Immortal Technique - Revolutionary Volume 2 (2003)

Label: Viper

1. Revolutionary Intro (0:14)
  2. The Point of No Return (4:03)
  3. Peruvian Cocaine (4:50)

met Diabolic, C-Rayz Walz, Pumpkinhead, Tonedeff, Loucipher en Poison Pen

4. Harlem Streets (3:54)
  5. Obnoxious (4:51)
  6. The Message & the Money (3:57)
  7. Industrial Revolution (3:40)

met Roc Raida

8. Crossing the Boundary (4:49)
  9. Sierra Maestra (0:49)
  10. The 4th Branch (5:20)
  11. Internally Bleeding (2:47)
  12. Homeland and Hip Hop (2:46)

met Mumia Abu Jamal

13. The Cause of Death (5:55)
  14. Freedom of Speech (3:00)
  15. Leaving the Past (4:30)
  16. Truth's Razors (0:21)
  17. You Never Know (7:50)

met Jean Grae

18. One [Remix] (4:36)

met Akir

Ik heb wat video's gezien en ik zal niet ontkennen dat ze skills hebben, toch blijf ik erbij dat ik betere rappers ken. Ik voel me niet erg aangesproken door hem, het is het advies dat tupac aan biggie gaf waardoor biggie zijn wereld groter werd en niet bekrompen bleef. ik heb er niks tegen, ik vind ze alleen niet beter als bv. big. Voor underground hebben ze inderdaad goede skills.

avatar van pascal83
C Changes schreef:

Ze? Immortal Technique is 1 rapper, waar zie jij de rest?

Ik heb wat video's gezien

Ik neem aan dat video's van optredens bedoelt, want Tech heeft geen clips (althans, geen offciële).

Pelvin
Echt een supervet album. Naar mijn mening de beste rapper ooit maar je moet er van houden. ik kan er ook niet te vaak naar luisteren want dit soort rap is 'zware kost'. bijna alle nummers zijn goed maar vooral 'you never know' is toch mijn favouriet (meesterlijk gerapt)

avatar van Cath
Ze treden binnekort op in melkweg voor liefhebbers.

Ze?

Relax
Ik ga naar de 5, ik heb de tekst nu beter beluisterd en vooral de beats.
Prachtig.

Nog meer mensen naar de melkweg geweest woensdag?

Straight Fire, Viva La Revolucion

avatar van pascal83
Lyrical_Lunatics schreef:
Nog meer mensen naar de melkweg geweest woensdag?

Straight Fire, Viva La Revolucion

Absoluut. Ik stond vooraan en ving nog zijn mislukte 'stage dive' half op.

Behoort tot een van de live optredens die ik heb gezien. Wat een brok energie en agressie op het podium.

eazyfan
geweldig album,ik had em 4 keer moeten downloaden omdat ik steeds de code niet wist en bij de 4zip had ik dan geluk,zeer dope.zeer goeie teksten met goeie beats.
4.5* en een plaats in mijn top10,ben blij dat ik hem gehoord heb,politiek zeer hard en beter dan Public Enemy!!de skills zijn er 100% met geweldige beats.

Industrial revolution verbaasde me van zijn skills en inhoud

One [Remix]
met Akir ... akir heeft laatst ook een album gedropt.... volgens mij best een aardige mc... die moeten we es gaan checken http://www.boom-bap.com/?rev_lp_id=733
met features van Immortal..

immortal technique laat niet de eerste de beste op zijn cd featuren... lijkt me zo... ik moet dit album nodig gaan luisteren

eazyfan
ik heb dit album nu al zo 100 keer geluistert,zeer goed album,4.5* verdiend deze zeker,me favoriete tracks blijven toch Peruvian Cocaine en You Never Know (beste storytelling ooit!!)alhoewel The Cause Of Death ook zeer goed is.zeer goede teksten gecombineerd met geweldige beats,een van de beste hiphopalbums ooit .The Message And The Money vind ik de beste skit ooit.grote dank aan MJ_DA_MAN voor het aanraden,deze staat ook meteen op mijn 2de plaats,ik ga proberen om deze te kopen alhoewel hij moeilijk te vinden is.Immortal Technique is toch een van me favoriete MC's ooit.hoe hij hier serieus de schijt aan Bush en Amerika heeft vind ik geweldig en dat verdiend ook zeer veel respect vind ik.

Beats zijn beter en geperfectioneerd in vgl met VI en hij blijft toch een erg uitzonderlijke maar vooral talentvolle latino mc die hevig van keer gaat tegen heel Amerika , misschien gaat hij er soms wat over maar het zijn vooral z'n storytell-tracks die hem onsterfelijk maken. You never know

avatar van Niek
Heb hem gedownload, ga hem zeker kopen! Maar wil iemand me vertellen wie de productie van dit album verzorgd?? Alvast bedant..

avatar van Niek
Dit album loopt over van het zelfmedelijden, om gek van te worden... Wie kent het karakter van Ludacris in Crash?? Zo rapt deze man, erg vervelend. (Productie is overigens wel goed). Verder rapt hij erg veel in AABB-rijmschema's. Hij denkt dat de hele wereld het verkeerd ziet en hij de enige is die het snapt, en dat wil ie laten horen ook! Alles gaat erover hoe ******-up de VS wel niet is. Dit beargumenteerd ie met feiten, waarvan ik denk, hoe weet je dat?? Pas nummer 17 gaat ergens anders over, hoewel dat nummer wel weer in zelfmedelijden eindigt...

eazyfan
een 5de plaats voor dit album vind ik echt oneerlijk,dit is een van de beste hiphopCd's ooit en dan zo laag .

eazyfan
ik ga denk ik voor de 5* voor dit album .normaal gaf ik dat alleen voor me nummer 1 maar deze verdiend dat 100% ;mensen die hier lager dan 3* stemmen vind ik echt jammer want dit album is geweldig .niemand schrijft zo teksten als Immortal Technique,The Cause Of Death vind ik de beste van dit album,de 2 laatste tracks zijn zeer mooie afsluiters,You Never Know: beste storytelling ooit.nog nooit zoiets moois gehoord,One (Remix) is tekstueel een van de beste op dit album,raar dat niet veel mensen die hier kiezen als favo.nummer 3 op de hiphoplijst vind ik al veel beter .ik hoop dat deze kerel nog veel albums dropt die vet zijn en hopen dat de FBI ofzo hem niet omlegt,

avatar van Niek
Ik vind dit een alleraardigst album maar 'niemand schrijft zo teksten als Immortal Technique'? Niemand schrijft zulke irritánte teksten als IT! Ik val misschien in herhaling (zie 3 naar beneden) maar: wat een zielenpoot! Hij doet niets anders dan zeiken en schelden op de VS! Ik begon aan het einde van dit album zelfs een beetje kwaad te worden... En Easyfan: beste storytelling ooit?? Kom op, je doet alsof dit een van de grootste rappers ooit is. Doen we opeens alsof Biggie, Pac, Nas (vertelt een verhaal achterstevoren), JayZ, Mobb Deep, Eminem, Common, Rebel INS (zeker betere storyteller!) en (vooruit dan maar) Eazy-E nooit bestaan hebben?? Dit album is een goede prestatie van een relatief onbekende rapper, maar niet meer dan dat. De beats missen iets (X-factor?) wat ik niet goed kan uitleggen maar ze hebben geen lange houdbaarheidsdatum en de man zelf rapt (naast de ergelijke teksten) met een weliswaar vette en grove stem maar zonder enige afwisseling. Alles in 1 tempo en even agressief, al is You Never Know een positieve uitzondering. 3,5* en niet meer..

Niek schreef:

Dit album is juist alles wit hiphop is. Enorm aggresieve, maatschappij-kritische raps, gebracht door een man met een enorme passie en een heerlijke flow. Goede complexe rijmschema's met ook nog eens goede punchlines.

avatar van MJ_DA_MAN
En Peruvian Cocaine een van de beste nummers van de afgelopen jaren. Tekst is daar al goed genoeg voor maar de beat is ook zeer goed.

avatar van BoordAppel
Vooral met die heerlijke Tonedeff lines :

Honey I'm home, nevermind why our bank account's suddenly grown
It's funny, we're so out of this debt from this money we owe
Woulda ya...mind if I told you I had two governments overthrown
To keep our son enrolled in a private school, and to keep ya tummy swollen
C'mon, our fuckin' home was built on the foundation of bloody throats
The hungry stolen of they souls, of course this country's runnin' coke
I took a stunted oath to hush the one's who know
But CIA conducts the flow of these young hustlers who lust for dough

De beste man heeft echt een geniale flow.

avatar van MJ_DA_MAN
Jup, ook mijn favoriete deel uit het nummer

Conway Twitty schreef:

Ik ben het er niet mee eens dat echte hiphop agressief en maatschappij-kritisch moet zijn. Dat laatste vind ik wel een groot pluspunt, mits de rapper redelijk blijft. IT is dat niet. Álles staat in het teken van: Hoe maak ik de VS zo zwart mogelijk. dat is niet kritisch, dat is praten met oogkleppen op.. Passie kan ik niet ontkennen, hij geloof zowaar ook nog wat hij zegt en hij gaat er ook echt voor. Die heerlijke flow kan ik niet inkomen, het is een goede tot prima rapper maar zeker niet noemenswaardig als je het over toprappers gaat hebben; hij blinkt nergens in uit. Die complexe rijmschema's kan ik niet ontdekken, veel AABB en anders zoveel mogelijk A en als het moet naar B. Jammer vind ik ook dat er geen leuke gevatte vergelijkingen inzitten. Het album is té serieus, té zwaar. Waarom niet een luchtig nummer ertussen, een feelgood-nummer? Waarom steeds hetzelfde zeggen met andere woorden??? Het sterke aan hiphop is dat je het overal over kan hebben, je kan al je gedachtegangen ten gehore brengen, dát vind ik hetgene wat hiphop zo goed maakt. Mensen vertellen wat je vind van God, je adidasjes, je skypager, het straatleven, je moeder enz. Een album met wat afwisseling maakt voor mij een album goed. Ben ik daar dan de enige in??

Ik wil graag respons...

avatar van Kos
Kos
Ik ben het er niet mee eens .
En die quote van Boordappel is inderdaad geweldig, zaols de hele track.

Niek schreef:

Is niet zo, ik quote:

I love the country I live in
but I hate the people in charge

avatar van Conway Twitty
En als we toch aan het quoten zijn : HET kippenvelmoment van deze cd aan het eind van You Never Know waar je een vrouw mee hoort praten.

"Nobody loves you more than me carino" is what the letter said

"By the time you get to read this, I'll probably be dead
But when you left in '97 a part of me went to Heaven
I thank God at least I got to know what love really was
But it hurt me, to see what true love really does
'Cause even though we never made love, you were all that there was
It was because I loved you so much that I had to make you leave
You made me doubt the way I thought, you made me want to believe
And then I slipped up, and I let you get close to me
It was hard to not be openly when people spoke to me
This was not the way I thought my life was supposed to be
Baby don't you see, I had a blood transfusion that left me with HIV
Hoped the end exists for me since late in 1993
I died a virgin, I wish I could've given myself to you
I cried in the hospital because there was no one else but you
Promise that you'll meet me in paradise inevitably
No matter what, I'll keep your love forever with me"

Conway Twitty schreef:

Is niet zo, ik quote:

I love the country I live in
but I hate the people in charge

Ik herformuleer mezelf: Hoe maak ik de regering van de VS zo zwart mogelijk...

avatar van Kos
Kos
Ja, je moet gewoon je oogkleppen ophouden en bling-muziek maken. .

BoordAppel schreef:
Vooral met die heerlijke Tonedeff lines :

Honey I'm home, nevermind why our bank account's suddenly grown
It's funny, we're so out of this debt from this money we owe
Woulda ya...mind if I told you I had two governments overthrown
To keep our son enrolled in a private school, and to keep ya tummy swollen
C'mon, our fuckin' home was built on the foundation of bloody throats
The hungry stolen of they souls, of course this country's runnin' coke
I took a stunted oath to hush the one's who know
But CIA conducts the flow of these young hustlers who lust for dough

De beste man heeft echt een geniale flow.

dat vond ik het beste gedeelte op die track,zo geweldig!! ,dit album is echt zeer goed en ik vind I.T. een van de beste MC's ooit.zijn teksten zijn geweldig,en hij is zeker geen zielenpoot!!hij brengt de realtiteit in hiphop wat meer MC's zouden moeten doen,zijn teksten zijn van een zeer hoog niveau.en de producties heeft hij zelf gedaan dacht ik.maar is dit dezelfde rapper die ook dat gedeelte deed in Peruvain Cocaine??maar nu eventjes terug naar Immortal Technique,die kerel is momenteel toch de beste rapper die op de aarde rondloopt,en een van de beste ooit vind ik.

eazyfan
in Peruvian Cocaine speelt elke rapper ook een bepaalde rol in die cocainehandel:
*Immortal Technique - Worker
But the workload is too heavy to rise up in arms
And if I ran away, I know they'd probably murder my moms

*Pumpkinhead - Cocaine Field Boss
*Diabolic - Peruvian Leader
*Tonedeff - American Drug Distributor
*Poison Pen - Drug Dealer
*Loucipher - Undercover Police Officer
*C-Rayz Walz - Prison Inmate
die track is gewoon een meesterwerk