Mindfunk - Dropped (1993)

Label: Music for Nations

1. Goddess (5:17)
  2. Closer (5:31)
  3. Drowning (6:31)
  4. In the Way Eye (5:40)
  5. Zootiehead (4:13)
  6. Wisteria (7:02)
  7. Mama, Moses and Me (4:31)
  8. 11 Ton Butterfly (6:29)
  9. Hogwallow (4:58)
  10. Billygoat (5:16)
  11. Hollow (8:37)
avatar van james_cameron
Uitstekend tweede album, waarop de band haar ideale geluid heeft gevonden. Het doet wel wat denken aan Soundgarden (niet geheel toevallig destijds ook geproduceerd door Terry Date), maar door de compleet andere zang klinkt Mindfunk toch wel vrij origineel en uniek. Sterke songs, met veel dynamiek en afwisseling. Helaas ging het hierna behoorlijk fout met het logge en saaie derde album, dat tevens het einde van de band betekende.

avatar van milesdavisjr
Destijds een wat vreemd album en dat intrigeerde mij ook wel. Pat Dunbar heeft een lekkere stem en de nummers zitten ook stuk voor stuk goed in elkaar. De band had echter nog wel wat invloeden van het debuut kunnen laten doorsijpelen op deze opvolger. De schijf staat vol met nummers die stuk voor stuk te lang duren. Na een half uur houdt ik het wel voor gezien. De eerste twee nummers Goddess en Closer zijn echter topnummers. Desalniettemin blijft het wel een intrigerend plaatje, vol met leuke details en lekkere tempowisselingen.