sweet (4:44)
  2. Ride & Drive (3:45)
  3. Bring It On (4:54)
  4. Big House Burning (4:29)
  5. Fire (6:36)
  6. Blood Runs Red (4:05)
  7. Sister Blue (6:00)
  8. Woke Up This Morning (5:15)
  9. Innocence (4:04)
  10. Touch You (4:42)
avatar van C J
C J
Lekker plaatje dit,beetje metal gemixt met rock werkt wel voor mij.
Goede zang maakt het af.Zanger Pat Dubar eerder in de hardcore straight edge band' Uniform Choice' ook niet mis trouwens.
Hitje Big House Burning springt er uit,ken ik nog van Mtv's Headbangers Ball,toen Mtv nog leuk was. de rest van de songs is ook prima,mooi album.

avatar van james_cameron
Verdienstelijk debuut, dat een energieke mix laat horen van funk, rock en metal. Lekkere songs, vooral aan het begin van de plaat. Tegen het einde wordt het allemaal wel wat minder, maar al met al nog steeds een aardig album. De uitstekende zanger is een groot pluspunt. Met het succes van de band wilde het helaas niet erg vlotten, waardoor de band al snel werd gedumpt door hun platenlabel. Het volgende album, toepasselijk 'Dropped' getiteld, is echter nog een flink stuk beter.

Toch had Mindfunk met hun eerste een vrij unieke sound te pakken james_cameron die ook nog eens heel passioneel klonk.

Met Dropped sloot het geluid toch meer aan bij de grunge. Wel goed, maar minder origineel mi