Steve Hackett - Genesis Revisited II: Selection (2013)

Label: Inside Out

1. Carpet Crawlers (5:12)

met Ray Wilson

2. 11th Earl of Mar (7:50)

met Nad Sylvan

3. The Lamia (7:47)

met Nik Kershaw

4. Dancing with the Moonlit Knight (8:16)

met Francis Dunnery

5. Entangled (6:33)

met Jakko Jakszyk

6. Shadow of the Hierophant (10:42)

met Amanda Lehmann

7. Can Utility and the Coastliners (5:49)

met Steven Wilson

8. Afterglow (4:08)

met John Wetton

9. Blood on the Rooftops (6:58)

met Gary O'Toole

avatar van IntoMusic
Beetje onzinnige release. Carpet Crawlers is als single uitgebracht en staat niet op het dubbelalbum Genesis Revisited II. Voor de rest is het dus een 'best of' van het gelijknamige album uit 2012.
Aangezien ik het album uit 2012 heb gedigitaliseerd, zet ik de single wel als extra track erbij. Overigens zal ik dit album als verzamelaar kenmerken, want hier is niet sprake van een splinternieuw album.

IntoMusic, dit zijn gewoon heerlijke nummers in een jasje gestoken die Steve hackettt heeft uitgezocht. Met andere musici klinken deze nummers nog steeds top.
Voor mij had Hackett altijd in Genesis moeten blijven de grote man achter het (oude) Genesis geluid.

avatar van IntoMusic
Neal, dank je en ben al jaren een fan van Hackett's muziek . Dit is een samenvatting van het album uit 2012. Dat album had ik natuurlijk al en vandaar dat ik dit album bestempel als 'beetje onzinnig', omdat alleen de eerste track nieuw is.
Als je dit geweldig vindt, zou ik toch echt kiezen voor het dubbelalbum van vorig jaar.

Je hbt helemaal gelijk IntoMusic. Ik zie nu pas dat dit een inderdaad OVERBODIGE release is.
Ik dacht even dat we het over de dubbelaar van vorig jaar hadden, maar alleen Carpet Crawlers is nieuw.

avatar van musician
Oei, dat is wel een hele commerciële zet van Hackett: zijn populaire dubbelaar van vorig jaar omgetoverd naar highlights met één nieuw nummer, de single Carpet crawlers.

Er zit niets anders op, dan dit nummer als mp3 te kopen (in mijn geval via Amazon.co.uk) en dan maar toe te voegen aan de dubbelaar uit 2012.

Want een highlights versie met nummers van Revisited II en maar één nieuw nummer is natuurlijk een beetje onzinnig om te kopen.

De dadendrang van Hackett om nog meer oud Genesis materiaal opnieuw uit te brengen zit er blijkbaar nog steeds in, dat is wel goed nieuws.
Maar dan moet hij eigenlijk niet op dit soort ideëen komen en wachten met het uitbrengen van deel 3 tot hij weer voldoende nummers heeft. Zo lust ik er anders nog wel een paar

avatar van musician
Toch maar gekocht, voor het singletje Carpet Crawlers.

Het blijft één van de mooiste nummers van Genesis, van The Lamb ook.
Wat ik er kort van hoor (de promo) is het ook prachtig opnieuw gedaan door Steve Hackett met dit keer vocalen van Ray Wilson.

Vooruit, het blijft een commerciële zet van Hackett, maar goed, hij moet ook z'n geld verdienen. En bovendien, hij verdient het ook gewoon, op basis van wat hij allemaal heeft gedaan en nog doet.

Misschien is het wel een buitengewoon handzame versie, die GR II met één cd.

Highlights samengesteld door wie precies? Het mooiste blijft natuurlijk je eigen favoriete één cd versie branden.

avatar van IntoMusic
Heb dit album (met dezelfde reden als musician) eergister toch ook maar besteld. Het mooie aan Carpet Crawl is dat ook het intro opnieuw is opgenomen. Iets dat Phil nooit heeft gedaan. Alleen blijft het jammer waarom hij dan niet het album van 2012 opnieuw heeft uitgebracht met een bonustrack. Dat is tegenwoordig meet regel dan uitzondering bij artiesten.

avatar van musician
Tja, het zou raar zijn als je het complete Revisited II 5***** zou geven en een selectie daaruit minder.

Dit album kent 1 nieuwe track, Carpet Crawlers, de rest zijn nummers van Revisted II. Ik hoorde vaag nog iets over nieuwe mixen maar dat zijn dingen die ik nooit (direct) kan ontdekken.

Carpet Crawlers wordt gezongen door Ray Wilson, de man die de vocalen voor het Genesis album ..Calling all Stations... heeft gedaan. Ben benieuwd of hij Hackett nog de groeten heeft overgebracht van Tony Banks en Michael Rutherford. Het zal wel niet.

Ik vind het op ....Calling all Stations... nog niet erg uit de verf komen, maar hier lijken de vocalen van Wilson in de verte inderdaad een beetje op die van Peter Gabriel.

Het is een dure extra aanschaf, een selectie van Revisted II plus dan Carpet Crawlers, maar ik gun het Steve Hackett eigenlijk wel een beetje.
Voor de rest wil ik hem graag adviseren voor Revisted III. Maar ik denk dat hij zelf ook een heel goed overzicht heeft welke nummers er nog opnieuw kunnen worden gedaan. Volgens mij is er nog voldoende voor een Revisted IV en V.

avatar van FrodoK
Voor mij klinkt Carpet Crawlers NET iets te gehaast hier. En dat is jammer, het mist daarin een stukje mysterie die de versie met PG wel heeft.

Overigens vind ik deze selectie zeker niet de beste die van de eerste Revisited II gemaakt kon worden.

musician schreef:

Ik zou niet weten waarom niet, want dit betreft een selectie en die kan minder uitvallen. Met FrodoK eens dat dit niet dé selectie is die ik ook zou maken. Neemt niet weg dat dit een goede verzamelaar is van dat ene album.

avatar van musician
Nou, als je 5***** sterren aan een album geeft, doe je dat niet snel als er mindere nummers op staan.
Als daar dan een selectie van wordt gemaakt, is de kans dat daar dan mindere nummers op komen dan ook nagenoeg niet aanwezig.

Of Hackett dan nummers selecteert die ik wel of niet ook zou hebben gekozen doet verder dan ook helemaal niet meer ter zake.

avatar van IntoMusic
Das het mooie van een mening en waar hebben we het over : 0,5 ster.

Ach hij zal er wereldwijd een paar duizend van verkopen. Levert toch weer een nieuwe gitaar op.