Anthrax - Among the Living (1987)

Label: Island

1. Among the Living (5:16)
  2. Caught in a Mosh (4:59)
  3. I Am the Law (5:57)
  4. Efilnikufesin (N.F.L.) (4:54)
  5. A Skeleton in the Closet (5:32)
  6. Indians (5:40)
  7. One World (5:56)
  8. A.D.I. / Horror of It All (7:49)
  9. Imitation of Life (4:10)
  10. Indians (Alternate Lead) * (5:39)
  11. One World [Alternate Take] * (5:55)
  12. Imitation of Life [Alternate Take] * (4:26)
  13. Bud E Luv Bomb and Satan's Lounge Band * (2:45)
  14. I Am the Law [Live in Dallas] * (6:03)
  15. I'm the Man [Instrumental] * (3:04)
avatar van kaztor
B.Robertson schreef:
Met een gemiddelde van goed vijf minuten per nummer kwam het me soms wat droog over, met name nrs. 5 & 8.

Typisch. Vooral Skeleton vind ik een beest van een nummer.

Edwynn schreef:
Voor wie die video niet heeft, is deze package dus een must.

Het is ook wel lachen geblazen: zo ontzettend jaren '80! Maar het geluid is echt prima op de dvd en het concert zit barstensvol energie.

avatar van Edwynn
Die video laat de ziel van Anthrax zien. Stevig thrashend en ook met een stevige knipoog. Zo is de band ontstaan en zo heeft het bestaansrecht verworven. Ik ken geen betere registratie van de band. Die van 2005 komt wel in de buurt.

avatar van Madjack71
Zo hoor ik Anthrax graag...rammen met die hap en met teksten die blijven hangen. Efilnikufesin en Indians zijn daar goede voorbeelden van. Daarnaast gaat de drummer als een tierelier.

Zo Madjack: even lekker Anthrax aan het draaien de laatste tijd?

avatar van Madjack71
Fiets goed een eind weg met de koptelefoon op heh

avatar van AstroRocker
Lekker album van Anthrax. Over het algemeen allemaal uitstekende songs, waarvan ik Indians net iets boven de rest vind uitsteken en One World weer net iets zwakker als de rest. Ik geef 4 sterren. Dat is iets hoger dan het navolgende Among The Living.

avatar van Riesdude
Indians alleen al is een reden om dit album te beluisteren!

avatar van hotdoginferno
vind ik het strakste album met belladonna

Dit is toch wel een opvallend bericht. Vanwege het 30-jarig bestaan van deze plaat:

Anthrax - TivoliVredenburg

Cool!!

avatar van hotdoginferno
Dit album de beste van ze..alleen opnieuw opnemen want productie is zwaar bagger helaas

avatar van Lau1986
Opnieuw opnemen? Doe maar lekker niet. Ik vind trouwens niks mis met de productie.

avatar van Kronos
Afblijven!

Zou ik zeggen.

avatar van vielip
Mijn idee! Zou een soort van heiligschennis zijn....

avatar van ASman
Al dat opnieuw opnemen van die albums...
Ik vind dat een goed (metal)album representatief moet zijn voor zijn tijd. Soms brengt die "goedkopere" productie wel een goede sfeer met zich mee - iets wat zoveel moderne metal trouwens mist imho.

ASman schreef:

Helemaal mee eens! En maak van 'soms' wat mij betreft dan maar 'meestal'

Icon E
Ik vind de productie nog best spetterend. Neem nu de versnelling na het intro van het titelnummer. Of die reutelende bas in Caught In A Mosh. Dat rost je tanden er toch uit?

avatar van Kondoro0614
Het derde album van Anthrax laat zich ook niet kennen en is zoals zijn voorgangers weer knetter hard. Hoewel ik hem niet zozeer beter vond als de andere twee (wel dan het debuut maar de gene hiervoor vond ik net een tikkeltje beter), heb ik er wel weer van genoten. Geziene de scores het laatste 'goeie' werk van de heren die boven de 3.80* uit komt dus ik ben dan benieuwd wat de toekomst mij te brengen heeft.

De productie is niet veel beter, hoewel je de basgitaar nu wel wat er op uit kan merken klinkt het nog steeds wat goedkoper maar of me dit nou echt dwars zat, dan zeg ik nee. Het album is gewoon weer lekker grauw en ramt lekker door. Hoewel het album hiervoor mij wat meer kon bekoren (leukere nummers na mijn mening) was ook 'Among the Living' zeker niet slecht.

Voor de rest kende dit album ook een leuk aantal tracks met o.a. 'Caught In A Mosh', 'I Am The Law' en 'Indians' deden het erg leuk. De begin track is wennen en daar was ik niet zozeer een groot fan van. Toch wist geen nummer mij net zo goed te raken als 'Medusa' dat deed op het album hier voor, 'Indians' komt trouwens wel in de buurt. Voor de rest klonk het allemaal prima, leuke riffs en en solo's en wederom een perfecte zang. Een zanger die ik 'vroeger' nooit echt kan waarderen maar ik nu langer nu hun muziek luisteren hem wel steeds fijner begin te vinden.

Voorlopige tussenstand:

Voorlopige tussenstand:
01. Spreading the Disease
02. Among the Living
03. Fistful of Metal

Mooi! Ik vind de productie, van Eddie Kramer, juist geweldig. De plaat klinkt in mijn oren tijdloos en knalt je speakers uit.

avatar van Eddie
Waar ik de voorganger nog gebukt vind gaan onder iets teveel jeugdig enthousiasme, is Anthrax op deze plaat volwassen geworden. Productioneel heeft deze een tijdloos loepzuiver geluid mee gekregen. Hoewel ik me voor kan stellen dat men dit ook nog te mager vind, ik hou wel van die droge producties.
Belladonna heeft duidelijk meer ervaring en zingt veel gebalanceerder, wat minder de hoogste regionen opzoeken komt zijn prestaties alleen maar ten goede! Vooral opneemt gebied van liedjes maken is Anthrax enorm gegroeid, alle nummers snijden hout, er zit eigenlijk geen echte misser tussen.

01- Among the Living
02- Fistfull of Metal