Volcano Choir - Repave (2013)

Label: Jagjaguwar

7. Keel (4:33)
  8. Almanac (6:30)
avatar van hidalgo
mauricez schreef:
Na een aantal luisterbeurten moet ik zeggen dat ik toch niet zo enthousiast ben. Het klinkt naar mijn idee te veel als een zwak album van Bon iver. Het heeft weinig eigen persoonlijkheid, en daarnaast vind ik de nummers opzich zelf ook gewoon niet zo mooi/sterk.

Met uitzondering van "Byegone" en "Alaskans". Ik zal de plaat zeker nog wel een aantal keer aanzetten maar denk niet dat het een groeier word voor mij...

n zwak album bon iver hehe

avatar van venderkets
mauricez schreef:

Kan ik mij goed in vinden. Meeste nummers kabbelen maar wat aan.

avatar van Ducoz
Mauricez en Venderkets, heeft u allen al naar de hoes gekeken..? Misschien dat de uitspraak van laatst genoemde dan wal raakt.

avatar van mauricez
nou Ducoz ik vind dat wel meer dan "kabbelen"

Als de nummers zo mooi als de cover zouden zijn...

avatar van coldwarkids
Nou de nummers zijn juist heel mooi.. cover totaal niet.

Nee, de cover is heel mooi.... de nummers een stuk minder.

avatar van hidalgo
waar gaat het hier over, vind het minder dat de cd in het doosje rond is,
en niet 4kant

west schreef:
Nee, de cover is heel mooi.... de nummers een stuk minder.

Het zijn Arctic Monkeys niet

hidalgo schreef:
waar gaat het hier over, vind het minder dat de cd in het doosje rond is,en niet 4kant

Nou ja: het artwork hoort er ook een beetje bij. Maar ja, als de muziek niet goed genoeg is, dan kan het artwork nog zo mooi zijn....

avatar van Elbow
Dit is een verrassend sterk album. Eéntje voor de eindejaarslijstjes! Heb al een 10 tal luisterbeurten aan mij laten voorbij gaan en hij gaat zeker niet vervelen.

Hoogtepunten 'Byegone' 'Acetate' Alaskans' en Almanac'

Veel artiesten zouden beter een voorbeeld geven aan 'Volcano Choir' Beter een album met 8 sterke nummers in plaats van 14 nummers waar je veel sneller gaat skippen. Het album van The National is daar wel een uitzondering op met z'n 13 prachtige songs

avatar van aerogp1
Byegone officiele videoclip toegevoegd.

avatar van Nick_SN
Dit album blijft in aanzien groeien bij mij, het voelt exact tussen Unmap, Vernon´s eerdere solo-albums, en het tweede Bon Iver album. Erg erg prettig, en voor mij album van het jaar so far

Lasers
Hoe is deze band live? Halen ze het niveau van de cd?

avatar van bram1610
Lasers schreef:
Hoe is deze band live? Halen ze het niveau van de cd?

Beoordeel zelf

Ik vind persoonlijk van niet, maar nog steeds erg sterk.

avatar van Noki
Ik had gehoopt hier iets over het album zelf te lezen en geen oeverloos geleuter over een andere band (die ik ook zeer hoog aansla overigens) of geneuzel over het hoesje.

off topic berichten verwijderd.

avatar van bram1610
Ik moet trouwens toch even terugkomen op mijn eerdere bericht, dat ze live niet zo sterk zouden zijn als op het album. Dit is namelijk ontzettend genietbaar, heb hem nu al drie keer achter elkaar bekeken.

Prachtige CD. Had hem gekregen zonder er wat van gehoord te hebben maar ik was zeer aangenaam verrast. Was al wel fan van Bon Iver, maar dit is ook verbluffend!

Deze avond live gezien in het Koninklijk Circus in Brussel.
Live zijn ze ook écht fantastisch goed!

Enkele nieuwe nummers klonken ook veelbelovend en een beetje meer up-tempo (Valleyonaire).
Iedereen van de band leek ook serieus onder de indruk van het publiek. Na het laatste nummer omhelsde iedereen elkaar, mooi om zien. Leek wel uit verbazing.

'Unmap' vind ik niet zo'n heel sterk album maar als ze na 'Repave' met hun volgende album of EP kunnen bevestigen wacht hen hopelijk een mooie toekomst, ook in Europa.

avatar van douwef
Heb ze live gezien in Paradiso en het was ontzettend goed. Was mijn derde keer dat ik Justin zag twee keer eerder met Bon Iver en nu dus met Volcano Choir maar hij blijft mij verbazen elke keer weer wat een fantastische goede muzikant en de nummers komen live nog meer tot leven dan op de plaat. Dit is de zoveelste goede plaat die 2013 ons heeft gebracht.

Grappig dat Tiderays hier weinig genoemd wordt als favoriet. Dat is eigenlijk het enige nummer dat ik regelmatig luister. Er zitten zeker wel wat mooie momenten tussen, maar over het geheel blijft Repave niet echt hangen bij mij. Jammer, want er zit wel potentie in dit project. Sowieso waardeer ik Justin Vernon erg voor zijn veelzijdigheid en durf om de moeilijke weg te kiezen in zijn songs. Het pakt alleen niet altijd goed uit.

avatar van meneer
Ik zit nu een paar dagen - op Spotify - naar een gelijksoortige band (ook Bon Iverish) te luisteren genaamd 'Still Parade'. Iets minder ruw. Maar ze hebben geen albums hier op Music Meter staan.

Iemand bekend er mee ?

avatar van popstranger
Vind deze cd best wel ok, het is niet zo goed als de albums van bon iver maar hier staan toch wel een paar pakkende songs op. Alleen Keel kon mij niet boeien.

douwef schreef:

Precies hetzelfde wat ik dacht. ECHT overdonderend. Grandioos goed. De nummers kwamen live nog veel beter tot uiting dan op de CD. Met name Tiderays, Comrade en Still (Woods van Bon Iver, maar dan anders). Ook in paradiso was het overduidelijk hoeveel bewondering er voor het publiek was vanuit de band (en omgedraaid natuurlijk ook).

avatar van meneer
Alweer een tijdje op mijn playlist.

Het wordt tijd voor een nieuwe Volcano Choir ! Gewoon zin in. Mijn Ding ! Kom maar op, Vernon en kornuiten !

'Set Saiiiiiillll !!'

Edit: mijzelf pasgeleden een koptelefoon van zeer serieuze kwaliteit aangeschaft / kado gedaan. Ik was al zeer gecharmeerd van dit album, maar nu komt er nog zoveel meer naar voren, hier..! Kwalitatief ook zeer sterk album.

avatar van Lau1986
Een vermakelijk album, maar het blijft een beetje vooruit kabbelen. Ik mis een beetje de golven van het artwork. Uitschieter is voor het nummer Comrade.

avatar van Benthe Krolle
Heerlijk album met een paar nummers van de buitencategorie. Zoals hier al vaker is gezegd lijkt de sound soms best op die van Bon Iver, Bon Iver en dat is natuurlijk het tegenovergestelde van een probleem. Sommige nummers zijn wel wat minder en kabbelen rond in het niets (vooral naar het einde toe), maar dat mag vergeven worden door pareltjes als Bygone en Comrade.

Vooral het begeleidende gitaarwerk verraste me enorm: fantastisch. En als bij Alaskans dan ook nog een sample van Bukowski voorbijkomt, dan ben ik verkocht.

4 dik verdiende sterren!

avatar van coldwarkids
Voor mij mag Justin Vernon vlak voor een nieuw Bon Iver album wel weer een nieuw Volcano Choir album uitbrengen. Heb zowaar trek! Ben die show in Paradiso nog steeds niet vergeten destijds.

Acetate, Comrade en het magistrale Almanac (een trip naar een heel mooi sferische climax)